English

سفیر ایران در بغداد با نامزدهای ریاست‌ جمهوری عراق دیدار کرد

سفیر ایران در بغداد با برهم صالح و فواد حسین نامزدهای ریاست‌ جمهوری عراق در مقر سفارت ایران در بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفیر ایران در بغداد با نامزدهای ریاست‌ جمهوری عراق دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از العالم، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با برهم صالح، نامزد ریاست جمهوری عراق و عضو اتحادیه میهنی کردستان و همچنین فواد حسین، نامزد دیگر ریاست جمهوری این کشور  در مقر سفارت ایران در بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار در رابطه با آخرین تحولات عراق بحث و تبادل نظر شد.

ایرج مسجدی و برهم صالح در این دیدار بر ضرورت پایبندی به زمان قانونی انتخاب رئیس‌جمهور و نخست وزیر عراق تاکید کردند.

براساس این گزارش، برهم صالح شایعه کناره‌گیری‌اش از نامزدی ریاست جمهور ی عراق را تکذیب و تاکید کرد که می‌خواهد نمادی برای کشور عراق باشد و برای حفظ حاکمیت و قانون این کشور تلاش می کند.

پارلمان عراق در بیانیه‌ کوتاهی اعلام کرد: عصر امروز جلسه ویژه‌ای برای انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

این پارلمان در سایت رسمی خود اسامی رسمی کاندیداهایی که قرار است برای این سمت با یکدیگر رقابت کنند را منتشر کرده و خواستار حضور نمایندگان در جلسه امروز شد.

طبق قانون اساسی عراق، رئیس جمهوری باید طی یک ماه پس از جلسه اول پارلمان جدید انتخاب شود و طبق این قانون مهلت پارلمان در تاریخ دوم اکتبر به پایان می‌رسد.

از سوی دیگر، ائتلاف البناء که شامل احزاب شیعه و اهل تسنن عراق است از فواد حسین کاندیدای حزب دموکرات کردستان برای سمت ریاست جمهوری حمایت کرد.

یک منبع در این ائتلاف اظهار داشت: در نشست روز یکشنبه در بغداد از فواد حسین حمایت شد و ائتلاف تماس‌هایی از طرف مسعود بارزانی دریافت کرد و آن‌ها را مثبت دانست.

ریزان الشیخ از رهبران اتحادیه میهنی کردستان تاکید کرد: برهم صالح کاندیدای این حزب برای کسب کرسی ریاست جمهوری عراق شانس بیشتری دارد.

همچنین هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح در کنفرانس مطبوعاتی که پس از نشست هیئت کل ائتلاف البناء برگزار شد، ضمن تبریک به دلیل برگزاری این نشست گفت: ائتلاف البناء طرح مقدسی را در این مرحله حساس از تاریخ عراق برعهده دارد و امیدواریم که این نشست آغاز خوبی برای فعالیت دوره جدید پارلمان باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه