English

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به موج؛

باید از ظریف درباره چگونگی دریافت پیشنهاد آمریکایی ها سوال کنم

سخنگوی وزارت امور خارجه بار دیگر هرگونه مذاکره میان ایران و آمریکا را تکذیب کرد، اما درباره نحوه دریافت پیشنهاد آمریکایی ها از سوی ایران اظهار بی اطلاعی کرد.

باید از ظریف درباره چگونگی دریافت پیشنهاد آمریکایی ها سوال کنم

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری موج، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در روز 19 آبان ماه و در برنامه پارک شهر رادیو تهران به صراحت گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند ما را در یک حالت بی اطمینانی نگهدارند، حتی پیشنهادهایی به ما می‌کردند که اگر فلان کار را کنید ما شش ماه تحریم‌ها را عقب می‌اندازیم.

این در حالی است که چند روز قبل تر از آن کریمی قدوسی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با موج اعلام کرده بود، کارشناسان ایرانی و آمریکایی در عمان در حال مذاکره پنهانی هستند.

در همین رابطه امروز خبرنگار موج از بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری با خبرنگاران پرسید: اگر مذاکره ای میان ایران و آمریکا انجام نشده، چگونه وزیر امور خارجه خبر از ارائه پیشنهادهایی از سوی آمریکایی ها می دهد و اساسا این پیشنهادها از چه کانالی به ایران رسیده است.

در پاسخ به پرسش موج بهرام قاسمی گفت: در این مورد پاسخی برای شما ندارم!

وی ادامه داد: مذاکراتی میان کارشناسان ایران و آمریکا در عمان صورت نگرفته است. این یک گمانه زنی است. به دلایل برخی از سوابق تاریخی، هر سفری به عمان انجام می شود، پیامدش این نوع گمانه زنی ها است. قطعا نه در عمان و نه در جای دیگری مذاکرات در سطح کارشناسی با آمریکایی ها نداشتیم.

این دیپلمات ارشد خطاب به خبرنگار موج گفت: آنچه دکتر ظریف مطرح داشته که پیام هایی را دریافت کردند، اگر نقل قول شما را حمل بر صحت کنم، من چنین خبری ندارم و باید در این مورد سوال کنم و برای من این سوال و موضوع تا حدی جدید تلقی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه