English

آماری جالب از رای اعتماد شبانه مجلسیان به وزرای پیشنهادی

چند نماینده حاضر به شرکت در رای گیری وزرای پیشنهادی نشدند/ چند نماینده در جلسه وزرای پیشنهادی غایب بودند

آمار منتشر شده از نتایج آرای چهار وزیر پیشنهادی دولت برای وزارتخانه های اقتصاد، صنعت، کار و راه و شهرسازی نشان می دهد که برخی از نمایندگان علیرغم حضور در جلسه حاضر به شرکت در رای گیری نشدند.

چند نماینده حاضر به شرکت در رای گیری وزرای پیشنهادی نشدند/ چند نماینده در جلسه وزرای پیشنهادی غایب بودند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، مجلس شورای اسلامی دارای 290 نماینده است که از این تعداد روز گذشته تنها 267 نماینده (مجموع بیشترین آرای نمایندگان به یک وزیر پیشنهادی) در رای گیری شرکت کردند.

به عبارتی در جلسه روز شنبه مجلس برای بررسی وضعیت چهار وزارتخانه مهم اقتصادی که عبارت بودند از صنعت، کار، اقتصاد و دارایی و راه و شهرسازی حداقل 23 نماینده در جلسه حضور نداشتند.

از سوی دیگر از 267 نماینده حاضر در مجلس تعدادی از آنها نیز اساسا در رای گیری برای دو وزیر شرکت نکردند.

برای اثبات این موضوع نیاز است به آرای نمایندگان نگاه کنیم.

بر اساس آرای اعلام شده رضا رحمانی در نهایت با  203 رای موافق، 49 مخالف و 13 رای ممتنع به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت از مجلس رای اعتماد کسب کرد. یعنی 265 نماینده در رای گیری شرکت کردند و دو نفر شرکت نکردند.

در مورد محمد اسلامی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی نیز 151 رای موافق، 98 مخالف و 8 رای ممتنع ثبت شده است و تمام 267 نماینده حاضر در رای گیری شرکت کردند.

محمد شریعتمداری جنجالی ترین وزیر پیشنهادی نیز با 196 رای موافق، 63 مخالف و 5 رای ممتنع  به عنوان وزیر تعاون، کار و تامین اجتماعی از مجلس موفق به کسب رای اعتماد شد که نشان می دهد 264 نماینده در رای گیری شرکت کرده و برای 3 نماینده نیز سرنوشت این وزارتخانه مهم نبوده است.

و در نهایت اینکه فرهاد دژپسند با  200 رای موافق، 50 مخالف و 17 رای به عنوان وزیر امور اقتصاد و دارایی از مجلس رای اعتماد کسب کرد. برای این وزیر پیشنهادی هر 267 نماینده در رای گیری شرکت کردند، اما نکته جالب توجه ثبت 17 رای ممتنع است.

به عبارتی 17 نماینده نظری درباره وزارت اقتصاد در حساس ترین شرایط اقتصادی کشور که رهبری معظم انقلاب از جنگ اقتصادی در مورد آن یاد می فرمایند، نداشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه