English

جامعه ورزش درمراسم گرامیداشت ارتحال امام راحل شرکت می کنند

سازمان ورزش بسیج در بیانیه ای ازعموم مردم و جامعه ورزش کشور برای حضور پرشکوه در مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال جانسوز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) دعوت کرد.

جامعه ورزش درمراسم گرامیداشت ارتحال امام راحل شرکت می کنند

به گزارش خبرگزاری موج از روابط عمومی بسیج، سازمان ورزش بسیج با صدور بیانیه ای، فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد را گرامی داشت.
دراین بیانیه آمده، باردیگرخرداد ماه به نیمه رسید و خاطره آن امام سفر کرده، قلوب عاشقان حضرتش را به تسخیر درآورد، روزهایی که روایتگر بصیرت و بیداری و اراده ملت ایران درپیش بردن اهداف انقلاب اسلامی ایران بود. این ایام، یادآور رهبری انسانی والامقامی است که از خویشتن خویش گذشت، تا پیام انقلاب را در تمام جهان طنین‌انداز کند.
در تاریخ ایران اسلامی 14 و 15 خرداد یادآور نام و شخصیت معمارکبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره)است.
ابرمردی که جهان بشریت از آن به عنوان مصلح بزرگ و عامل تولید قدرت و اراده برای مستضعفین و ملل مظلوم ستمدیده و حق طلب درعرصه ایستادگی برابر قدرت‌های زورگو و استکباری یاد می‌کند.
نظام جمهوری اسلامی ایران از بزرگترین ثمرات و دستاوردهای همان نهالی است که به دست امام راحل، درپانزده خرداد 1342 کاشته شد و در بیست و دوم بهمن 1357 به ثمر نشست تا عزت و شرافت و کرامت را برای بشریت به ارمغان آورد.در فرهنگ غنی انقلاب اسلامی و در حافظه تاریخی ملت شجاع، مؤمن و مبارز ایران اسلامی برای همیشه نیمه خرداد با نام و یاد خمینی کبیر آن بزرگ مرد تاریخ سازعجین گشته و پیوندی ناگسستنی و پر رمز و راز دارد.
ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) دراطلاعیه ای اعلام کرد، بیست وهشتمین سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل ساعت 18 روز یکشنبه در حرم مطهر و صحن های مجاور برگزار خواهد شد.
تلاوت آیاتی چند ازکلام الله مجید توسط قاریان ممتاز کشور، عزاداری و مرثیه سرایی توسط مداحان متعهد، خوشامدگویی و ایراد سخنان کوتاه توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، تولیت آستان مقدس بنیانگذارکبیرانقلاب به مهمانان شرکت کننده در مراسم از جمله برنامه این آیین است.
سخنرانی و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی نیز پایان بخش این آیین خواهد بود.
بر اساس اعلام ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره)، در پایان مراسم پس از اذان مغرب پذیرایی افطار از تمامی زائران در کلیه نقاط مرقد مطهر معمارکبیرانقلاب اسلامی بعمل می آید.
امسال با توجه به تقارن بیست و هشتمین سالگرد امام راحل با ماه مبارک رمضان، به جهت رفاه حال عزاداران و شرکت کنندگان، مراسم عصر چهاردهم خرداد برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه