English

علی مطهری در گفتگو با موج:

اروپا باید سیاست حمایت از شرکت های خصوصی خود در برابر تحریم کوبا را در ایران تکرار کند

مطهری با اشاره به حمایت اروپا از شرکت های خصوصی اش در تحریم های سال 1996 کوبا گفت: انتظار می رود اتحادیه اروپا هما رویکرد را در خصوص ایران نیز اجرایی کند.

اروپا باید سیاست حمایت از شرکت های خصوصی خود در برابر تحریم کوبا را در ایران تکرار کند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، علی مطهری در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف گفت: دولت ها و افکار عمومی نباید با این کار امریکا همراهی کنند و افکار عمومی هم تقریبا هم این طور است. چنانکه اکنون افکار عمومی هم علیه امریکا و اسرائیل هستند و لذا دولت ها هم باید کمک کنند و با تک روی امریکا مقابله کنند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا امیدی وجود دارد کشورهای اسلامی اقدام مشترکی در این باره صورت دهند اظهار داشت: با توجه به اختلافاتی که بین ایران و عربستان هست این امید که کشورهای اسلامی یک اقدام مشترک علیه امریکا و اسراییل انجام دهند, کم است. هرچند باید تلاش ها را ادامه داد. 

نائب رئیس مجلس در خصوص تاثیر دستر رهبری برای از سرگیری برخی فعالیت هسته ای در چارچوب برجام و تاثیر آن بر مذاکرات با اروپا بیان داشت: دستور مقام معظم رهبری پشتوانه برای مذاکرات است تا اروپایی ها جدی تر مذاکرات را ادامه دهند و راهشان را مشخص کنند. 

مطهری درباره برنامه اتحادیه اروپا درحمایت از شرکت های خصوصی اروپایی در مقابل تحریم های امریکا علیه ایران تصریح کرد: انتظار ما از اروپا این است که از شرکت های خود در برابر تحریم های امریکا حمایت کنند و خسارات انها را جبران کنند همان طور که در سال 1996 درباره کوبا این کار را کردند .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه