English

روحانی در مراسم روز جهانی کارگر؛

کابینه دولت به دو دسته امیدوار و ناامید تقسیم شده است/ به کوری چشم دشمن چهلمین سالگرد انقلاب را جشن می گیریم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه وزرای کابینه را به دو دسته امیدوار و ناامید تقسیم کرده‌ام، گفت: در ذهنم وزرا را به دو دسته تقسیم کرده ام و هر دو دسته آدم های خوبی هستند اما بخشی از آنها هوای نا امیدی در سر دارند.

کابینه دولت به دو دسته امیدوار و ناامید تقسیم شده است/ به کوری چشم دشمن چهلمین سالگرد انقلاب را جشن می گیریم

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس جمهور امروز با حضور در مراسم روز جهانی کارگر به ایراد سخنرانی پرداخت.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، در مراسم گرامیداشت هفته کارگر که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، هفته تجلیل از خدمات و مجاهدت‌های کارگران را تبریک گفت و افزود: امسال این هفته مصادف با ایام میلاد پربرکت مهدی موعود امام زمان‌(عج) شده که این روز را به همه کارگران و همه ملت بزرگ ایران تبریک می گویم.

وی ادامه داد: اعتقاد ما به امام دوازدهم و مهدویت و روز ظهور، امید برای تحقق عدالت جهانی به دست آن بزرگوار است. این امید به ما می گوید مسیر و آینده درخشانی پیشروی بشریت است و این تفکر ما متفاوت از سایر تفکرات است. عده‌ای آینده تاریخ را تاریک می بینند اصلا این تفکرکه فردا روز بدی است و یا سال بعد سال سختی است و روز به روز در مشکلات بیشتری قرار می گیریم درست نیست و با منطق اعتقادی و فرهنگی ما سازگار نیست. یک مومن و یک مسلمان باید معتقد به گشایش روزهای آینده باشد.

درست است که از حالا غصه سال آینده را بخوریم

وی ادامه داد: در روایات تاکید شده «افضل اعمال امتی، انتظار الفرج» یعنی هیچ عملی بالاتر و بهتر از انتظار  گشایش نیست. «فرج» یعنی گشایش و باز شدن گره‌ها. هر روز، هر هفته، هر ماه و هر سال  باید معتقد به باز شدن امور باشیم. اصلا ناامیدی چه فایده‌ای دارد. فرض بگیرید سال آینده سال سختی است. آیا درست است که از حالا غصه سال آینده را بخوریم باید همواره به آینده با اتکا به خدواند متعال امیدوار باشیم.

حسن روحانی رییس جمهوری

رئیس‌جمهور با بیان اینکه وزرای کابینه را به دو دسته امیدوار و ناامید تقسیم کرده‌ام، گفت: در ذهنم وزرا را به دو دسته تقسیم کرده ام و هر دو دسته آدم های خوبی هستند اما بخشی از آنها هوای نا امیدی در سر دارند. برخی با اشاره به  بودجه آن را کم می دانند یا وضعیت فروش و انتقال درآمدهای نفتی را خوب نمی دانند. این عده در اول، وسط و آخر دولت سخن ناامید کننده دارند یا برخی از آنها وقتی سخن از باران و خشکسالی می شود صحبت از واردات محصولات می کنند.

روحانی ادامه داد: اما عده‌ای هم امیدوارانه حرف می زنند. مثلا می گویند اگر باران کم است باید الگوی کشت را تغییر دهیم یا به کشاورزان در فلان منطقه سفارش کنیم فلان محصولات آب‌بر را کشت نکنند.

وی اصلی ترین هدف دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران را ناامید کردن مردم دانست و افزود: دشمنان می خواهند مردم ایران را ناامید کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اظهارات یکی از مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه ایران چهلمین سال انقلابش را نخواهید دید، گفت: به کوری چشم شما ما وارد چهلمین سال شده‌ایم و 22 بهمن امسال را جشن خواهیم گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی