English

فشندی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

نیازی به انقلابی دیگر نیست چراکه انقلاب ٥٧ هنوز زنده است

نماینده خانه طلاب تهران گفت: باور کنید نیازی به انقلابی دیگر نیست چراکه انقلاب ٥٧ هنوز زنده است و شک نکنید تنها راه پیشرفت مملکت ادامه همین انقلابی است که به نام خدا آغاز کردیم.

نیازی به انقلابی دیگر نیست چراکه انقلاب ٥٧ هنوز زنده است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام امید فشندی نماینده خانه طلاب تهران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار کرد: ما عمیقا معتقدیم انقلاب دراصلی‌ترین شعارهایش مانند استقلال آزادی و امنیت و ارتقای سطح علم و آگاهی و معنویت وافزایش رفاه و عدالت اجتماعی موفق بوده است، اما در آستانه دهه پنجم رشدش با چالش‌های روبرو است که نیاز تحلیل کلان دارد.

وی گفت: به نظر می‌رسد ریشه اصلی مشکلات کشور را باید در اختلاف دو بینش در میان مسئولان نظام دانست که از اول انقلاب تا کنون بوده است.

نماینده خانه طلاب تهران ادامه داد: یک بینش معتقد و منتظم به فقاهت پویا و پای بند به کتاب و سنت است و بینش دیگر پایبند به اندیشه‌های بینابین و بریده از فکر و فقه اسلام است.

فشندی اضافه کرد: بینش اول در برابر تحریم و تهدید‌های سخت و نرم علیه جمهوری اسلامی سخت بر توکل به خدا و تکیه بر مردم و طرفیت درونی تاکید دارد. بینش دیگر به جای اتکا بر تدبیر و مقاومت و مجاهدت به اسم اعتدال و عقلانیت. راه سازش و مذاکره با ابر قدرت‌ها را در پیش گرفته است.

وی افزود: بینش اول به سبکی برای زندگی مردم می‌اندیشد که در عین پیش رفت همه جانبه به حفظ میراث فکری و فرهنگی و هویت اصیل اسلامی این مردم بیانجامد. بینش دیگر با حفظ نام اسلام و بخشی از ارزش‌های آن جامعه را به بی هویتی در مقابل فرهنگ غرب و هضم ارزش‌های بیگانه می‌کشاند.

نماینده خانه طلاب تهران گفت: نظر ما این است که رشد کمی و کیفی دارندگان بینش اول یک اسلام فقاهتی و خط اصیل امام به لطف الهی به آن درجه رسیده است که نهاد‌های کشىوری و لشکری به وسیله صاحبان این نوع بینش اداره شود و اداره جمهوری اسلامی بر پایه یک بینش استوار شود.

فشندی گفت: بر این اساس توصیه طلاب جوان به مردم و مسئولان و جریان‌های سیاسی این است که شما مردم با هویت توحیدی که سالهاست که با صبر و تقوای جمعی قواعد نظام سلطه را به لرزه انداخته اید بدانید که تا زمانی این انقلاب اسلامی و مسئولان انقلابی می‌مانند که شما همیشه در صحنه باشیدو فقط به شرکت در انتخابات قناعت نکنید.

وی گفت:فکر ابتکار خود را برای رونق به بازار آورده و از دشمن و تهدید او یا از فقر و قحطی نترسید بلکه از بی تدبیری مسئوالان و یا اسراف و بی توجهی به کار بترسید و و باور کنید نیازی به انقلابی دیگر نیست چراکه انقلاب ٥٧ هنوز زنده است و شک نکنید تنها راه پیشرفت مملکت ادامه همین انقلابی است که به نام خدا آغاز کردیم.

نماینده خانه طلاب تهران افزود:، اما مسئولان و جریان‌های سیاسی بدانند که جایگاهی که در آن هستند نه طعمه بلکه امانتی در دستان شماست و انتخاب توسط رهبر و مردم نباید بهانه‌ای برای عافیت طلبی باشد.

وی ادامه داد: باور داشته باشید تنها راه تحقق آرمان‌های انقلاب اتصال به حقیقت انقلاب و مکتب امام و اتکا به نیروی جوان کشور است؛ حلقه بسته و فرسوده مدیریتی راشکافته و عرصه را برای جوانان مومن باز کنید.

فشندی با بیان اینکه متاسفانه برخی مسئولان به جای نمایش خدمت برای عدالت مانور اشرافیت به راه انداخته اند و محال است حال کارگر و کارمند را درک کنند، اظهار کرد: قوه قضاییه محترم از مردم انتظار برخورد قطعانه و به موقع با فساد و احتکار و تاراج اموال عمومی را دارند. مبادا بر خورد با خرده مجرمان موجب غفلت از مفسدان کلان و نفوذی در دستگاه کلان کشور شود.

نماینده خانه طلاب تهران گفت: مجلس محترم شما باید عاقله این ملت باشید و قوانین شفاف را برای مشارکت حداکثری این مردم را فراهم کنید و به جای تصویب سند بین المللی و بردگی رژیم صهیونیستی وقانون گذاری بر اساس هویت دینی مردم پایبند باشید.

فشندی بیان کرد: دولت محترم از تجارب پنج ساله گذشته عبرت بگیرد و در برخی تدابیر خود بازاندیشی کنید و تا اینکه بیش از این باعث نا امید مردم شوید در برخی تدابیر چاره اندیشی کنید. شما باید به مردم اتکا کنید و اقتصاد مقاومتی و تنظیم بازار ارز را در دستور کار قرار دهید.

وی گفت: جریان‌های سیاسی بدانند بلوغ سیاسی مردم از مرزبندی‌های موجود بین اصولگرا و اصلاح طلب فراتر رفته است.

نماینده خانه طلاب تهران افزود: اصلاح طلبی به معنای شالوده شکنی نیست و اصولگرایی به معنای جمود و تفکر نیست.

نماینده خانه طلاب تهران گفت: از مجلس خبرگان می‌خواهیم که سران سه قوه و سایر نهاد‌ها را بازخواست کنند و در صورت لزوم درمورد صلاحیت‌ها در تصدی پست‌ها تجدید نظر کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه