English

وزیر کشور:

وزارت کشور باید محور ایجاد دولت الکترونیک شود

وزیر کشور با بیان اینکه دولت الکترونیک از فساد و رانت جلوگیری می‌کند، گفت: سامانه کدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری مرجع اطلاعات در مورد تقسیمات کشوری باید باشد.

وزارت کشور باید محور ایجاد دولت الکترونیک شود

به گزرش خبرگزاری موج، وزیر کشور امروز شنبه 26 اسفند با حضور در مراسم رونمایی از سامانه کد گذاری به بیان سخنرانی پرداخت.

عبدالرضا رحمانی فضلی اظهار کرد: یکی از خلاءهای کشور این بود که شناسنامه واحدی برای سکونتگاه‌ها وجود نداشت و همین مساله موجب موازی‌کاری و بروز اختلافات زیاد بود.

حساسیت درباره تقسیمات کشوری بالاست

وی با بیان اینکه حساسیت درباره تقسیمات کشوری بالاست، اظهار کرد: در این زمینه اختلافات زیادی وجود دارد. روستاها با یکدیگر، شهرستان‌ها با یکدیگر و حتی استان‌ها با هم اختلاف دارند و گویا دو کشور متفاوت هستند.

وزارت کشور

وزیر کشور ادامه داد: با ایجاد این سامانه می‌توانیم یک شناسنامه واحدی برای تقسیمات کشوری داشته باشیم البته سایر دستگاه‌ها نیز باید از این اطلاعات استفاده کنند و این سامانه مرجعی برای همه دستگاه‌ها باشد که البته هماهنگ کردن همه دستگاه‌ها کار آسانی هم نخواهد بود. از سویی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی هم باید از این اطلاعات بهره ببرند.

رحمانی فضلی تاکید کرد:‌ این سامانه باید به یک بانک اطلاعاتی بزرگ تبدیل شود زیرا در این زمینه خلأ اطلاعاتی داریم و عقب هستیم و باید حتما به سرعت آن را جبران کنیم.

حداقل روزی پنج میلیون نفر به ادارات دولتی مراجعه می‌کنند

وزیر کشور با بیان اینکه حداقل روزی پنج میلیون نفر به ادارات دولتی مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: وقت زیادی برای رسیدگی به کار این افراد صرف می‌شود و این حجم از مراجعه حتما نارضایتی‌های به همراه دارد اما اگر سیستم دولت الکترونیکی به صورت واقعی محقق شود این مراجعات دیگر انجام نشده، از فساد،‌ رانت و زیرمیزی جلوگیری می‌شود و شفافیت هم برقرار می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: وزارت کشور باید محور ایجاد دولت الکترونیک شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی