English

معاون فرهنگی وزیر علوم در مراسم تجدید میثاق با امام راحل:

وحدت کلمه و قانون‌مندی دو اصل مهم توسعه کشور هستند

معاون فرهنگی وزیر علوم وحدت کلمه و قانون‌مندی را دو اصل مهم برای دستیابی به توسعه در کشور عنوان کرد و گفت: همانطور که امام راحل تاکید می‌کردند باید اصل وحدت و قانون‌مندی در جامعه و بخصوص دانشگاهیان سرلوحه برنامه‌ها قرار بگیرد و خوشبختانه امروز با وجود دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات مختلف در دانشگاه‌ها این دو اصل رعایت شده است.

وحدت کلمه و قانون‌مندی دو اصل مهم توسعه کشور هستند

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر ضیاء هاشمی در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره) که امروز در مرقد امام صورت گرفت، اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم فرصتی برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل را برای ما فراهم کرده در واقع شکرگزار هستیم بعد از 28 سال راه، یاد و نام امام همچنان زنده است و این مسیر ادامه خواهد یافت و دانشگاهیان همواره در مسیر اعتلای انقلاب و تحقق آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب پیشگام خواهند شد.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشگاهیان در مبارزات قبل از انقلاب جریان پیروزی بعد از انقلاب و همچنین مواقع حساس بعد از انقلاب حضور فعال داشته و دانشجویان، اساتید و دانشگاهیان نقش محوری را در ادامه راه امام خمینی (ره) ایفا نمودند. بنابراین اماما دانشگاهیان با عهد خود با شما وفادار خواهد ماند و در راستای استقرار اهداف انقلاب و رساندن جامعه به قله پیشرفت تمامی تلاش خود را به کار خواهند گرفت.

معاون فرهنگی وزیر علوم همچنین خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) همواره تاکید داشتند کشور توسط دانشگاه‌ها تامین می‌شود بنابراین اگر ما اقتدار می‌خواهیم باید بر آرمان‌ها و ارزش‌های خود وفادار و برای رسیدن به پیروزی به دانشگاه‌ها تکیه داشته باشیم. چراکه دانشگاهیان در دوران دفاع مقدس مجاهدت‌های خود را انجام داده و همواره بای اعتلای فرهنگ جامعه و دستیابی به کرانه‌های توسعه علمی پیشتاز بوده‌اند.

دکتر هاشمی تاکید کرد: خوشبختانه دانشگاه‌های ما امروز در خدمت به جامعه پیشتاز هستند و امروز که در اینجا ایستاده‌ایم می‌توانیم گزارش دهیم که 18 دانشگاه کشور در زمره دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفته و تعداد مقالات علمی از مرز 50 هزار نیز گذشته است بنابراین گواهی می‌دهیم گروه‌های دانشجویی و دانشگاهی جزو انقلابیون کشور هستند و برعهده خود پایبند هستند و می‌مانند.

وی همچنین بر لزوم وحدت و همدلی بین دانشگاهیان تاکید کرد و گفت: همانطور که رهبری نیز بر وجود همدلی در دانشگاه‌ها تاکید دارند باید این اصل در دانشگاه‌ها رعایت شود و برای دستیابی به آن باید دو مسیر وحدت کلمه و قانون‌مداری سرلوحه قرار بگیرد بنابراین باید گفت که امروزه دانشگاهیان با وجود نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های مختلف با یکدیگر همدل و همراه هستند و در مسیر توسعه علمی مشارکت جدی دارند.

به گفته وی، یکی از محورهای مشترک که در بین دانشگاهیان وجود دارد قانون و قانونمندی است و امروز تاکید می‌کنم دانشگاهیان به قانون وفادار هستند و قانون اساسی و شرع را روشن‌کننده راه خود قرار داده است و ایمان داریم اگر کشوری بخواهد در مسیر پیشرفت و توسعه حرکت کند باید این اصول را سرلوحه مسیر خود قرار بدهد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه خوشبختانه دانشگاهیان مسیر و توسعه پیشرفت خود را پیدا کرده‌اند و با وجود توسعه کمی دانشگاه‌ها امروزه توسعه کیفی را با قدرت جزو سیاست‌های خود قرار داده‌ایم در واقع مسیر ما در سطح جهانی نیز مسیری تعامل سازنده با جهان است تا با تعاملات علمی و بین‌المللی حرکت توسعه خود را سرعت ببخشیم.

معاون فرهنگی وزارت علوم در پایان نیز خاطرنشان کرد: امروزه یاد و نام سفرکرده خود حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در جهت اعتلای دانشگاه‌ها نقش محوری را داشت را گرامی می‌داریم و امیدواریم تلاش بزرگانی همچون ایشان با سلامت و قوت در دانشگاه‌ها تداوم داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه