English

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری:

بانک های کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک متولی پرداخت وام اشتغال به روستاییان هستند

رضوی با اشاره قانون اشتغال پایدار روستایی گفت: بانک کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک مسوول پرداخت وام های 4 درصدی و 6 درصدی به مرزنشینان و روستاییان هستند.

بانک های کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک متولی پرداخت وام اشتغال به روستاییان هستند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، سید ابوالفصل رضوی در نشستی پیرامون توضیح عملکرد معاونت توسعه روستایی گفت: سومین نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر روز سه شنبه با حضور اسحاق جهانگیری با حضور تمامی استانها آغاز به کار می شود.

وی اظهار داشت: ما دنبال تثبیت جمعیت روستاها و سپس مهاجرت معکوس از شهرها هستیم

رضوی تصریح کرد: ما از طریق وزارت خارجه دنبال هستیم دیگر کشورها در این نمایشگاه شرکت کنند 230 غرفه در این نمایشگاه داریم که چند برابر شهرستانهای فعال در این نمایشگاه است چون هم نمایشگاه و هم فروشگاه است. نظرسنجی ها هم نشان داد نزدیکی برگزاری این نمایشگاه در ایام نوروز فرصت بهتری خواهد بود. نزدیک به 100 گروه ارائه هنر در این نمایشگاه داریم.

رضوی تاکید کرد: ما روی برندسازی در حال کار هستیم. اگر تجاری سازی نکنیم کار ما ناقص خواهد بود. ما امسال آموزش را جزو کارهای مان گذاشتیم و 1200 نفر برای آموزش ثبت نام کردند. ما روی گیاهان دارویی، سنگهای زینتی و قیمتی و لباس توجه خاصی در حوزه روستایی داریم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی در مورد بازاریابی محصولات کشاورزی گفت: باید آموزش مهارتی را در حوزه تولید بسته بندی و عرضه به روستاییان می دادیم. در بسته اشتغالی که ارائه شده بسته پیوستی برای آموزش و بازاریابی محصولات را در دستور کار داریم. در قانون اشتغال پایدار نرخ وام برای  مرزشنینان 4 درصد است و برای سایر روستاییان 6 درصد است. بیش از 20 استان کشور 40 میلیارد تومان مقرر برای پرداخت وام دریافت شده است. حدود 2800 شاغل از طریق این وام ها در روستاها مشغول به کار شدند. 

وی ادامه داد: در قانون اشتغال پایدار روستایی که شهریور به تصویب رسید، تا امروز بیش از 10 هزار طرح در سامانه کارا ارائه شده است. هدف از این قانون افزایش درآمد و شغل در روستاها است. پرداخت 12 هزار میلیارد تومان مقرر تاخیری به دلیل آخر سال بودن نخواهد داشت. بانک توسعه تعاون، کشاورزی و پست بانک عامل این بانکها هستند. در نوبت کنونی از 12 هزار میلیارد تومان 25 درصد را به بانکها داده اند. مرحله پرداخت دوم به بانکها به عملکرد این بانکها دارند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص سنگهای زینتی و قیمتی گفت: این صنعتی است که آب کمی نیاز دارد و دوم اینکه یک چهارم کانی های مورد نیاز این صنعت در ایرلن است و بعد از گردش مالی نفت و گاز در دنیا این صنعت گردش مالی دوم را دارد. ایران هم پنجمین مصرف کننده این تولیدات است و لذا مراکز زیادی در این حوزه مشغول کار هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه