English

سیدحسن نصرالله:

تشکیل دولت لبنان و ایجاد ثبات اقتصادی/ایران مانع انتخابات لبنان نبوده

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: ایران مانع انتخابات لبنان نیست و برگزاری و تشکیل دولت باعث ثبات اقتصادی و آرامش لبنان می شود.

تشکیل دولت لبنان و ایجاد ثبات اقتصادی/ایران مانع انتخابات لبنان نبوده

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، سید حسن نصرالله درباره تحولات منطقه اظهار کرد: ترامپ ضعیف شده و عربستان سعودی هم قدرت سابق را ندارد.

وی در رابطه با قتل جمال خاشقچی گفت: خواستند این ماجرا را به حزب الله لبنان نسبت دهند.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: امروز فرصت مناسبی برای خاتمه جنگ یمن است و کسی در عربستان سعودی جرات نمی کند این مسائل را مطرح کند و تنها کار درست در یمن حرکت به سوی آشتی ملی است.

نصرالله ادامه داد: در صد سال گذشته اینطور چهره عربستان سعودی بد نبوده و امروز وقت مناسبی است تا حکام عربستان توقف جنگ در یمن را حتی به صورت یکجانبه اعلام کنند.

وی گفت: ادامه این روش موجود باعث هلاک و نابودی می شود.

دبیرکل حزب الله لبنان درباره تشکیل دولت لبنان با بیان اینکه دولت لبنان به دو بخش تقسیم می شود، افزود: له عنوان مثال برخی می گویند در عراق تفاهم آمریکایی ایرانی اتفاق افتاد در حالیکه اینطور نیست و برنامه های آمریکا شکست خورد و آمریکا نمی خواست مقامات فعلی عراق انتخاب شوند و این شکست برای آمریکا بود.

نصرالله تاکید کرد: ایران دخالتی در تشکیل دولت لبنان نداشته است و مقابله سیاسی و اقتصادی بزرگی در جریان است و گفتند تلاش می کنند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند.

وی خاطر نشان کرد: برخی می گویند که قیومیت ایران در لبنان موجب به عقب افتادن انتخابات تشکیل دولت لبنان شده و دیداری را به این موضوع ذیربط دادند و اصلا دیداری انجام نشده بود.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: اطلاعات متناقضی وجود دارد و نمی توانم به طور قاطع بکوبم علت عقب افتادن انتخابات دولت لبنان داخلی و یا خارجی است و موانع داخلی وجود دارد و مچوانع خارجی هم وجود دارد.

وی افزود: ایران مانع انتخابات دولت لبنان نیست و البته برخی از کشورها چون فرانسه در رابطه با انتخابات لبنان دخالت دارد.

نصرالله یادآور شد: ما نمی خوایم برای تشکیل دولت شرط و شروطی داشته باشیم و نمی خواهیم کسی را در وضع دشواری قرار دهیم.

وی تاکید کرد: دولت باید تشکیل شود و مسائل اقتصادی حل شود و نباید شرط و شروط هایی علیه منافع عالی کشور طرح شود و ما همراهی می کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخشی از سخنانش بیان کرد: باید مسائلی باشد که با خواسته های لبنان تعارض نداشته باشد و ما نمی خواهیم برای تشکیل دولت و برای هم پیمانان خود استانداردهای جدیدی وضع کنیم.

نصرالله در پایان بیست و پنجمین سالگرد تاسیس موسسه تعیلم و تربیت اسلامی را تبریک گفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه