English

قاسمی:

نظامیان ایران تا زمانی که دولت سوریه بخواهد در این کشور می ماند

سخنگوی وزارت خارجه گفت: نظامیان ایران به دعوت دولت قانونی سوریه و با هدف مبارزه با تروریسم به این کشور رفت و تا زمانی که دولت سوری بخواهد در آنجا می مانند.

نظامیان ایران تا زمانی که دولت سوریه بخواهد در این کشور می ماند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، بهرام قاسمی در نشست خبری این هفته درباره اظهارات پوتین در مورد خروج نظامیان خارجی از سوریه گفت: ایران سیاست های مستقلی دارد و حضورش در سوریه بنا به دعوت دولت سوریه و با هدف مبارزه با تروریسم صورت گرفت و تا زمانی که دولت سوریه بخواهد ایران کمک هایش را ادامه می دهد. کشورهایی باید خارج شوند که بدون اجازه دولت سوریه به این کشور ورود کردند. 

وی در خصوص پیروزی مقتدی صدر و اقدامات وزارت خارجه برای حفظ منافع ایران در عراق اظهار داشت: با توجه به روابط خوب ما عراق مشکلی نخواهیم داشت وابراز خوشبینی می کنم نسبت به انتخابات این کشور باید صبر کرد و دید که چه ائتلافاتی انجام می شود و هر جریانی دولت را در دست بگیرد شریک خوبی برای ما خواهد بود. 

قاسمی درخصوص قطع همکاری شرکت های بزرگ اروپایی با ایران پس از خروج آمریکا از برجام بیان کرد: بعد از خروج آمریکا از برجام شرایط جدیدی حاصل شد و با توجه به علاقمندی اروپا و سایر کشورهای جهان در مورد استمرار این توافق وارده اروپا ، مذاکراتی با آنها آغاز شد تا تضمین های لازم را دریافت کنیم .بعد سفر ظریف به بروکسل کارگروه هایی تشکیل شده و مذاکرات ادامه می یابد. ما انتظار داریم سابر اعضای برجام با تمهیداتی که می اندیشند بتوانند تمامی تعهدات مشخص شده در برجام انجام دهند. توصیه ما این است که با توجه به کمبود زمان اروپا اقدامات اطمینان بخش را انجام دهد. 

سخنگوی وزارت خارجه درباره علت نبود سفیر در کشورهای هند، بلغارستان و ژاپن گفت:دلیل خاصی وجود ندارد. سفرای قبلی به علل مختلف از جمله اتمام مدت ماموریتشان به تهران برگشتند. جانشین های آنها مشخص شدند و کارهای اداری این سفرای جدید انجام می شود تا اعزام شوند. 

وی در مورد جلسه کمیسیون مشترک برجام در هفته آینده اظهار داشت: این اولین کمیسیون بدون حضور آمریکا و به درخواست ایران خواهد بود و موضوعات مورد درخواست ایران بررسی خواهد شد .

قاسمی درباره اظهارات منتسب به ظریف درمورد عدم خوشبینی به برجام درجلسه غیر علنی مجلس گفت: سخنان منتسب به ظریف از سوی نمایندگان درست نیست. جلسه غیرعلنی معنی خاص خودش را دارد. 

قاسمی درباره احتمال خروج ایران از برجام در صورت بی نتیجه ماندن اجرای تعهدات اروپا خاطر نشان کرد: اروپا اراده جدی برای تداوم برجام دارد و ما مذاکرات را ادامه می دهیم و امیدواریم در کوتاهترین زمان به نتیجه برسیم. 

اولتیماتم صدر به ایران را تکذیب می کنم

وی در خصوص اولتیماتوم مقتدی صدر علیه ایران درعراق گفت: این خبر را تایید نمیکنم و اقدامات کینه توزانه ای از سوی برخی برای تحت تاثیر قراردادن روابط دو کشور صورت می گیرد. 

سخنگوی وزارت خارجه درباره متهم کردن ایران به حمله در فراه اافغنستان گفت: دست های مشکوکی سعی دارند مشکلات داخلی افغانستان و ضعف دستگاه هایی که باید کارشان را انجام دهند به ایران منتسب می کنند. این کار برای تخریب روابط خوب تهران و کابل است و مقامات افغانستان را به هوشیاری بیشتر در این مساله هشدار می دهم .

قاسمی درباره موضع ایران در خصوص شبه جزیره کره گفت: هر اقدام مثبتی که به صلح کمک کند مایه خرسندی ما است اما میتوان با استحکام بیشتری سخن گفت که امریکا نشان داد شریک مطمنی نیست و باید با دقت تمام با این کشور روبرو شد. 

قاسمی با اشاره به پایان یافتن یکسال از زمان پیروزی دولت دوازدهم در انتخابات گفت: از عملکرد دولت ووزارت خارجه حمایت می کنم و امیدوارم روند مذکور ادامه یابد .

وی درباره تغییر مفاد برجام به نفع ایران از سوی اروپا اظهار داشت: مذاکرات ما با اروپا حول برجام است ومواضعمان در خصوص سایر مسایل هم روشن است .بسیار مهم است در زمان مشخص رضایت ایران را جلب کنند. و دولت براساس اراده ملت تصمیم نهایی را می گیرد. 

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص تحریم های آمریکا علیه محور مقاومت تصریح کرد: این رفتار در مورد محور مقاومت محکوم و نهایتا بی ثمر است. تاریخ نشان می دهد اینگونه تحریم ها پاسخگو نیست وجریان حزب الله جریانی قانونی است که در انتخابات اخیر لبنان هم موفقیت بزرگی داشت. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه