English

نوبخت:

میزان عرضه ارز در شرایط عادى از تقاضا بیشتر است

نشست مشترک سران قوا صبح امروز در دفتر رئیس جمهور برگزار شد.

میزان عرضه ارز در شرایط عادى از تقاضا بیشتر است

به گزارش خبرگزاری موج، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی با اصحاب رسانه اظهار کرد: نشست مشترک سران قوا صبح امروز در دفتر رئیس جمهور برگزار شد.

وی گفت: براساس آخرین گزارش بانک مرکزی از اول فروردین سال جاری تا 27 خرداد ماه؛ 20 میلیارد و 500 میلیون دلار ارز برای واردات انواع کالا تخصیص داده شد که از این میزان 9 میلیارد و 700 میلیون دلار پرداخت شده است.

سخنگوی دولت افزود: در جلسه ویژه روز گذشته تنظیم بازار تصریح شد از دستگاههای نظارتی، سازمان تعزیرات و..انتظار داریم قویا در جهت حمایت از مردم عمل کنند.

وی گفت: میزان عرضه ارز در شرایط عادى از تقاضا بیشتر است و اگر احساس ناامنى در بازار بوجود بیاید, تقاضاى غیر واقعى صرفا براى ذخیره سازى پیش می آید و این موضوع باعث افزایش قیمت و تکانه به بازار می شود.

نوبخت ادامه داد: ارز قابل توجهى در سال هاى اخیر به راحتى خریدارى شد و دست عده اى قرار دارد و در چنین شرایطی انتظار داریم به خاطر منافع ملى، ارزهاى خود را در بازار عرضه کنند؛ نه اینکه عده اى پشت صف هاى خرید ارز قرار بگیرند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه منابع ریالى تا ٢٤ خرداد نسبت به سال ٩٦ ، ٩٣/٥ درصد افزایش داشته است، بیان کرد:٧٧ درصد منابع حاصل از فروش نفت نسبت به سال قبل بیشتر شده و این مقدار حتى ٢١ درصد بیشتر از پیش بینى هایی است که در این مدت انجام داده بودیم. با این تفاسیر عملکرد بخش واقعى اقتصاد مشکلى ندارد و بیشتر مسائل و مشکلات روانى است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه