English

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس:

خروج جهانگیری از دولت سناریوی از پیش شکست خورده اصلاح طلبان است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: خروج جهانگیری از دولت سناریوی از پیش شکست خورده اصلاح طلبان است.

خروج جهانگیری از دولت سناریوی از پیش شکست خورده اصلاح طلبان است

احد آزادی خواه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، درباره اختلافات اعضای کابینه دولت حسن روحانی در دوره دوازدهم گفت: یک سری فاصله ها در بدنه دولت ایجاد شده است و شواهد بسیاری داریم که این فاصله ها را نشان می دهد.

وی افزود: بخشی از این فاصله ها در حوزه وزرای دولت است و بخشی نیز در حوزه معاونان رییس جمهوری. در سطح وزرا شاهد بودیم که آقای رییس جمهور نیز به این تشخیص رسیدند و فاصله میان وزرا و اختلافات آنها را دریافتند و و حتی در مقطعی خواستند با مجلس هماهنگ باشند و ثمره آن تغییرات و جابه جایی برخی از وزرا بود.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت تصریح کرد: در سطح معاونین نیز این فاصله و اختلافات به خوبی احساس می شود. به طور قطع برخی از کوتاهی هایی که در حوزه اجرایی در دولت مشاهده می شود، متاثر از همین فاصله ها و اختلافاتی است که در میان  معاونان دولت وجود دارد.

آزادی خواه با اشاره به شایعات مربوط به کاهش اختیارات اسحاق جهانگیری معاون اول دولت در دوره دوم ریاست جمهوری حسن روحانی گفت: این اختلافات به ویژه در مورد معاون اول که به هر حال نقش هماهنگ کننده دارد و باید ارتباط وسیع میان وزارتخانه ها با رییس جمهور ایجاد کند، بیشتر مشاهده می شود و حتی شاهد هستیم که آقای جهانگیری با خود رییس جمهور هم ارتباط لازم را ندارد.

وی افزود: متاسفانه امروز کل بدنه دولت به  دنبال این است تا از اشکالات فنی و اقتصادی به وجود آمده در کشور شانی خالی کنند و آقای جهانگیری نیز همین روال را در پیش گرفته است.

وی با اشاره به توطئه دشمنان و اعمال تحریم های گسترده اقتصادی علیه ملت ایران از سوی آمریکا متذکر شد: این در حالی است که اگر همه در خط مقدم جبهه اقتصادی بمانند، می توانیم مشکلات را حل کنیم و به ویژه آقای جهانگیری با توانمندی و ظرفیت بالایی که دارد.حضورش می تواند به دولت کمک کند.

وی یادآور شد: دولت نیز اگر یکپارچه باشد، می تواند با هماهنگی سران سه قوه و به ویژه مجلس برای برون رفت از مشکلات اقتصادی موجود، راهکار کارشناسی شده، عملیاتی و اجرایی ارائه دهد.

عضو فراکسیون  نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: اما متاسفانه علیرغم درگیر بودن با شرایط اقتصادی حساس و حضور در میدان جنگ اقتصادی می بینیم که شخصی مانند جهانگیری با وجود اثرگذاری بسیاری که دارد، جایگاه واقعی خود را در دولت به خاطر اختلافات از دست داده است.

اصلاح طلبان به دنبال منافع حزبی و گروهی هستند

آزادی خواه در پاسخ به این پرسش که چرا اصلاح طلبان و به طور مشخص لیدرهای جریان اصلاحات به دنبال خروج جهانگیری از دولت هستند، گفت: این موضوع دو دلیل می تواند داشته باشد. نخست اینکه اصلاح طلبان و جریان اصلاحات نمی خواهند آوار بزرگ مشکلات اقتصادی موجود کشور بر سر آنها خراب شود و به نوعی می خواهند با اتخاذ رویکرد انتقادی، از زیر بار مسوولیت شانه خالی کنند.

وی بیان داشت: این در حالی است که مردم آگاه هستند و تاکتیک ها و فرار رو به جلوی جریانات سیاسی را به خوبی درک می کنند و احزاب و گروه ها به راحتی نمی توانند از زیر بار مسوولیت پذیری و پاسخگویی به مردم شانه خالی کنند.

نماینده ملایر در خانه ملت با اشاره به نقش اسحاق جهانگیری در متحد کردن بدنه اصلاحات طلبان در دوره تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری دوره دوازدهم که به پیروزی مجدد حسن روحانی منجر شد، گفت: به هر حال در زمان انتخابات آقای جهانگیری لیدر جریان اصلاحات و اصلاح طلبان بود و این واقعیتی انکار ناگذیر است.

آزادی خواه ادامه داد: به طور قطع بخش عمده ای از رای آقای روحانی در انتخابات سال 96 به خاطر دفاعیات عجولانه آقای جهانگیری جمع شد. از سوی دیگر بخش مهمی از وعده و وعیدهای ایام انتخابات، امروز نتیجه عکس داده و این امر برای جریان اصلاحات خطرناک است.

وی افزود: به همین دلیل اصلاح طلبان می خواهند با خارج کردن جهانگیری از دولت، از شکست در انتخابات بعدی رهایی یابند و سناریوی بعدی آنها نیز حتما ورود به جبهه مظلوم نمایی است و می گویند ما نبودیم.

عضو فراکسیون  نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موضوع دوم نیز باز هم به انتخابات آتی مربوط می شود. به نظر می رسد با تلاش برای خروج آقای جهانگیری از بدنه دولت، اصلاح طلبان می خواهند خود را برای انتخابات آماده  کنند. به این صورت که یا به صورت مصداقی از جهانگیری در انتخابات استفاده کنند، یا اگر نتوانستند این کار را انجام دهند، از چهره جهانگیری برای کاندیدای مورد نظر خود به عنوان حامی بار دیگر بهره مند شوند.

آزادی خواه  گفت: در این صورت نیازمند شعار و رویکرد جدیدی هستند که مهمترین آن نقد دولت فعلی است.

وی در پایان تاکید کرد: به هر حال توصیه ما به اصلاح طلبان این است که با وضعیت امروز، حتما در انتخابات آتی شکست خواهید خورد و نباید در شرایط حساس کنونی به خاطر منافع حزبی و جناحی، دولت را با خروج امثال جهانگیری بیش از این تضعیف کرد، چرا که خروج جهانگیری از دولت پروژه ای از پیش شکست خورده است و مردم شرایط را رصد و موضوعات را درک می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه