English

انتصاب عجیب رییس جمهوری پس از استیضاح ربیعی/ متهم پیشنهاد رشوه بر مسند سرپرستی وزارت تکیه زد

پس از استیضاح علی ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی، انتصاب عجیبی از سوی رییس جمهوری برای سرپرستی این وزارتخانه انجام شد.

انتصاب عجیب رییس جمهوری پس از استیضاح ربیعی/ متهم پیشنهاد رشوه بر مسند سرپرستی وزارت تکیه زد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، حسن روحانی امروز طی حکمی بر اساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی انوشیروان محسنی بندپی را به عنوان سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب کرد.

این در حالی است که در زمان استیضاح علی ربیعی اتهاماتی به محسنی بندپی از سوی برخی نمایندگان مطرح شده بود که جای تعجب فراوان داشت.

به عنوان نمونه علی رستمیان نماینده مردم سلسله و دلفان در جریان بررسی طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در موافقت با این استیضاح در صحن علنی مجلس گفت: "استان هایی که به عنوان پایلوت برای این مساله انتخاب شد، لرستان بود که متاسفانه برای سرکشی به این استان ها و بررسی مسائل مربوط به سازمان بهزیستی با مشکلاتی روبرو شدم. به عنوان مثال رئیس سازمان بهزیستی اجازه بررسی این مسائل را به بنده ندادند."

وی تاکید کرد: توسط یکی از فرستادگان جناب آقای بندپی به بنده گفته شد 500 میلیون تومان به شما می دهیم به نام یک خیریه که هیچ حرفی درخصوص مشکلات بهزیستی مطرح نشود، یعنی 20 میلیون تومان به آن خیریه داده شود و 480 میلیون تومان را بنده برای توزیع بین فقرا و ایتام بردارم.

انتصاب عجیب در وزارت کار

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: این مسئله را بنده به رئیس مجلس و معاون وزیر اطلاعات گزارش دادم، متاسفانه رئیس سازمان بهزیستی از 500 میلیون تومان 20 میلیون آن را به خیریه پرداخت  کرده و 480 میلیون آن را به خرید ماشین های شاسی بلند اختصاص دادند، یعنی پول خرید ویلچر برای معلولان را به مصارف دیگر اختصاص داده است، هر چند که وزیر مربوطه در پاسخ به این موارد تاکید کرد که چنین مسائلی در دوره قبل بهزیستی نیز دیده شده است."

رستمیان در همین ارتباط گفتگوی کوتاهی نیز با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری موج داشت و طی آن گفت: واقعا نمی دانم چگونه انتصاب این فرد برای سرپرستی وزارت کار را تحلیل کنم.

وی افزود: آیا کسی که هشتاد درصد اعتبارات یک سازمان کوچک مانند بهزیستی را به هدر می دهد و نمی تواند 900 میلیارد تومان بودجه در اختیار بهزیستی را برای اشتغال افراد تحت پوشش این سازمان به درستی هزینه کند، می تواند متولی اشتغالزایی برای کشور باشد.

نماینده سلسله و دلفان در مجلس در پاسخ به پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه آیا این انتصاب را به نوعی توهین به استیضاح کنندگان نمی دانید، گفت: شاید رییس جمهوری واقعا به این نتیجه نرسیده که حرف نمایندگان صحیح و مستند است.

رستمیان در پایان اظهار داشت: با این وجود ما مدارک و مستنداتی داریم و و رییس مجلس نیز کمیته ای را برای بررسی این مسائل تشکیل داده و به طور قطع مجلس دست از پیگیری و بررسی بر نمی دارد و طبق قوانین کشور، مسائل را بررسی و برخورد خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه