English

کمالی‌ پور مخالف وزیر پیشنهادی اقتصاد:

دژپسند نمی‌تواند گره های ‌کور اقتصاد کشور را باز کند

یک عضو فراکسیون مستقلین مجلس گفت: من امروز اعلام می‌کنم به عنوان یک نیروی مستقل که دژپسند نمی‌تواند گرههای ‌کور اقتصاد کشور را باز کند و دوای درد اقتصاد بیمار کشور باشد.

دژپسند نمی‌تواند گره های ‌کور اقتصاد کشور را باز کند

به گزارش خبرگزاری موج، یحیی کمالی پور یک عضو فراکسیون مستقلین مجلس در جلسه علنی امروز (شنبه) مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی بیان کرد:‌ قبل از این که بخواهیم به برنامه‌های پیشنهادی آقای دژپسند نگاه کنیم و از آن انتقاد کنیم و به بیان مخالفت با آن بپردازیم باید بگویم که همه ما می‌دانیم که گذشته چراغ راه آینده ما است، بیایید کارنامه گذشته دژپسند در سازمان برنامه و بودجه را مد نظر قرار دهیم و بر اساس آن برای آینده کشور تصمیم بگیریم.

وی در ادامه بیان کرد: همه شما می‌دانید که دژپسند دکترای اقتصاد بین‌الملل دارد و از سال ۸۴ در سازمان برنامه و بودجه کار می‌کند. مگر نه این است که یک پای اقتصاد کشور سازمان برنامه و بودجه است. کدام برنامه را می‌بینید که در جای مناسب اتخاذ شده و کدام بودجه در جای مناسب صرف شده است.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد:  آقای فرهاد دژپسند، طبق ماده ۳۰ قانون برنامه و بودجه کشور مگر نه این است که شما باید با استفاده از نظرات متخصصین و کارشناسان در سازمانهای اجرایی کشور بودجه اجرایی را ببندید، آیا این کار را انجام داده‌اید؟. شما می‌دانید تفریغ بودجه نشان می‌دهد که به جای استقراض و آوردن متمم بودجه از بانک پول دریافت کرده‌اید و این مساله قطعا موجب افزایش پایه‌ پولی در کشور شده است. درآمدهای حاصله از فروش ارز بدون اجازه مجلس صرف کسری بودجه شده است.

کمالی‌پور تصریح کرد: این امر باعث افزایش پایه‌ی پولی در کشور شده است. دژپسند شما در بودجه ۹۶، ۱۰ میلیارد تومان برای مرکز تحقیقات و پژوهش اختصاص دادید که فقط یک اتاق در سازمان برنامه و بودجه دارد. بفرمایید که با این ۱۰ میلیارد تومان چه کارهایی انجام داده‌اید؟ مگر نه این است که مردم باید نتیجه‌ی عملکرد مثبت شما را در رفاه و اقتصاد و اشتغال خود می‌دیدند. آیا واقعا مشاهده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شما دکترای اقتصاد دارید این حجم از نوسان در کشور یعنی شما در این برهه به خوبی عمل نکرده‌اید آیا دیگران از نظر شما استفاده نکرده‌اند یا شما نظر دادید و دیگران از نظر شما استفاده نکرده‌اند. امروز می‌خواهید اقتصاد بیمار کشور را نجات دهید. با کدام برنامه؟ شما ۵۰ صفحه برنامه به مجلس آورده‌اید ای کاش به مجلس ۵ صفحه برنامه می‌دادید و به آن عمل می‌کردید. همه می‌دانیم که این ۵۰ صفحه فقط نوشتار است.

نماینده جیرفت در ادامه اظهار کرد: آن چه را که دژپسند در برنامه‌هایش به آن اشاره کرده است بحث بانک‌ها، بیمه‌ها، اصلاح ساختارها و سایر مسایلی که مطرح شده با کدام برنامه‌ علمی و عملی و کدام راهکار قرار است اتفاق بیفتد؟ من امیدوارم که ما کاری نکنیم که یک ماه بعد دوباره طرح سوال کنیم و استیضاح را مطرح کنیم.

کمالی‌پور در پایان گفت: من امروز اعلام می‌کنم به عنوان یک نیروی مستقل که  دژپسند نمی‌تواند گرههای ‌کور اقتصاد کشور را باز کند و دوای درد اقتصاد بیمار کشور باشد. اگر وضعیت اقتصادی ما امروز این گونه است قسمتی از آن به دکتر دژ پسند و دوستانش در سازمان برنامه و بودجه باز می‌گردد. آیا شما تعامل ایشان را با به یاد دارید. کدام یک از شما نمایندگان از تعامل دکتر دژپسند با مجلس در حوزه‌ی خودش راضی هستید که امروز بخواهیم سکان اقتصاد کشور را در اختیار ایشان قرار دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه