English

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ایران نباید تعرض به کنسولگری خود در بصره را با بی تفاوتی رها کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران و به ویژه وزارت خارجه نباید نسبت به تعرض به کنسولگری خود در بصره بی تفاوت باشد.

ایران نباید تعرض به کنسولگری خود در بصره را با بی تفاوتی رها کند

علیرضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، اظهار داشت: متاسفانه طی روزهای اخیر با اوج گرفتن اعتراضات در عراق و به ویژه بصره، شاهد جسارت و تعرض به کنسولگری ایران در بصره نیز بودیم که باید این موضوع در کمترین زمان ممکن موشکافی شده و مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

وی با اشاره به حمایت های دولت ایران از ملت و دولت و حاکمیت عراق گفت: ما سال ها با رژیم بعث عراق در جنگ بودیم و میلیاردها دلار خسارت به واسطه درگیر شدن در جنگی نابرابر و تحمیلی، متحمل شدیم، اما با سرنگونی رژیم بعث عراق، نخستین کشوری بودیم که در کنار ملت عراق قرار گرفتیم.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: متاسفانه در چنین شرایطی شاهد هستیم که عده ای به کنسولگری ایران در بصره جسارت و تعرض می کنند و این امر موضوعی نیست که دولت ایران و به ویژه وزارت خارجه بخواهد از کنار آن بی تفاوت عبور کند.

رحیمی گفت: عمق ماجرا به اندازه ای است که نمی توان به احضار سفیر و اعتراض کتبی اکتفا کرد و باید برای صیانت از حقوق حقه ایران در دیگر کشورها و دفاع از اتباع ایرانی و به ویژه دیپلمات های کشورمان با جدیت وارد میدان شد.

این مسوول افزود: البته منظور این نیست که بخواهیم شرایط را ملتهب کنیم، بلکه معتقدم می توان با اقتدار از مواضع و حقوق ایران دفاع کرد و در کنار آن، وحدت در جهان اسلام و به ویژه وحدت دو کشور ایران و عراق را نیز حفظ کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه