English

طراح اصلی قانون منع به کارگیری بازنشستگان:

صدا و سیما در مقابل قانون منع به کارگیری بازنشستگان مقاومت می کند/ بنیاد مستضعفان و کمیته امداد صد در صد قانون را اجرا کردند

طراح اصلی قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: صدا و سیما در مقابل اجرای این قانون مقاومت می کند، اما بنیاد مستضعفان و کمیته امداد صد در صد قانون را اجرا کردند.

صدا و سیما در مقابل قانون منع به کارگیری بازنشستگان مقاومت می کند/ بنیاد مستضعفان و کمیته امداد صد در صد قانون را اجرا کردند

سیداحسان قاضی زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج درباره نحوه اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان اظهار  داشت: امروز جلسه ای در این خصوص در مجلس شورای اسلامی با نهادهای بازرسی و نظارتی برگزار می شود و آخرین جمع بندی ها درباره میزان اجرای قانون را بررسی خواهیم کرد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا نحوه اجرای قانون را به صورت مرتب به مردم گزارش دهیم و حتی آمار دقیق ارائه خواهیم کرد که چه تعداد بر اساس این قانون بازنشسته شده اند و کدام دستگاه ها هنوز بازنشسته دارند و به طور قطع افرادی که از قانون سرپیچی کرده اند را معرفی خواهیم کرد.

عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به طور کلی در حال حاضر می توانیم اعلام کنیم که قانون منع به کارگیری بازنشستگان با قدرت در حال اجرا است و خوشبختانه بسیاری از دستگاه ها، همکاری بسیار خوبی در این حوزه دارند و امیدواریم در آینده نزدیک اثرگذاری قانون فوق در جامعه ملموس شود.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه تا به امروز چه میزان از بازنشستگان از حوزه مسوولیتی خود کنار رفته اند، گفت: قانون با قوت در حال اجرا است و به مردم اطمینان می دهیم که نظارت های لازم را انجام خواهیم داد تا صد در صد اجرا شود.

وی بیان داشت: تحلیل من از شرایط این است که حدود 50 تا 60 درصد دستگاه ها قانون فوق را اجرا کرده و یا در حال اجرا هستند و از طریق دستگاه های نظارتی و بازرسی در تلاش هستیم تا دستگاه های باقی مانده نیز از قانون منع به کارگیری بازنشستگان تمکین کنند.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش مجدد خبرنگار موج مبنی بر اینکه کدام دستگاه ها تاکنون در برابر قانون مقاومت بیشتری کرده اند، گفت: بعضی از دستگاه ها این قانون را بسیار عالی اجرا کرده اند و متاسفانه بعضی دیگر نیز مقاومت هایی را انجام می دهند، اما به طور قطع این قانون در مدت زمان کوتاهی به طور کامل در کشور اجرا شده و توصیه ما این است که دست از مقاومت بردارند.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: یکی از دستگاه هایی که هنوز قانون منع به کارگیری بازنشستگان را به طور کامل اجرا نکرده، سازمان صدا و سیما است. از سوی دیگر دستگاه های زیر نظر رهبری معظم انقلاب اسلامی مانند بنیاد مستضعفان و همچنین کمیته امداد امام خمینی (ره) به طور صد در صد و کامل قانون فوق را اجرا کرده اند که جای تقدیر دارد.

نظر سید احسان قاضی زاده هاشمی درباره قانون منع به کارگیری بازنشستگان

در صورت دریافت گزارش از حضور افراد بازنشسته، بلافاصله برای برخورد اقدام خواهیم کرد

وی همچنین در مورد شایعات مربوط به بازنشسته بودن شهردار اهواز نیز گفت: باید مدارک و مستندات این موضوع به ما ارائه شود و تاکنون گزارشی در این حوزه دریافت نکرده ایم.

طراح اصلی قانون منع به کارگیری بازنشستگان با بیان اینکه در صورت دریافت گزارش از حضور افراد بازنشسته، بلافاصله برای برخورد اقدام خواهیم کرد، گفت: طی دو هفته اخیر برخی گزارش ها را دریافت کردیم و موضوع را به دستگاه های نظارتی ارجاع داده و خوشبختانه با دستور سریع دستگاه های نظارتی، به حضور افراد بازنشسته خاتمه داده شده است.

سیداحسان قاضی زاده هاشمی در پایان تاکید کرد: انتظار ما از مدیران این است که به جوانان اعتماد کنند و مطمئن باشند که یکی از راه های خدمت به مردم و کشور، تمکین در برابر قانون است.

وی درباره چرایی ادامه حضور تاج رییس فدراسیون فوتبال با وجود بازنشسته بودن، گفت: در مورد تاج در آینده نزدیک صحبت خواهم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی