English

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در گفتگو با موج؛

شان رییس جمهور ایران بالاتر از آن است که در جلسه شورای امنیت شرکت کند

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: شان رییس جمهور ایران بالاتر از آن است که در جلسه شورای امنیت به ریاست ترامپ شرکت کند.

شان رییس جمهور ایران بالاتر از آن است که در جلسه شورای امنیت شرکت کند

فرهاد تجری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی موج، با اشاره به سخنان ترامپ علیه ملت ایران در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: گفتمان و ادبیات ترامپ، مواضع کاخ سفید و حمله وی به مجامع بین المللی و کشورهای مختلف، وزن و اعتبار این کشور را در جهان تنزل داده و به پایین تر سطح ممکن رسانده است.

وی افزود: امروز حرف های ترامپ با استهزا جهانیان روبه رو می شود و از سوی دیگر افکار عمومی جهان می دانند که هر کجایی از دنیا که نا آرامی و خشونت و ترور وجود دارد، ریشه آن به آمریکا و کاخ سفید باز می گردد.

نماینده مردم سرپل ذهاب در خانه ملت تصریح کرد: طالبان و القائده و داعش و تکفیری ها توسط کشورهایی هدایت و حمایت می شوند که سرسپرده کاخ سفید هستند و آمریکایی ها نیز به صراحت از آنها حمایت می کنند.

تجری گفت: جامعه جهانی نیز به خوبی این موضوعات را درک کرده و به همین دلیل است که می بیینم وقتی ترامپ سخن می گوید، جهانیان به او می خندند و رفتار و ادبیات و گفتار ترامپ به شدت جایگاه آمریکا را تنزل داده است.

شان رییس جمهور ایران بالاتر از آن است که در جلسه شورای امنیت شرکت کند

وی با اشاره به اینکه قرار است در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل جلسه شورای امنیت این سازمان نیز با موضوع ایران برگزار شود، بیان داشت: این کار نیز از جمله سو استفاده هایی است که سران کاخ سفید با زور از نهادهای بین المللی دارند و این در حالی است که خودشان به مصوبات مجامع بین المللی توجهی نمی کنند.

تجری در پاسخ به این پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه با این وجود ایران باید در چه سطحی در جلسه شورای امنیت شرکت کند؟ گفت: آمریکا خودش امروز یکی از ناقضان حقوق بین المللی است و از سوی دیگر به دنبال استفاده ابزاری از نهادهایی چون شورای امنیت است.

وی اظهار داشت: وقتی ما این رویکرد را می دانیم، دلیلی ندارد که به آن توجه ویژه ای داشته باشیم و بهتر است ایران در سطح کارشناس در جلسه شورای امنیت سازمان ملل حضور یابد.

تجری در پایان تاکید کرد: شان رییس جمهور ایران بالاتر از آن است که در جلسه ای شرکت کند که رییس آن ترامپ است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه