English

امیرعبداللهیان در دیدار با سفیر افغانستان در ایران:

آمریکا در همه شرایط تنها به فکر منافع خودش است

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: کاخ سفید در همه شرایط تنها به فکر منافع خودش است.

آمریکا در همه شرایط تنها به فکر منافع خودش است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در دیدار با نصیر احمد نو، سفیر افغانستان در ایران گفت: برگزاری انتخابات و تشکیل پارلمان فرایند سختی است که شما توانستید مشکلات آن را پشت سر بگذارید و امیدواریم که هرچه زودتر جهت تسریع در روند امور، مجلس جدید شکل بگیرد.

وی در ادامه سیاست آمریکا و ناتو را در افغانستان دوگانه خواند و  با اشاره به شرایط منطقه، خاطرنشان کرد: ما باید نسبت به اتفاقاتی که در حال وقوع در منطقه است هوشیار باشیم. علی رغم طرح صلح آمریکا، حملات سعودی‌ها در یمن بیشتر شده و زنان و کودکان بی دفاع همچنان قتل عام می‌شوند. آمریکا در سوریه با آنکه مدعی تلاش برای مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت و آرامش است، اما بدون اطلاع و هماهنگی پایگاه نظامی برپا و از تروریست‌ها حمایت می‌کند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: کاخ سفید در همه شرایط تنها به فکر منافع خودش است و حضور مدیریت شده تروریستها در منطقه را همچنان دنبال می کند تا از این طریق بتواند فشار را بر کشورهایی که با آنان مواضع یکسانی ندارند، افزایش دهند.

وی در پایان آمادگی تهران را برای گسترش همکاری‌های پارلمانی و همه جانبه مورد تاکید قرار داد.

در این دیدار نصیر احمد نور، سفیر افغانستان گفت: افغانستان انتخابات سختی را پشت سر گذاست و با وجود عملیات تروریستی بسیاری که در روز انتخابات صورت گرفت، مردم نهراسیده و پای صندوق‌های رای حاضر شدند و نمایندگان خود را انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: لازم است که همکاریهای منطقه‌ای افزایش پیدا کند و لزوم این ارتباط، ایجاد فضای اعتماد بین همسایگان و پرهیز از حضور نامطلوب بیگانگان است.

افغانستان با ناملایمات زیادی دست به گریبان است

سفیر افغانستان در تهران گفت:  کشور افغانستان با ناملایمات زیادی مانند قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و حضور گروهک‌های تکفیری دست به گریبان است و آنها که این گروهک‌های تروریستی را متولد کردند نیز روی آرامش و امنیت را نخواهند دید.

حامیان تروریسم مشخص هستند

نصیر احمد نور تاکید کرد: از نظر ما ریشه‌های تروریسم یکی است و هیچ فرقی با یکدیگر ندارند. حامیان تروریسم مشخص هستند و هنوز هم دارند توسط آنان تغذیه می‌شوند.

وی با تقدیر از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و کمک به امنیت منطقه گفت: اگر امنیت و صلح در افغانستان برقرار شود، باعث می‌شود تا مهاجرین به کشورشان برگردند، انسانهای بی گناه کشته نشوند و جلوی قاچاق انسان گرفته شود و از این طریق مرزها هم از امنیت بیشتری برخوردار خواهند شد.

سفیر افغانستان در پایان ابراز امیدواری کرد تا با تشکیل پارلمان جدید سطح روابط پارلمانی و اقتصادی افزایش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی