English

محمدباقر قالیباف در همایش بسیج اساتید:

دولت به راه حل اقتصادی رفع مشکلات اذعان کند/برون رفت از مشکلات اقتصادی راه حل سیاسی ندارد

محمدباقر قالیباف راه حل مشکلات اقتصادی کشور را اقتصادی خواند و گفت: تا پایان این دوره از دولت می توان مشکلات اقتصادی را رفع کرد و دولت نباید به دنبال راه حل سیاسی در حل مشکلات اقتصادی باشد.

دولت به راه حل اقتصادی رفع مشکلات اذعان کند/برون رفت از مشکلات اقتصادی راه حل سیاسی ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، محمدباقر قالیباف در همایش بسیج اساتید و آغاز دوره تمدنی انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: امسال در چهلمین سال انقلاب باید یاد شهدا را گرامی بداریم و یادی کنیم از امام شهدا که جز در راه خدا سخن نگفت.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما ویژگی های منحصر به فرد داشت و همان اسلام سیاسی که نظام  ستم شاهی برای ما تبیین کرد و توجه به زندگی مردم در بعد مادی و معنوی و دفاع از مظلومیت که ویژگی ذاتی انقلاب اسلامی بود و با شعار همیشگی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به پیروزی رسید.

قالیباف یادآور شد: طبیعی است که انقلاب با مستکبران عالم همیشه در مبارزه دائمی است و ما به دنبال صراط مستقیم هستیم  و با این نگاه حتماً تحریم، جنگ و فشارها بر ما خواهد بود و می خواهند ما را از راه صراط مستقیم دور کنند.اجلاس سراسری بسیج اساتید و |آغاز دوره تمدنی انقلاب اسلامی

وی گفت: ما به دنبال حیات برخواسته از فرهنگ اسلامی هستیم و به طور ویژه امروز در دو عرصه با ما می جنگندند که یکی عرصه اقتصادی و یکی عرصه جنگ روانی است و مهمترین هدف آنها این است که ما را  از آرمان های انقلاب منصرف کنند و ما را از آن ویژگی ها دور کنند.

قالیباف افزود: نا کارآمدی ما را دستاویز و بهانه قرار می دهند برای حذف از عرصه انقلاب، خواهران و برادران محکم از آرمان های انقلاب دفاع کنید و امروز انقلاب اسلامی در آرمان های خود قابل دفاع و سند افتخار ماست و در استقلال کشور و در مجموعه نظام های سیاسی کدام کشور را می توان نام برد که تحت کنترل استکبار نباشد؟ و با یک اخم و تشر و حتی یک توئیت دولت هایشان در معرض شکست قرار می گیرد.

وی گفت: مردم بعد از ۲ هزار و ۵۰۰ سال مردم خودشان انتخاب می کنند و در حوزه آزادی و مردم سالاری چه هزینه ها داده شده و در تمام کشور مردم هر حرفی می خواهند بیان می کنند و از سطح رهبری همه را نقد می کنند و برخی هم امنیت ملی را هدف می گیرند و انتظار دارند برخوردی با آنها نشود.

قالیباف به تاختن اسرائیل به کشورهای عرب اشاره و اظهار کرد: مقابله جامعه غرب پنج روز به طول انجامید و اسلام عزت را ترویج می دهد و این سند افتخار ماست که به دنیا نشان می دهیم و چرا در برابر غرب زدگان امروز مردم سالاری و سند افتخار خود را نشان ندهیم و نگوییم که در این بخش موفق بودیم.

وی به چالش های موجود کشور پرداخت و بیان کرد: در هر جایی چالش داریم در حوزه عملکردی ماست و ما به دنبال زندگی خوب برای مردم بودیم و به مجموعه ساختار و نظام اداری باید بیشتر تلاش کنیم و جاییکه دشمن برای تضعیف روحیه دشمن به دنبال این است که از آنها بهانه تراشی کند و نا امیدی را به جامعه ما تزریق کند و دوستداران این کشور را نا امید کند.

وی تاکید کرد: با جنگ روانی پوشک را بهانه می کنند و این ضعف در حوزه عملکردی است و می گویند که موشک ساختند اما پوشک نساختند و امروز به وظایف ارمانی خود عمل کردیم و نتیجه هم گرفتیم و باید دقت کنیم تسلیم جنگ ما برابر رسانه ای که دشمن طراحی کرده نشویم.

قالیباف بیان کرد: در حوزه دولت اسلامی موفق نبودیم و غرض من هر سه قوه است و ضعف ساختاری و نظام اداری آسیب پذیر داریم و ضعف مدیریتی در راس آن است.

وی گفت: چالش دهه اول انقلاب، دفاع مقدس بود و آن روزها می شنیدیم که با این دشمن نمی توان مبارزه کرد و بابد با دنیا حرف بزنیم و امید را به بیرون داشتیم و امام چه می گفتند و چه اقداماتی در میدان عمل عنوان می شد و مردم را از میدان جنگ دور می کردند و در ظاهر هم قشنگ بود چرا که یک آموزش توپخانه ۴ سال زمان نیاز داشت.

قالیباف تصریح کرد: وقتی مردم و جوانها نباشند خلاقیت وجود ندارد و وقتی مردم باشند نوع دیگری از دفاع مقدس و جنگ را در دنیا طراحی کردیم و برای تهاجم می گفتند باید سه برابر دشمن باشیم و این منطبق بر سنت های الهی نبود و ما وقتی یک پنجم دشمن بودیم به آنها حمله می کردیم.

وی با طرح این مطلب که امروز در دهه چهارم انقلاب گرفتار جنگ اقتصادی هستیم دقیقا در همان نقطه ابتدایی جنگ هستیم، گفت: امروز نمی دانیم تا ظهر سکه چه قیمتی دارد و در جنگ هم به همین صورت بود و مشکلات اقتصادی هم راهکار دارد و راه حل های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت برای شرایط اقتصادی کشور وجود دارد.   

قالیباف گفت: سامان دادن شرایط فعلی ممکن است و آیا نمی توان ارز را در یک نقطه ثابت نگه داشت، نمی توان پوشک را توزیع کرد، شش میلیون خانوادر زیر این فشارها له می شوند و این مشکلات همگی قابل حل شدن است و آیا رشد نقدینگی قابل تعیین تکلیف نیست و هر سال ۳۳۰ هزار میلیارد تومان سالانه بانک ها با سود پول ها پرداخت می کنند و بیش از ۴۰۰ میلیون حساب وجود دارد و مالیاتی به آنها تعلق نمی گیرد و ۷۰ درصد این پرداخت شود به چه بخش از سپرده گذاران تعلق می گیرد؟

وی ادامه داد: در واردات و قاچاق کالا در میان مدت می توان مسائل را سامان داد و اشکالات ساختاری وجود دارد و افرادی حاضرند ۲۲۰ میلیارد یورو از نظام بانکی دریافت کند و در بازار ارز هزینه کند و اینها فساد است.

قالیباف خاطر نشان کرد: من در دوره ای در جنوب قاچاق را گرفتم چرا که قاچاق از مبادی رسمی می آید و در کوتاه مدت این موارد قابل اصلاح است و طرح هایی داریم که مزیت نسبی دارد و طرح های نیمه تمام مزیت دار قابل اتمام است.

وی گفت: ما قادریم در پایان همین دولت یک ساختار ایجاد کنیم و تا پایان همین دولت مشکلات را حل کنیم و دو نگاه بر کشور حاکم است و اقتصاد راه حل سیاسی دارد دیدگاهی در برابر راه حل اقتصادی برای اقتصاد است.

قالیباف ادامه داد: من به عنوان کسی که نمی خواهم مدیون شهدا و امام شهدا نباشیم و راهکار اقتصادی داریم و مشکل اقتصادی را با نگاه به درون می توانیم اقتصاد را دنبال کنیم و آنها که دنبال راه کار سیاسی هستند اشتباه بزرگی می کنند.

وی گفت: وظیفه همه ما این است که اگر دولت در مسیر راهکار اقتصادی حرکت کند همه باید دست در دست هم دهیم تا شرایط را سامان دهیم و نباید در برابر مشکلات اقتصادی رفتار سیاسی کنیم و همه ما نوکر مردم هستیم و مردم در فشار هستند و دولت باید در بیان و عمل بگوید که راهکار سیاسی راه حل وضعیت اقتصاد است و نباید تحت تاثیر سیاسیونی باشیم که یک روز از دولت حمایت می کنند و در شرایط سخت از آن روی می گردانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه