English

عضو فراکسیون امید:

بسیاری از کارهای خوب مجلس نیمه کاره رها شده است/ یاد نگرفته ایم مسائل شخصی و کاری را جدا کنیم

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد این دوره مجلس گفت: متاسفانه بسیاری از کارهای خوب مجلس نیمه کاره رها شده است.

بسیاری از کارهای خوب مجلس نیمه کاره رها شده است/ یاد نگرفته ایم مسائل شخصی و کاری را جدا کنیم

جلال میرزایی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج و در پاسخ به این پرسش که عملکرد مجلس فعلی را چگونه ارزیابی می کند؟ اظهار داشت: ارزیابی و نمره دادن به یک مجموعه باید از طریق  افراد بیرونی و خارج مجموعه انجام شود و صحیح نیست که ما در مورد خودمان نظر بدهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نمایندگان عضو فراکسیون امید توانستند انتظارات جامعه اصلاح طلبی را برآورده کنند؟ گفت: در حالت کلی انتظار بود که اصلاح طلبان حاضر در مجلس در مورد موضوعات مختلف یک مقدار صریح تر مسائل را مطرح و در مورد آنها موضع گیری کنند و مسائل را پیش ببرند. اما مسئله اصلی این است که وقتی از بیرون مسائل را نگاه می کنیم، بسیاری از واقعیت های موجود را نمی بینیم و شاید متوجه آن نمی شویم.

نماینده مردم ایلام در خانه ملت تصریح کرد: کسی که خارج از چارچوب یک دستگاه یا نهاد و حزبی به مسائل نگاه می کند، می تواند راحت تر مسائل را بیان کرده و نقطه نظرات خود را بیان کند، اما وقتی وارد چارچوب مشخصی می شود، مجبور به رعایت قوانین و مقررات است و تازه واقعیت ها و شرایط موجود را درک می کند.

میرزایی گفت: شاید ریشه بسیاری از انتظارات از مجلس به این دلیل است که مردم ما واقعیت ها، میزان اختیارات، محدودیت ها و ... نمایندگان را نمی دانند.

وی ادامه داد: به طور قطع کسانی که خارج از مجلس هستند، مسائل را با یک دید نگاه می کنند، اما ما نمایندگان وقتی وارد مجلس می شویم، مجبور هستیم ساختار و قوائد حاکم بر کار در مجلس را رعایت کنیم.

نظر جلال میرزایی درباره عملکرد مجلس

قبول دارم بخشی از انتظارات مردم را برآورده نکرده ایم

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قبول دارد بخشی از انتظارات جامعه از مجلس برآورده نشده است، گفت: به طور کلی معتقدم که اصلاح طلبان حاضر در مجلس باید صریح تر درباره مسائل روز موضع گیری می کردند.

میرزایی افزود: اگر چه افرادی که در بیرون هستند، بسیاری از محدودیت ها را ندارند. به عنوان مثال وقتی عضو حزبی می شوید، باید در چارچوب قوائد آن حزب حرکت کرده و نمی توانیم خارج از چارچوب های حاکم بر آن اقدام کنید. اما اینکه انتظاراتی از مجلس و نمایندگان به ویژه اصلاح طلبان وجود دارد، این انتظارات به حق و طبیعی است و آن را قبول دارم و به مردم حق می دهم که از ما انتظار داشته باشند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه کارنامه مجلس در حوزه نظارتی و به ویژه مبارزه با فساد را چگونه ارزیابی می کند؟ گفت: در این حوزه مجلس با توجه به اختیارات و وظائفی که بر عهده دارد، می توانست بهتر عمل کند.

نماینده ایلام در مجلس تصریح کرد: مشکل این است که ما کار را خوب شروع می کنیم، اما خوب پیش نمی بریم. به عنوان نمونه در مورد صندوق ذخیره فرهنگیان مصوب کردیم که در مورد عملکرد این صندوق تحقیق و تفحص شود. کار را شروع کردیم. اما امروز که به گذشته نگاه می کنیم، می پرسیم خروجی این تحقیق و تفحص چه بوده است؟ چه میزان از زوایای پنهان برای مردم مشخص شده؟ چه میزان با تخلفات برخورد قاطع شده است؟ بنابراین باید گفت که کار را خوب شروع کرده، اما نیمه کاره رها می کنیم.

میرزایی تاکید کرد: متاسفانه در کارهای دیگر نیز به همین صورت عمل می کنیم. کار را خوب شروع می کنیم، اما در ادامه مسائل دیگری پیش می آید و کارها نیمه کاره رها می شود.

وی در پاسخ به پرسش مجدد خبرنگار موج مبنی بر اینکه علت این ضعف چیست؟ گفت: واقعا نمی دانم علت چیست؟ شاید بخشی از آن به این دلیل باشد که یاد نگرفته ایم که به موضوعات حرفه ای نگاه کنیم و حرفه ای عمل کنیم و روابط شخصی را از روابط سازمانی جدا نمی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی