English

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در گفتگو با موج؛

تندورهای اصلاح طلب به دنبال خروج جهانگیری از دولت هستند

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت: تندروهای اصلاح طلب به دنبال خروج جهانگیری از دولت هستند.

تندورهای اصلاح طلب به دنبال خروج جهانگیری از دولت هستند

ابوالقاسم رئوفیان در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری موج، اظهار داشت: متاسفانه یکی از آسیب های جدی کشور همواره از ناحیه تندروها بوده است. تندروهایی که هم در میان اصلاح طلبان حضور دارند و هم اصولگرایان.

وی با اشاره به شایعات مربوط به رفتن جهانگیری از دولت، گفت: متاسفانه باید گفت امروز کسانی دم از رفتن جهانگیری از دولت می زنند و وی را به این کار تشویق و ترغیب می کنند که جزو تندروهای اصلاح طلب بوده و همواره با تندروی و سهم خواهی به فکر منافع جناحی و گروهی خود بوده و هستند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: تندروهای اصلاح طلب برای رسیدن به این هدف خود، تلاش های پیدا و پنهان بسیاری کرده و در روزهای اخیر حتی مطالبه نا به جای خود را علنی کرده و یا می گویند اسحاق جهانگیری به عنوان معاون اول دولت باید زودتر مسیر خود را از دولت جدا کند یا می گویند من اگر جای او بودم حتی یک لحظه هم در این دولت نمی ماندم.

رئوفیان هدف اصلی برای طرح چنین مباحثی در روزهای حساس کشور که در جنگ اقتصادی با دشمنان است را دست یابی به منافع گروهی و جناحی توصیف کرد و گفت: تندروها بیش از آنکه به فکر منافع کشور و مردم بوده و بخواهند برای رفع مشکلات جامعه به ویژه در حوزه اقتصادی و معیشتی مردم کاری انجام دهند، به دولت ها به شکل یک شرکت سهامی نگاه کرده و تنها به فکر گرفتن سهمیه بیشتر از دولت هستند تا مدیرانی از جنس و تفکر خودشان در قدرت حضور داشته باشند.

روحانی باید قدر جهانگیری را بیشتر بداند

وی با اشاره به حمایت اسحاق جهانگیری از دولت حسن روحانی بیان داشت: به نظر من دولت و شخص رییس جمهوری باید بیش از اینها قدر معاون اول خود را بدانند. چرا که اگر تلاش های اسحاق جهانگیری حداقل در زمان تبلیغات انتخاباتی دولت دوازدهم نبود، شاید امروز حسن روحانی بر کرسی ریاست قوه مجریه نمی نشست.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین افزود: نباید فراموش کنیم که تلاش های اسحاق جهانگیری در دولت اول حسن روحانی و همچنین حضور وی به عنوان کاندیدای در سایه در زمان برگزاری تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم، نقش بسیار پررنگ و تاثیرگذاری در انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رییس جمهور داشته است.

رئوفیان به کارنامه عملکرد دولت یازدهم نیز اشاره کرد و ضمن مقایسه آن با دولت دوازدهم گفت: در حوزه اقتصادی اگر در دولت یازدهم موفقیت و توفیقی هم دیده می شد، بیشتر به خاطر نقش آفرینی جهانگیری و ترکیب تیم اقتصادی دولت بود. متاسفانه این نقش آفرینی در دولت دوازدهم کم رنگ شد. البته نمی گویم که تمام مشکلات اقتصادی امروز به خاطر عدم به کارگیری اسحاق جهانگیری است، اما این موضوع در ضعف های اقتصادی دولت بی تاثیر هم  نبوده است.

کار به جایی رسیده که معاون اول می گوید حتی اختیار تغییر منشی خود را هم ندارد

وی بیان داشت: متاسفانه در دولت دوازدهم از ظرفیت ها و توانمندی های معاون اول کمتر استفاده شده و کار به جایی رسیده است که اسحاق جهانگیری می گوید، حتی اختیار برکناری منشی خودم را هم ندارم. اگر این موضوع صحت و واقعیت داشته باشد، باید گفت برای دولت بسیار بد است که معاون اولش از کمترین اختیارات محروم است.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین افزود: در علم مدیریت می گویند، به هر کسی مسوولیتی اگر داده می شود، باید اختیارات آن نیز داده شود. حتی اگر یک نفر را به عنوان سرایدار انتخاب می کنند، اگر اختیارات سرایداری را به وی ندهند، نمی توانند از او انتظار داشته باشند تا در مسوولیت خود موفق باشد.

رئوفیان خاطرنشان کرد: البته تصور می کنم بحث اینکه معاون اول در دولت اختیارات لازم را ندارد، بیشتر مطالبی است که از سوی تندروها مطرح می شود تا اسحاق جهانگیری را از دولت خارج کنند. این کار را هم افراطی ها و تندروهای اصلاح طلب انجام می دهند و هدفشان نیز دلسوزی برای مردم و نظام و کشور و حتی اسحاق جهانگیری معاون اول دولت نیست و بیشتر به دنبال منافع گروهی و جناحی خودشان هستند.

وی افزود: اینکه بگوییم باید جناح من سهم بیشتری در دولت باشد و رقیب سهم کمتری ببرد، برگرفته از تفکر شایسته سالاری نیست و نشان دهنده حاکمیت تفکر جناح سالاری در میان تندروهای اصلاح طلب است. این نگاه بیش از همه طی سال های اخیر به کشور آسیب رسانده و متاسفانه اصلاح طلب و اصولگرا هم ندارد و در هر دو طرف می توان رد پای تندروها را مشاهده کرد.

اصلاح طلب ها دو نفر و نصفی وزیر اصولگرا را تحمل نکردند که هیچ، خودشان را هم تحمل نمی کنند

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین خاطر نشان کرد: توصیه ما به اصلاح طلب ها این است که در شرایط حساس امروز، باید بیش از گذشته به فکر تقویت همدلی و اتحاد در کشور بود و باید همدیگر را تحمل کنیم. اصلاح طلب ها نه تنها دو نفر و نصفی وزیر اصولگرا را تحمل نمی کنند، بلکه امروز با رفتاری که با اسحاق جهانگیری دارند، نشان دادند خودشان را هم نمی توانند تحمل کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه