English

سردار کوثری:

اشرافی گری در نظام اسلامی جایی ندارد/ ایران امروز در منطقه حرف اول را می‌زند

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه تهران تاکید کرد: ایران امروز در منطقه حرف اول را می‌زند، سوریه هم تابع ما عمل می‌کند، زیرا آن‌ها هم صحنه را از نزدیک دیده‌اند.

اشرافی گری در نظام اسلامی جایی ندارد/ ایران امروز در منطقه حرف اول را می‌زند

به گزارش خبرگزاری موج، سردار محمد اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله سپاه تهران در نشست سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که با عنوان «دهه پنجم انقلاب، باید‌ها و نبایدها» در حال برگزاری است، گفت: ما از ابتدای انقلاب هرکجا انقلابی عمل کردیم، موفق شدیم و هرکجا دچار تردید و تساهل شدیم دچار ناکارآمدی شده و به بن بست رسیدیم یا اینکه کار به کندی پیش رفت.

وی افزود: رهبری بی بدیل و مردم ولایتمدار دو عامل مهم در موفقیت‌های ماست و هر کجا با این دو عامل وارد شدیم توانسته ایم موفق شویم.

کوثری در ادامه با اشاره به پیروزی ایران در جنگ تحمیلی گفت: در دوران جنگ سه کشور با همکاری داشتند، یکی سوریه بود، یکی لیبی که از نیمه راه از ما جدا شد و یکی هم کره شمالی که از وسط راه به ما پیوست، ولی در کل جوانان ما در آن دوران با همت و تلاش خود توانستند به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کنند.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه تهران خاطرنشان کرد: ما هرجا به جوانان و نیروی داخلی اتکا کردیم موفق شدیم، متاسفانه یک زمان دولتمردان برای حل مشکلات به سراغ غرب رفتند و از اینجا مشکلاتی هم برای ما ایجاد شد.

کوثری اظهار داشت: وقتی انقلاب به پیروزی رسید ولایت فقیه برای خیلی از سیاستمداران داخلی هم ناشناخته بود و امام براساس اسلام ناب محمدی یک ایده جدید را ارائه داد و گفت: مسیر ما براساس قرآن و احادیث است و ما نه با شرق کاری داریم و نه غرب و جمهوری اسلامی بر اساس حاکمیت ولایت شکل گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کسی مخالف رابطه با کشور‌های دیگر نیست، اظهار داشت: برخورد ما با کشور‌های دیگر باید براساس عزت باشد. اخیرا آقای ظریف اظهاراتی را در شورای روابط خارجی آمریکا داشت، ولی با صراحت مطالب گفته نشد. انقلاب ما اهدافی دارد که سیاست خارجی ما باید آن را پیاده کند، ولی متاسفانه این نیست.

کوثری در ادامه با اشاره به بزک چهره دشمن توسط برخی، یادآور شد: عده‌ای تلاش می‌کنند واژه دشمن را حذف کنند، ولی آیا نباید به کشور‌هایی که با ما دشمنی می‌کنند را دشمن بنامیم؟

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه تهران در ادامه با وجود اشرافی گری در بین برخی مسئولان، تصریح کرد: وزیری می‌گوید من هزار میلیارد ثروت دارم، این ثروت از کجا آمده است؟ اینها باعث می‌شود که شعار‌های اصیل انقلاب مسئله دار شود و یکسری افراد دیگر حرف انقلابیون را گوش نکنند.

کوثری با بیان اشرافی گری در نظام اسلامی جایی ندارد، به ساده زیستی رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: به جرات می‌گویم، مطمئنا هیچکدام از ما حاضر نیستیم فرشی که رهبری در منزل خود دارد را در خانه خود بیاندازیم. این مسائل است که نماینده روسیه می‌گوید در دنیا رهبری اینچنین وجود ندارد.

وی تصریح کرد: گاهی اوقات گفته می‌شود که چکار دارید مردم دیندار باشند یا نباشد، یا اینکه سیاست از دین جدا باشد، در صورتی که اسلام از ابتدا بر اساس سیاست اسلام جلو می‌رفت.

کوثری در ادامه اظهار داشت: زمانی که بنده در مجلس بودم دیدم آقای نوبخت با یک ابلاغیه ۳۷ درصد حقوق نهاد ریاست جمهوری و سازمان مدیریت افزایش داده بود. وقتی علت را پرسیدم گفتند که نخبگان زیادی در اینجا وجود دارد که اگر به آن‌ها نرسیم می‌روند! ولی آیا فقط در این دو نهاد نخبه وجود دارد؟

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه تهران در بخش دیگری از سخنان خود درباره چالش‌های امنیتی کشور، تصریح کرد: چالش‌های امنیتی یکی درونی است و یکی بیرونی. درونی اینکه یک عده از همان ابتدا ساز مخالف زدند، یا آن عده‌ای که از نیمه راه بریدند یا غرب زدگان داخلی.

وی افزود: ما باید به مردم خدمت کنیم، علی‌رغم جوسازی‌هایی که علیه سپاه می‌شود شاهد خدمات رسانی سپاه هستیم.

کوثری در ادامه درباره سوالی پیرامون شبهاتی که درباره پیام رسان‌ های داخلی وجود دارد، ادامه داد: در رابطه با پیام رسان‌های داخلی وظیفه اصلی به عهده دولت است، ولی ما داریم افرادی را آماده می‌کنیم که شبهات را پاسخ دهند.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه تهران ضمن بیان خاطرات دوران دفاع مقدس، گفت: دو نفر از فرزندان رهبر معظم انقلاب در آن زمان با فامیلی دیگری به جبهه آمده بودند، یک روز حضرت آقا که در آن زمان رئیس جمهور بودند گفتند که اگر فرزندان من زخمی یا یا شهید شدند عیبی ندارد، ولی سعی کنید که اسیر نشوند.

وی ادامه داد: یک روز از رهبری پرسیدیم که چرا آن زمان چنین سفارشی را کردید و ایشان فرمودند: اگر فرزندانم شهید یا جانباز می‌شدند برای ما افتخار بود، ولی اگر اسیر می‌شدند احتمال داشت شناسایی شوند و دشمن ممکن بود از من که در آن زمان رئیس جمهور بودم برای آزادی آن‌ها امتیاز بخواهد و من نه امتیاز بده بودم، نه هستم و نه خواهم بود.

کوثری تاکید کرد: باید صداقت، اخلاص و قدرت داشته باشیم و آن را برای پیش بردن اهداف نظام اسلامی بکار ببریم و فضا را برای ظهور صاحب اصلی انقلاب آماده کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان تصریح کرد: سپاه در مورد ایجاد امنیت اقتصادی کم نگذاشته است، ما در دو حوزه اقتصاد و فرهنگ مشکل داریم که این دو حوزه دست سپاه نبوده و سپاه جزئی از کل است.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه تهران درباره سوالی پیراموان شهادت نیرو‌های امنیتی در آشوب پاسداران، اظهار کرد: آن زمان ناجا از بسیج کمک خواست و بسیج هم به کمک ناجا رفت. البته ما قبول داریم که ماجرای پاسداران نباید به آنجا کشیده می‌شد، ولی متاسفانه آنقدر مسامحه کاری کردند که کار به آنجا کشده شد.

کوثری درباره حواشی‌ای که در زمان انتخابات در مورد جبهه پایداری رخ داد هم ادامه داد: البته من عضو جبهه پایداری نیستم و یک زمانی به واسطه شناختی که از دوستان داشتم با آن‌ها بودم، ولی به اعتقاد من ما باید در عالم سیاست هم فداکاری و ایثار داشته باشیم. در پایداری نیرو‌های متدین، متخصص و خوبی وجود دارد، ولی همه باید در کنار هم قرار گیرند تا مطالبات رهبری را پیش ببرند.

وی در ادامه درباره سوالی پیرامون گستاخی‌های نتانیاهو و اسرائیل اظهار کرد: ما حتما به موقع جواب را خواهیم داد، ولی هر کاری تدبیر می‌خواهد وباید زمان و مکان آن سنجیده شود. ما نمی‌خواهیم شروع کننده باشیم، ولی اگر ان‌ها بخواهند کوچکترین حرکتی علیه ما کنند حتما جواب خواهیم داد.

کوثری در پاسخ به سوال دیگری درباره مواضع عرببستان هم بیان کرد: عربستان اگر عرضه داشت ماجرای یمن را که می‌خواست یک هفته‌ای جمع کند را می‌کرد، عربستان مرد جنگ نیست و دائم پول می‌دهد و از کشورهلی آفریقایی مزدور می‌آورند و به آمریکا تکیه کرده است.

وی گفت: آمریکائی‌ها هم تا ده سال دیگر توان جنگیدن با کشور‌های دیگر را ندارد، مخصوصا با ایران. مطمئن باشید اگر آمریکا قدرت قبل را داشت و ما هم قدرت امروز را نداشتیم یک لحظه هم فرصت نمی‌داد.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه تهران تاکید کرد: ایران امروز در منطقه حرف اول را می‌زند، سوریه هم تابع ما عمل می‌کند، زیرا آن‌ها هم صحنه را از نزدیک دیده‌اند.

وی در خاتمه در پاسخ به سوالی درباره مشکلات مردم اظهار کرد: مردم مشکلاتی دارند، ولی از نظام حمایت می‌کنند و بار‌ها هم این را نشان داده اند. مردم نظام را می‌خواهند، ولی از برخی مسئولان قوا نارحت هستند، ما هم ناراحتیم و این را هم گفته ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی