English

عضو کمیسیون امنیت ملی:

حمله به کنسولگری ایران در بصره با هدف کمرنگ کردن راهپیمایی اربعین انجام شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حمله به کنسولگری ایران در بصره با هدف کمرنگ کردن همایش بزرگ و راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) انجام شد.

حمله به کنسولگری ایران در بصره با هدف کمرنگ کردن راهپیمایی اربعین انجام شد

مرتضی صفاری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد آشوب هایی در بصره و به ویژه حمله به کنسولگری ایران در این شهر بودیم که به طور قطع اقدامی خارج از اصول و عرف دیپلماتیک است و باید با قاطعیت با این آشوب برخورد شود.

وی تصریح کرد: به همین منظور کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پس از تعطیلات تابستانی مجلس، وزیر خارجه را به خانه ملت دعوت و از وی درباره اقدامات انجام شده در این راستا پرسش خواهد کرد.

نماینده مردم نطنز در خانه ملت افزود: البته در ایام تعطیلات مجلس نیز این موضوع را پیگیری کرده و به طور مرتب در جریان امور هستیم و بخش هایی از پشت پرده این آشوب ها و حمله به کنسولگری ایران در بصره نیز برای ما مشخص است.

صفاری گفت: یکی از دلایل اصلی حمله به کنسولگری ایران در بصره، ایجاد اختلاف میان شیعیان در عراق و همچنین دو ملت ایران و عراق است و به طور قطع پشت پرده این ماجرا به کشورهای متخاصمی چون عربستان و آمریکا باز می گردد.

وی بیان داشت: از سوی دیگر ما در آستانه ماه محرم و مراسم عزاداری حسینی (ع) هستیم و هر ساله در اربعین حسینی (ع) همایش بزرگ و راهپیمایی عظیمی برگزار می شود که بزرگ ترین تجمع بشری است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: حمله به کنسولگری ایران در بصره با هدف کمرنگ کردن این همایش بزرگ صورت گرفته و دولت عراق باید هوشیاری بیشتری داشته باشد.

صفاری در پایان تاکید کرد: سال ها است که گروهک داعش تهدید می کند که راهپیمایی اربعین حسینی (ع) را با عملیات تروریستی هدف قرار می دهد، اما باز هم شاهد حضور گسترده شیعیان از سراسر جهان در این مراسم هستیم و به طور قطع امسال نیز همایش بزرگ اربعین حسینی (ع) با شکوه بیشتری برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی