English

سخنگوی طالبان ؛

هیچ رابطه ای با ایران نداریم

سخنگوی طالبان با تاکید بر این که هیچ رابطه ای با ایران نداریم گفت: هیچ تسلیحات نظامی تاکنون از ایران دریافت نکرده‌ ایم.

هیچ رابطه ای با ایران نداریم

به گزارش خبر گزاری موج، به نقل از خبرگزاری اسلامی افغان، قاری محمد یوسف احمدی سخنگوی طالبان ادعای آمریکا را نادرست خواند و عنوان کرد، طالبان هیچ تسلیحات نظامی تاکنون از ایران دریافت نکرده‌ اند.

به گفته سخنگوی طالبان، آمریکا با چنین ادعاهایی تنها به دنبال منحرف کردن اذهان عموم مردم آمریکا و جامعه بین‌الملل نسبت به شکست بزرگ خود در جنگ افغانستان هستند.

قاری محمد افزود، «طالبان تمام تسلیحات خود را از جهادهای پیشین داشته و ما ذخایر تسلیحات متعددی در بخش‌های مختلف کشور افغانستان داریم و بخش عظیمی از تسلیحات مدرن ما غنیمت گرفته شده از دشمن است».

قاری محمد در ادامه خطاب به دولت آمریکا گفت، شما باید با حقایق کنار آمده و شکست در جنگ را پذیرفته و با انتشار اخبار دروغین به دنبال برعکس کردن بازی نباشید.

برایان هوک مسئول گروه ویژه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا در روز گذشته (جمعه) با نمایش قطعاتی از چندین سلاح مدعی شد که جنگ‌های افزارهای ایرانی توسط طالبان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی این نمایش را پس از آن راه اندازی کرد که سنای آمریکا خواستار توقف فروش تسلیحات نظامی این کشور به عربستان سعودی شد.

سفارت ایران در کابل نیز در بیانیه‌ای در واکنش به این موضوع اتهامات اخیر برایان هوک را تلاش آمریکا با دف ایران هراسی در افغانستان عنوان کرده است.

در بیانیه آمده است که این اظهارات در راستای مختل کردن روابط دو کشور دوست و همسایه ایران-افغانستان، انحراف افکار عمومی و توجیه اقدامات غیر شفاف آمریکا در این کشور صورت گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه