English

سرتیپ توانایی درگذشت

امیر سرتیپ دوم علیرضا توانایی، رئیس اداره مهندسی و پدافند غیرعامل ارتش جمهوری اسلامی ایران درگذشت.

سرتیپ توانایی درگذشت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی ستاد ارتش، «امیر سرتیپ دوم توانایی» که از جمله فرماندهان ایثارگر، طراح و خلاق ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده و در سالهای دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل به افتخار جانبازی نیز نائل شده بود، بامداد جمعه (۱۲ مردادماه) بر اثر عارضه قلبی درگذشت.

وی متولد سال ۱۳۴۲ شهرستان رشت بود که در سال ۱۳۶۱ وارد دانشگاه افسری شد و پس از فارغ التحصیلی و طی دوره رزم مقدماتی با حضور در لشکر ۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش تا پایان جنگ تحمیلی در یگان های عملیاتی این لشگر ایثارگرانه خدمت کرد.

امیر توانایی پس از جنگ وارد دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش شد و با پایان این دوره با توجه به هوش و استعداد بالا و خلاقیتی که داشت مسئولیت های مختلفی را در اداره مهندسی ستاد ارتش عهده دار شد.

مدیریت کلان کلیه طرح های عمرانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور و طراحی و اجرای بسیاری از پروژه های مهندسی حساس و مهم نظامی در نیروهای زمینی، پدافند، هوایی، دریایی و ستاد ارتش از جمله اقدامات ماندگار وی در طول دوران خدمتش در ارتش بوده است.

روابط عمومی ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن عرض تسلیت به آحاد فرماندهان، مسئولان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: مراسم تشییع پیکر این امیر جانباز سرافراز ارتش در روز یکشنبه ۱۴ مرداد ماه جاری، ساعت ۱۱ صبح از مقابل منزل ایشان در شهرستان رشت به سمت آرامستان تازه آباد برگزار می شود.

همچنین مراسم بزرگداشت آن مرحوم نیز از ساعت ۱۷ الی ۱۸:۳۰ عصر یکشنبه با حضور امت شهیدپرور شهرستان رشت در محل مصلای این شهرستان برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی