English

روحانی در فرودگاه؛

سند فعالیت مشترک ایران و آذربایجان برای احداث راه‌آهن رشت به آستارا احداث می شود

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: سند فعالیت مشترک ایران و جمهوری آذربایجان برای احداث راه‌آهن رشت به آستارا در این سفر به امضاء خواهد رسید.

سند فعالیت مشترک ایران و آذربایجان برای احداث راه‌آهن رشت به آستارا احداث می شود

به گزارش خبرگزاری موج، حسن روحانی امروز صبح سه شنبه 7 فروردین پیش از سفر به آدربایجان و در جمع خبرنگاران به ایراد سخنرانی پرداخت.

روحانی در گفت و گویی با خبرنگاران با اشاره به اینکه این سفر به دو کشور ترکمنستان و جمهوری آذربایجان به عنوان دو کشور دوست و همسایه به دعوت رسمی روسای جمهور و در پاسخ به سفرهای آنان به تهران انجام می‌شود، گفت: یکی از اهداف مهم دولت یازدهم روابط نزدیک با کشورهای همسایه بوده که این سیاست در دولت دوازدهم با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت .

روابط فی ما بین تهران با عشق آباد و باکو در سطح خوبی قرار دارد

رئیس جمهور با بیان اینکه ترکمنستان و جمهوری آذربایجان با ایران مرز زمینی و دریایی دارند، اظهار داشت: خوشبختانه روابط فی ما بین تهران با عشق آباد و باکو در سطح خوبی قرار دارد، اما در عین حال ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه مناسبات همه جانبه وجود دارد که باید از آنها به بهترین شکل استفاده کنیم .

روحانی خاطر نشان کرد: در این سفر در زمینه مسایل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، گفت‌وگو خواهیم کرد و علاوه بر آن در زمینه توسعه مناسبات اقتصادی و فرهنگی رایزنی خواهیم کرد .

ارتباط ما با آسیای مرکزی و قفقاز از طریق ترکمنستان و جمهوری آذربایجان است

رئیس جمهور ادامه داد: علاوه بر توسعه روابط سنتی تجاری و اقتصادی با ترکمنستان و جمهوری آذربایجان، موضوع ترانزیت منطقه و اتصال آب‌های جنوبی به منطقه آسیای مرکزی و قفقاز حائز اهمیت است و این در حالی است که ارتباط ما با آسیای مرکزی و قفقاز از طریق ترکمنستان و جمهوری آذربایجان است .

روحانی افزود: علاوه بر مسیرهای ترانزیتی که وجود دارد دو طرح اتصال راه‌آهن چابهار به زاهدان که بندر چابهار را به آسیای مرکزی متصل می‌کند و طرح مشترک ایران و آذربایجان برای اتصال راه‌آهن رشت به آستارا که ما را به منطقه قفقاز، روسیه و اروپا متصل می‌کند، در دست اقدام است .

سند همکاری دو کشور در زمینه نفت و گاز دریای خزر نیز امضاء می‌شود

رئیس جمهور با بیان اینکه سند فعالیت مشترک ایران و جمهوری آذربایجان برای احداث راه‌آهن رشت به آستارا در این سفر به امضاء خواهد رسید، گفت: همچنین سند همکاری دو کشور در زمینه نفت و گاز دریای خزر نیز امضاء می‌شود که این سند مهمی در راستای توسعه روابط اقتصادی تهران - باکو است .

سند فعالیت مشترک ایران و آذربایجان

روحانی با اشاره به اینکه در جریان این سفر فعالان اقتصادی، بازرگانان و نمایندگان بخش خصوصی ایران، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان با هم گفت‌وگو کرده و در زمینه همکاری بخش‌های خصوصی دو کشور رایزنی می‌کنند، اظهار داشت: گفت‌وگو پیرامون مناسبات همه جانبه در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، بهداشتی و گردشگری از دیگر موضوعاتی است که در این سفر انجام خواهد شد .

رئیس جمهور افزود: همچنین در جریان این سفر از شهر تاریخی مرو به عنوان شهری کهن و دارای جایگاهی ویژه که در قسمتی از آن محل سکونت مولای ما علی بن موسی الرضا(ع) بوده است، بازدید می‌کنیم و زیارت آن مقام مطمئناً برای ما مغتنم خواهد بود .

روحانی را در این سفر رئیس دفتر رئیس‌جمهور، معاون اقتصادی رئیس جمهور و وزرای نفت،‌راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، و نیرو همراهی می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه