English

سردار سلامی در نماز جمعه تهران:

دفاع مقدس به ما ثابت کرد برای بقاء در نظام فعلی جهان باید قوی بود

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: دفاع مقدس به ما ثابت کرد برای بقاء در نظام فعلی جهان باید قوی بود، چراکه قدرت های ضعیف یا باید تسلیم شوند یا محکوم به اضمحلال و فنا هستند.

دفاع مقدس به ما ثابت کرد برای بقاء در نظام فعلی جهان باید قوی بود

به گزارش خبرگزاری موج، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیش خطبه های نماز جمعه این هفته تهران ( 6 مهرماه) ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: به روان درخشان و جاودان همه شهیدان حماسه باشکوه تاریخ اسلام و ایران و امام بزرگ  و والامقام که با منطق و حکمت الهی انقلاب ایران را به پیروزی رساند درود می فرستیم.

وی افزود: همه می دانند تهاجم دشمن در نخستین سال های پیروزی انقلاب یکی از خطرناک ترین سناریوهای جهانی استکبار علیه ملت بزرگ ایران بود. این نابرابرترین جنگ تاریخ بشریت بود که در آن آرایش سیاسی صحنه در سطح همه قدرت های جهان از جمله آمریکا، شوروی، اروپا و متحدان عرب شکل گرفته بود و همگی صف بندی علیه انقلاب بزرگ ملت ایران صورت داده بودند.

سلامی ادامه داد: حمایت اقتصادی از رژیم بعث عراق، جهانی بود و ملت ایران در نقطه کانونی یک عملیات روانی سنگین قرار داشت. این جنگ هم نظامی بود و هم اقتصادی، بگونه ای که حتی سیم خاردار هم به کشور ما نمی دادند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه حرکت الهام گرفته از عاشورا، حماسه بیادماندنی از ملت ایران را در جهان به ثبت رساند، تصریح کرد: ملت ایران با جهاد عاشورایی در مقابل این جهان قدرتمند ایستاد. آنها آمده بودند تا نور خدا را خاموش کنند و ملت ایران را تسلیم کنند، رهبر انقلابش را بشکنند و این نظریه را ثابت کنند که استقلال ملت ها بدون تکیه بر قدرت های استکباری ممکن نیست.

 

دفاع مقدس به ما ثابت کرد برای بقاء در نظام فعلی جهان باید قوی بود

وی با تاکید بر اینکه ملت بزرگ ایران همه این رویاها را در هم شکست، گفت: جنگ تحمیلی با تحمیل اراده ملت بزرگ ایران بدون آنکه یک وجب خاک در اختیار دشمن قرار داده باشد به پایان رسید و قدرتمندتر از آغاز جنگ آماده می شد تا دربرابر توطئه های بزرگ تر بایستد. ملت ایران با اعتبار و شخصیتی جدید که در آن صبر، ثبات قدم، ایستادگی و قدرت به چشم می خورد معرفی می شد. اما ماجرای دفاع مقدس نه پایان شکست های دشمنان بود و نه پایان توطئه ها. نه پایان پیروزی ملت ایران بود و نه پایان قدرت سازی این کشور در مختصات دستگاه قدرت جهانی.

سلامی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس به ما ثابت کرد برای بقاء در نظام فعلی جهان باید قوی بود، چراکه قدرت های ضعیف یا باید تسلیم شوند یا محکوم به اضمحلال و فنا هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه حادثه تروریستی اهواز، یک عقبه منطقه‌ای و جهانی دارد، تصریح کرد: طراحان این راهبردهای کور در آن مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی عربستان و امارات دور می‌زند.

وی ادامه داد: ما بر اساس فرمان مبارک امام انقلاب‌مان حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای گفتیم و اکنون یکبار دیگر اعلام می‌کنیم که انتقام قطره قطره خون شهیدان‌مان را از عوامل داخلی و بیرونی این حادثه غم‌انگیز خواهیم گرفت.

سلامی با بیان اینکه رژیم امارات و عربستان سعودی، صحنه‌گردان اصلی شرارت‌های امنیتی در برخی مناطق کشورمان هستند، اظهار کرد: آن‌ها آروزی انتقال ناامنی به درون سرزمین‌مان را دارند و ما به آن‌ها می‌گوییم که شما هرگز در توسعه تنش و منازعه با جمهوری اسلامی ایران به هیچ موفقیتی نخواهید رسید.

وی افزود: شما کوچک تر از آن‌هستید که یک رقیب یا حریف برای کشور بزرگی باشید که چهل سال است در برابر بی‌بدلیل‌ترین امپراتوری‌های دنیا ایستاده و در مقاطعی مهم، شکست‌های بزرگی را به آنان تحمیل کرده است.

عربستان دست از شرارت و توطئه بردارد چرا که آنها شکست پذیر هستند

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شما در مجموعه ارکان قدرت، دارای ارزش مکانی نیستید، تصریح کرد: شما وقتی در کنار آمریکا قرار می‌گیرید، احساس قدرت می‌کنید.

سلامی خطاب به عربستان سعودی و امارات گفت: دست از شرارت و توطئه بردارید. شما شکست پذیر هستید. شما درون کاخ‌های شیسشه‌ای نشسته‌اید و قطعا نمی‌توانید تیغ انتقام ملّت ایران را تحمل کنید. ما خویشتنداری کرده‌ایم و نجابت انقلابی به خرج داده‌ایم، امّا اگر از خطوط قرمزمان عبور کنید، قطعاً از خطوط قرمز شما عبور خواهیم کرد و می‌دانید قدرت ملّت ایران، وقتی به صحنه عمل می‌آید چه طوفانی به‌پا می‌کند. پس آرام باشید و مداخله نکنید؛ بلندپروازی‌های منطقه‌ای شما همه جا شما را با شکست مواجه کرده است.

وی افزود: به آمریکا هم هشدار می‌دهیم که دست از حمایت از تروریست‌ها بردارد که این برای آنان هم زیان‌بار خواهد بود.

وی اظهار کرد: به آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که دست از حمایت تروریست‌ها بردارد چرا که برای آنها زیان‌بار خواهد بود. اما این لحظه‌ها، لحظه‌های پایان شکست‌های دشمنان ما نیست و می‌دانید که 40 سال است از فراز و نشیب‌های صحنه‌های سخت عبور کرده‌ایم تا استقلال و امنیتمان را تثبیت و تأمین کنیم، دنیای استکبار پیوسته علیه ایران توطئه می‌کند و از همه ابزارهای خود در مقیاس جهانی برای اعمال تحریم و فشار استفاده کرده، اما به فضل الهی موازنه قدرت به نفع نظام مقدس ما تغییر یافته است.

 

سلامی افزود: امروز به فاصله قدرت میان نظام ما و دشمنان بنگرید، ما توانستیم تمرکز قوای دشمنان بزرگ را از قلب سرزمینمان دور کنیم ، چرا که آنها آمده بودند بر ما مسلط شوند، اما ملت ایران توانست دشمن را تجزیه کند تا جایی که دشمن امروز عقب نشینی کرده و سرزمین‌های بزرگی از سیطره و تصرف دشمنان خارج شده و آن خاورمیانه‌ای که آمریکایی‌ها آرزو داشتند بتوانند آن را نوسازی کرده و سرمایه مسلمانان را در آن چپاول کنند، دیگر منطقه‌ای امنی برای سودجویی‌های آنها نیست.

 

ملت‌های مسلمان بیدار شده‌اند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: ملت‌های مسلمان بیدار شده‌اند و جبهه وسیعی علیه دنیای استکبار در جهان از شرق مدیترانه تا شمال دریای سرخ شکل گرفته است و حزب‌الله لبنان توانسته بازدارندگی نیرومند جهان اسلام در برابر رژیم صهیونیستی را برقرار کند و شکست‌های بزرگی را بر آنها تحمیل نماید، همچنین ارتش مردمی سوریه توانست توطئه استکبار را که می‌خواست حلقه محوری مقاومت جهان اسلام را بشکند از بین ببرد و نظام سوریه را از خطر سقوط نجات دهد.

 آمریکایی‌ها خود در انزوای سیاسی فرو رفته‌اند

وی گفت: امروز در سوریه نیروهای متعددی با ده‌ها هزار نیروی مسلح مسلمان که از نقاط مختلف عالم اسلام سازمان یافته‌اند حضور دارند و صهیونیست‌ها صدای مسلمانان را با لهجه‌های عراقی، پاکستانی، ایرانی، سوری، افغانی و هندی را می‌شنوند و احساس می‌کنند که بین مرز حیات و بقا هستند، در عراق نیز نیروی بزرگ مردمی شکل گرفته که سیاست آمریکایی‌ها را به رغم پیروزی نظامیشان در هم شکسته است و در یمن نیز ملت عزیز و مقاوم در برابر تهاجم سعودی، آمریکایی و صهیونیستی ایستاده است، لذا نگاه کنید آمریکایی‌ها کجای تحولات منطقه هستند و اگر دقت کنید آنها از نظر سیاسی ضعیف شده‌اند. آمریکایی‌ها که می‌خواستند ما را در انزوای سیاسی فرو ببرنند خود در انزوای سیاسی فرو رفته‌اند و متحدان سنتی آنها با آنان در یک جنگ اقتصادی و سیاسی به سر می‌برند.

سلامی خاطرنشان کرد: امروز ترکیه در برابر آمریکا و سیاست‌هایش ایستاده و پاکستان از سیاست‌های این کشور فاصله گرفته و جنگ اقتصادی چین و آمریکا، ایالات متحده را در یک مخمصه اقتصادی دیگر قرار داده است، از طرفی جنگ سرد میان روسیه و آمریکا اوج گرفته، پس این آمریکا است که تا امروز نتوانسته حتی کوچک‌ترین مسئله را در منطقه در سطح جهان حل کند و هر روز در حال کوچک شدن است.

 

ما در هیچ کشوری پایگاه نظامی نداریم

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: ملت بزرگ ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران در حال گسترش نفوذ معنوی و سیاسی خود در منطقه و سطح جهان است، آمریکایی‌ها و دیگران تصور می‌کنند که نفوذ ما فیزیکی است، در حالی که ما در هیچ کشوری پایگاه نظامی نداریم و با منطق، اعتقادات، باورها و عدالت و صلح نفوذ خود را گسترش می‌دهیم، بنابراین ایران امروز محبوب همه کشورهای جهان است.

وی تصریح کرد: در سازمان ملل تصویر زیبایی از مقایسه نگاه جهانی آمریکا و ایران را مشاهده کرده‌ایم، بنابراین آمریکا دیگر موفق نمی‌شود یک ائتلاف را شکل دهد، چرا که مشروعیت اقدامات سیاسی خود را از دست داده و از نظر اقتصادی بازنده اصلی نبردهای سال‌های اخیر بوده و 7 تریلیون دلار معادل بیش از 70 سال درآمدهای نفتی عراق و 100 سال درآمد نفتی کشور ایران را هزینه کرده بدون آنکه هیچ دستاورد سیاسی،‌ اقتصادی و امنیتی را بدست بیاورد.

سلامی گفت: آمریکا قدرت نظامی‌اش فرسوده شده و به همین دلیل از حضور در خلیج فارس با آن همه شناورهای سنگین دیگر خبری نیست، بنابراین این کشور به زوال قدرت نزدیک می‌شود و به همین دلیل آمریکایی‌ها دیگر توانایی جنگ دیگری را ندارند و اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که گزینه جنگ منتفی است، یک حقیقت محض است و به واسطه قدرت متراکم و انباشته ما که زمین و هوا و دریا را برای هر دشمنی که بخواهد طمعی به این سرزمین و منافع آن داشته باشد، همانند جهنم خواهد ساخت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: ایران مولود صحنه‌های سخت است و این قدرت بر اساس ایستادگی و صبر به دست آمده و آنچه که امروز دشمن آن را دنبال می‌کند، همان جنگ اقتصادی است، اما به آمریکا می‌گوییم که این جنگ اثر تعیین کننده‌ای برای ما نخواهد داشت و آنچه که ملت بزرگ ایران باید در برابر آن بیاستد، تهاجم رسانه‌ای و عملیات روانی دشمن است که می‌خواهد ارعاب و التهاب را در قلب‌های مردم ایجاد کند، اما به صراحت می‌گویم که هیچ اتفاقی نمی افتد.

 

ایران تحریم پذیر نیست

وی گفت: ملت بزرگ ایران تحریم پذیر نیست و ما با 15 کشور همسایه هستیم و از طریق خلیج فارس و اقیانوس هند با همه جهان ارتباط داریم پس بدانید که ایران انزوا پذیر نیست، ایران دارای ظرفیت‌های اقتصادی فوق‌العاده فراوانی است و دارای انرژی، نفت، گاز، زمین، آب، صنعت، تکنولوژی، ایمان، انگیزه و باور است که می‌تواند آمریکا را با تکیه بر آنها شکست دهد.

 

ما در تهدید‌های آمریکا به اشباع رسیده‌ایم

سلامی خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران بداند هرگز این کشور رخسار یک کشور محاصره شده و تحریم شده اقتصادی را نخواهد داشت و ما در تهدید‌های آمریکا به اشباع رسیده‌ایم و این کشور هر غلطی که از دستش برمی‌آمده تا به امروز انجام داده و البته هیچ نتیجه‌ای جز شکست نگرفته، لذا ملت ایران هشیار باشند و فریب عملیات روانی دشمنان را نخورند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: انبارها پر از کالاهای اساسی است و ما سرزمینی داریم که برای سال‌ها غنی است و ملت ایران بزرگ و آگاه بوده و فرهنگی غنی دارد و عادت کرده‌ که در سختی‌ها رشد کند، رئیس جمهور آمریکا گفته که ما فشار را علیه ملت ایران ادامه می‌دهیم، اما به ترامپ می‌گوییم که مگر تاکنون ابزاری مانده که از آن علیه ما استفاده نکرده باشید؟

وی خاطرنشان کرد: فشارهای آمریکا تاکنون جز قدرتمندتر کردن جمهوری اسلامی ایران نتیجه دیگری نداشته است، به عنوان مثال آمریکا جنگ را به ما تحمیل کرد، اما قدرت نظامی خود را در حد یک قدرت جهانی توسعه دادیم و امروز تمام سیستم‌های دفاعی مورد نیاز را تولید می‌کنیم، شما دانشمندان ما را در خیابان‌ها ترور کردید، اما ما ماهواره ساخته و به فضا رفتیم و موفق شدیم که سینه اتم را بشکافیم.

سلامی یادآور شد: ما امروز موفق شدیم تا پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌های زیادی را تأسیس کنیم، در این سال‌ها صنعت ایران پیشرفت کرد. ما امروز قادریم که همه نیازهای خود را در درون کشور بسازیم، آمریکا می‌خواست ما را منزوی کند، اما خودش منزوی شد، لذا مقامات آمریکا سخنان بیهوده‌ای که قابل اعتنا و اعتبار نیست را به زبان نیاورند. اگر شما توانا هستید به 40 میلیون از جمعیت خود که زیر خط فقر زندگی می‌کنند کمک کنید.

 

باید با باور و تلاش جدی دشمن را شکست دهیم

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ملت ایران از یک رهبر بزرگ و ثروت‌های غنی، اراده و ایمان محکم برخوردار است و این مسائل عوامل رشد ما هستند، اما می‌خواهم به مقامات کشورمان توصیه‌ای بکنم که باید در این میدان جهاد و جنگ اقتصادی و روانی، مردانه در وسط میدان بیاستند و از مسئولان استدعا دارم که با مدل جنگ همانگونه که در دوران دفاع مقدس به صورت شبانه روزی آستین‌ها را بالا زدیم و به قلب سرزمین‌های دشمن حمله کردیم، باید با باور و تلاش جدی دشمن را شکست دهیم.

 

ملت ایران عزت خویش را با دلار معاوضه نمی‌کند

وی بیان کرد: ملت ایران عزت خویش را با دلار معاوضه نمی‌کند و با سعه صدر مشکلات را تحمل می‌کنند اما تسلیم دشمن نمی‌شوند. ما این درس را از تاریخ قبل از انقلابمان آموخته‌ایم که هرگز زیر بار استعمارگران رفتن نه برای ما رفاه می‌آورد و نه پیشرفت، لذا تنها راه عزت ما از جهاد در برابر دشمنانمان می‌گذرد.

سلامی گفت: ملت ایران ملت بزرگی است که سینه تاریخ را می‌شکافد و سرانجام به دشمنان ثابت می‌کند که هیچ راهی جز تسلیم نشدن در برابر آنها وجود ندارد، ما امروز سربلند و مفتخریم که یک کشور امن، مستقل، با رهبری حکیم و دوراندیش که با منطق وحی و کلام الهی و شناخت عمیق دامنه دشمنان عمل می‌کند، از قرآن یاد گرفته‌ایم که اگر آمریکا و همه متحدانش با هم جمع شوند، حتی قدرت آفرینش یک بشر را نیز ندارند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: ملت ایران بیاستید و فریب عملیات رسانه‌ای و فریب دشمنان را نخورید، چرا که ما با هم زندگی می‌کنیم و قلب‌هایمان با هم پیوند خورده و باید همانند دهه محرم زندگی کنیم، آرام باشید هیچ اتفاقی نیفتاده است و آن کسی که باید بترسد دشمن ما است و با اطمینان زندگی می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه