English

وزیر کشور در حاشیه نشست ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب خبر داد

۵ مرزبان ربوده شده در میرجاوه آزاد شدند

وزیر کشور از آزادی 5 مرزبان ربوده شده در پایگاه مرزی سپاه میرجاوه خبر داد و گفت: تلاش ها برای آزادی دیگر مرزبانان ادامه دارد.

5 مرزبان ربوده شده در میرجاوه آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا رحمانی ‌فضلی در حاشیه نشست ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: توفیقی شد که در ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در حضور اعضای این ستاد در وزارت کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه چهل نماد پختگی و کامل شدن است، افزود: این ستاد در حدود یک سال گذشته تشکیل شده است و برنامه ریزی بسیار خوبی برای چهلمین سالگرد انقلاب صورت گرفته است.

وزیر کشور تصریح کرد: در این نشست مروری بر روند و فعالیت های انقلاب، هم ضعفها و قوتها و هم آسیبها و تهدیدات و فرصتهای کشور داشتیم. سعی کردیم هم دستاوردهای انقلاب را در حوزه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی مرور کنیم و هم برنامه ریزی نحوه انعکاس این دستاوردها را به مردم عزیز کشورمان بررسی کنیم تا مثل همین ۴۰ سال و بلکه بیشتر از آن، مشارکت مردم انقلابی را داشته باشیم.

وی افزود: در این نشست، گزارش کارگروه های‌ستاد ارائه شد و جمع بندی در خصوص موارد صورت گرفت و  مقرر شد تا وزارت کشور، استانداران، فرمانداران و بخشداران در استانها با حمایت از ستاد، شرایط را هماهنگ کنند تا بتوانیم در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی که با فشارهای زیادی هم از سوی دشمنان انقلاب مواجه هستیم و آمریکا و رژیم صهیونیستی، برنامه های توطئه آمیزی علیع انقلاب دارند، بازهم بتوانیم گام های بلندتر و موثرتری در تحقق آرمان های امام و انقلاب و مقام معظم رهبری داشته باشیم.

وزیر کشور در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده در میرجاوه گفت: با تلاشهای همه دستگاههای امنیتی و انتظامی و وزارت خارجه توانستیم ۵ تن از این عزیزان را آزاد کنیم و در اختیار پاکستانی ها قرار گیرند.

وی افزود: پیگیر هستیم که همه عزیزان ما که در دست اشرار هستند، در اختیار ما قرار گیرند و دولت پاکستان نیز همکاری خوبی دارد و توقع ما این است که این همکاری را کامل کرده و همه آنها آزاد شوند.

وزیر کشور اضافه کرد: توقع دیگر ما از دولت پاکستان این است که همکاری های امنیتی در مرزها را تقویت کنیم. البته در این زمینه قولهایی داده شده است.

وی با اشاره به اینکه ایران و پاکستان کمیته مشترک مرزی دارند، افزود: براین اساس در صورت همکاری دولت پاکستان، بتوانیم عملیات مشترک مرزی انجام دهیم و بتوانیم در جوار دو کشور از نظر اطلاعاتی کارهای بسیار زیادی انجام دهیم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: من به عنوان وزیرکشور از آنها می خواهم اگر لازم بود و آنها شرایط و امکان عملیات را به هردلیلی نداشتند، ما آماده ایم تحت اجازه آنها و با هماهنگی آنها در مناطقی که اشرار هستند عملیات انجام دهیم و نشان دهیم می توانیم در هر شرایطی امنیت کشور را ایجاد کنیم.

وزیر کشور ادامه داد: اگر تاکنون اقدامی در آنطرف مرزها انجام نداده ایم به خاطر احترامی است که به تمامیت ارضی و برای پاکستانی ها قائل هستیم و آنها را همواره به عنوان شریک استراتژیک خود میدانیم .اما اگر اجازه دهند ما چنین قدرتی داریم و اعمال می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه