English

در دیدار با نخست وزیر هندوستان؛

روحانی از مشارکت هندوستان در طرح توسعه بندر چابهار استقبال کرد

رئیس جمهور در دیدار نخست وزیر هندوستان، گفت: جمهوری اسلامی ایران از گسترش و تعمیق روابط همه جانبه با هندوستان در منطقه استقبال می‌کند و آماده همکاری‌های راهبردی با این کشور است.

روحانی از مشارکت هندوستان در طرح توسعه بندر چابهار استقبال کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس جمهور در جریان سفر خود به چین برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای با نخست وزیر هندوستان دیدار کرد.

حجت الاسلام حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار «نارندرا دامورداس مودی» نخست وزیر هندوستان که در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر چیندائو چین برگزار شد، با ابراز خرسندی از روند رو به توسعه روابط تهران – دهلی نو، از مشارکت فعال هندوستان در طرح توسعه بندر چابهار استقبال کرد و گفت: بندر چابهار به عنوان پل ارتباطی هند به افغانستان و آسیای مرکزی تا اروپای شرقی می‌تواند روابط تاریخی و تجاری دو کشور و منطقه را  بیش از پیش مستحکم سازد.

نشست خبری رییس جمهور منتخب

رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت نقش همکاری های بانکی در توسعه روابط اقتصادی بر تسریع در اجرای توافقات اخیر سران دو کشور در دهلی نو تاکید کرد و اجرای این طرحها را گامی در مسیر توسعه بیش از پیش روابط دو کشور دانست.

هند مصمم به توسعه همه جانبه روابط با ایران است

نارندرا دامورداس مودی نخست وزیر هندوستان نیز در این دیدار با اشاره به شتاب در روند توسعه مناسبات تهران – دهلی نو  گفت: کشورش مصمم به توسعه همه جانبه روابط با ایران است.

نخست وزیر هندوستان همچنین در این دیدار اهمیت و جایگاه ویژه بندر چابهار برای توسعه همکاری های منطقه ای را مورد تاکید قرار داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه