English

لاریجانی:

ادامه بررسی لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید متوقف شود

رئیس مجلس گفت: ادامه بررسی لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید متوقف شود چون شورای نگهبان در صورت تصویب این لایحه در مجلس، آن را تایید نخواهد کرد.

ادامه بررسی لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید متوقف شود

به گزارش خبرگزاری موج، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز (چهارشنبه 11 مهر ماه) پیش از ادامه بررسی لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: در جلسه روز گذشته شورای هماهنگی سران قوا اعلام شد که این لایحه ماهیت قضایی داشته و باید دستگاه قضا ابتدا این لایحه را به دولت ارائه می‌کرد و بعد دولت آن را به مجلس تحویل می‌داد.

وی ادامه داد: اما دولت بدون در نظر گرفتن دیدگاه قوه قضاییه این لایحه را به مجلس داد و آنها معتقدند این مسیر مشکل دارد و شورای نگهبان در صورت تصویب این لایحه در مجلس، آن را تایید نخواهد کرد.

لاریجانی بیان کرد: اما ما ماده 21 آن را در مجلس تصویب کردیم، لذا بعد از مشورت با شورای نگهبان قرار شد بررسی این لایحه در همین جا متوقف کنیم و به کمیسیون حقوقی قضایی ارجاع دهیم تا آنها با دعوت از قوه قضاییه نظرشان درباره مابقی مواد گرفته و حتی اگر نظری هم نسبت به دیگر مواد مصوب دارند ارائه کنند.

رئیس مجلس اظهار کرد: البته این موضوع را تفاهم کردیم و شورای نگهبان هم اعلام کرد که باید بررسی این لایحه در صحن مجلس متوقف شود زیرا آنها نخواهند پذیرفت.

وی تاکید کرد: این نظر قطعی شورای نگهبان است و نمی‌شود دوباره کاری کرد، اگر قوه قضاییه به این مصوبات معترض باشد به دلیل آنکه قصد لایحه برای آنها بوده و ماهیت قضایی دارد، شورای نگهبان به آن رای نخواهد داد.

بر این اساس لاریجانی ارجاع این لایحه به کمیسیون حقوقی و قضایی را به رای گذاشت، اما نمایندگان با 103 رای موافق، 54 رای مخالف و 5 رای ممتنع با ارجاع آن مخالفت کردند در نتیجه آنها شروع به بررسی ماده 22 این لایحه کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی