English

کریمی قدوسی در گفتگو با موج؛

سخنگوی وزارت خارجه باید تحت تعقیب قضایی قرار گیرد/ بهرام قاسمی با هزینه کردن وزارت خارجه اقدامات غلط را صحیح جلوه می دهد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: سخنگوی وزارت خارجه بارها نماینده مردم را متهم به دروغگویی و توهم کرده و باید به این دلیل تحت تعقیب قضایی قرار گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه باید تحت تعقیب قضایی قرار گیرد/ بهرام قاسمی با هزینه کردن وزارت خارجه اقدامات غلط را صحیح جلوه می دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در جلسه روز دوشنبه 28 آبان ماه بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه، در پاسخ به پرسشی درباره توییت جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی که خبر از نامه محسنی اژه ای معاون قوه قضاییه به دادستان تهران درباره اظهارات ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیرامون موضوع پولشویی بزرگ در کشور گفت: هرگز نامه ای از سوی قوه قضاییه به وزارت خارجه ارسال نشده و بیان این موضوع یا ناشی از سو تفاهم است و یا توهم.

وی تاکید کرد که نماینده فوق پیش از این نیز سخنان کذب بیان کرده است.

این در حالی است که در گذشته نیز وزارت خارجه کریمی قدوسی را متهم به توهم کرده بود.

در همین رابطه جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج اظهار داشت: روز یکشنبه بیست و هفتم آبان ماه، نمایندگان فراکسیون ولایی مجلس با جناب آقای محسنی اژه ای، معاون قوه قضاییه دیدار کردند.

سرنوشت پرونده برادر روحانی، برادر جهانگیری و برادر لاریجانی ها چه شد؟

وی افزود: نیمی از زمان این دیدار به طرح سوالات نمایندگان گذشت. از جمله موارد مهم سوال نمایندگان، موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی بود و مشخصا سوال کردند که سرنوشت پرونده حسین فریدون برادر رییس جمهور، مهدی جهانگیری برادر معاون اول رییس جمهور و جواد لاریجانی برادر رییس مجلس و رییس قوه مقننه چه شد؟

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: آقای محسنی اژه ای در مورد پرونده جواد لاریجانی به طور مفصل توضیح داد که قوه قضاییه پیگیری کرده و مواردی در گرفتن زمین توسط جواد لاریجانی قانون رعایت نشده ندیدیم و اتهامات اثبات نشد. ولی در مورد حسین فریدون و مهدی جهانگیری پرونده همچنان مفتوح و در حال تحقیقات هستیم.

ناراحتی محسنی اژه ای از اظهارات ظریف درباره پولشویی

کریمی قدوسی افزود: مورد دیگری که در این جلسه طرح شد، مواضع  جناب آقای ظریف بود که نمایندگان از معاون قوه قضاییه پرسیدند چرا وزیر خارجه چنین موضعی گرفتند و اتهام زدند و امنیت نظام را زیر سوال بردند؟ آقای محسنی اژه ای خیلی با ناراحتی از این اقدام ظریف اظهار تاسف کرد و تاکید داشت چرا چنین شخصی و در چنین جایگاهی باید نظام را متهم کند؟

وی ادامه داد: سپس معاون قوه قضاییه گفت که من نامه ای نوشتم به آقای دادستان تهران. حتی نگفتند به آقای ظریف نامه نوشتم. بلکه گفتند به دادستان تهران نامه نوشتم و در این نامه ذکر کردم اگر این مطالب گفته شده و مطالب فوق به نقل از آقای ظریف است، باید گفت که باعث تاسف است.

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: حتی آقای اژه ای گفت که از دادستان تهران خواستم بررسی کنند که اگر واقعا این حرف ها گفته شده است، ایشان را فرابخوانید و از ایشان مدارک و مستندات بخواهید. در واقع پیرامون اظهارات وزیر خارجه درباره پولشویی مدعی العموم وارد شده است. من نیز پس از پایان جلسه عینا سخنان آقای محسنی اژه ای را بدون هیچ دخل و تصرفی در توییتر منتشر کردم.

سخنگوی وزارت خارجه بارها نماینده مردم را متهم به دروغگویی و توهم کرده است

کریمی قدوسی تصریح کرد: متاسفانه سخنگوی دستگاه دیپلماسی که باید بر اساس قانون حرف بزند، می آید به عنوان مدافع آقای ظریف خودش را خرج می کند و وزارت خارجه را هزینه می کند تا از یک کار غلط، یک برداشت درستی را بدست آورد. از نظر من یکی از افرادی که باید از سوی دستگاه قضایی تحت تعقیب قرار گیرد، سخنگوی وزارت خارجه است. زیرا اتهام می زند به نمایندگان مردم. آنها را متوهم و دروغ گو معرفی می کند. بارها مرتکب این مسائل شده است. در حالی که حرمت نمایندگان بر اساس قوانین مشخص است.

کریمی قدوسی سخنگوی وزارت خارجه باید تحت تعقیب قضایی قرار گیرد

سخنگوی وزارت خارجه بگوید چرا می گفت مطالبم درباره دری اصفهانی کذب است؟

وی افزود: آیا وزارت خارجه نمی بیند من مواضع خودم را تبدیل به سوال می کنم و به صورت رسمی به صحن مجلس می آورم؟ مگر همین آقا نبود که دستگیری دری اصفهانی را زیر سوال برد و گفت کذب است. من مستند ارائه کردم و باز گفت کذب است. حالا حکمش را دارم و الان هم این فرد در زندان است. چرا آن زمان گفتید مطالب کریمی قدوسی کذب است؟ و حالا که اثبات شد چرا به مردم واقعیت را نمی گوید تا بفهمند چه کسی دروغگو است؟

این نماینده مجلس تاکید کرد: علت اینکه وزارت خارجه به طور مداوم مسائل را تکذیب می کند، این است که دقیقا می دانند اطلاعات درست است. اما تکذیب می کنند، زیرا در غیر این صورت خودشان متهم می شوند.

کریمی قدوسی با انتقاد صریح از سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: متاسفانه می بینیم سخنگوی وزارت خارجه در برابر یک ملت که منتقد مواضع وزیر خارجه هستند و معتقدند دائم ایشان ملت را در مذاکرات تحقیر می کند، نماینده مردم را متوهم و درغگو معرفی می کند.

درباره بی سرانجام بودن مذاکره با اتحادیه اروپا هم بگویید کریمی قدوسی دروغ می گفت!

وی با اشاره به بی سرانجام بودن مذاکره ایران و اتحادیه اروپا در خصوص تحریم های جدید آمریکا گفت: امروز همه دیدند مذاکره با اروپایی ها به بن بست رسید و حتی خانم موگرینی هم گفت ما تاریخی برای تبادل بانکی با ایران اعلام نمی کنیم. شش ماه پیش گفتیم مذاکره با اتحادیه اروپا به سرانجام نمی رسد و منتظریم بگویند کریمی قدوسی دروغ می گفت. اگر آقای قاسمی مانند همیشه تکذیب نمی کند، بگوید مگر آقای عراقچی نگفته بود فرصت برای اتحادیه اروپا تمام است و ما دیگر منتظر اروپایی ها نمی شویم؟ پس چرا هنوز منتظر تصمیم اتحادیه اروپا هستید؟

نشانه های فروپاشی جریان سازشکار در وزارت خارجه نمایان شده است

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینها تحقیر ملت است. شش ماه ملت را به خاطر مذاکره با اروپا سر کار گذاشتند و هیچ چیز گیرشان نیامد. اینها برای فرار از پاسخگویی که بسیار کارنامه سیاهی از خود به جای گذاشتند، به حاشیه سازی روی می آوردند. نظام را متهم به پولشویی می کنند، کسانی که موضع می گیرند را دروغگو و متوهم معرفی می کنند. تمام این مسائل نشان از فروپاشی جریان سازشکار در بدنه وزارت امور خارجه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی