English

مولاوردی در پاسخ به موج:

حل موضوع بازداشت زنان در بیرون ورزشگاه آزادی فقط در دست دولت نیست

مولاوردی با اشاره به اینکه دولت در حال بررسی وضعیت زنان بازدداشت شده در بیرون ورزشگاه آزادی است گفت: قوه مجریه تنها یک طرف قضیه است و سایر دستگاه هم در این موضوع نقش دارند.

حل موضوع بازداشت زنان در بیرون ورزشگاه آزادی فقط در دست دولت نیست

شهیندخت ملاوردی در پاسخ به سوالی درباره قول رئیس جمهور به رئیس فیفا برای ورود زنان به ورزشگاه ها به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: این حرف از قول رئیس فیفا بوده و ما از طرف دیگرش خبر نداریم. ما امروز در هیات دولت جلسه داریم و باید ببینیم آیا این موضوع مطرح شده است یا خیر. چون رسانه های ما چنین چیزی را منتشر نکردند و از قول رئیس فیفا این مساله نقل قول شده است. 

وی درباره ادامه بازداشت برخی از زنانی که قصد ورود به ورزشگاه آزادی را در دربی تهران داشتند اظهار داشت: یکی دو نفر از این خانم ها به دلیل آنکه وثیقه های سنگینی برایشان در نظر گرفته شده، نتوانستند آن را تامین کند و یکی از آنها هم گفته من قبول ندارم کاری که انجام داده ام نیاز به چنین وثیقه سنگینی داشته باشد. برای همین فعلا در بازداشت هستند. 

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی افزود: ما در حال بررسی هستیم چون موضوع فقط در دست ما نیست و مجموعه دستگاه ها در این قضیه دخیل هستند و نقش دارند. 

ملاوردی در پاسخ به این سوال که چرا اقدام این زنان را به رویکردهایی دارد اقدام علیه امنیت ملی ربط می دهند گفت: در حال حاضر رویکردهایی مطرح می شود و اتهاماتی که زده می شود مثل تشویق به فساد، که البته این موارد تعریف خودش را دارد. در قانون نمی شود هر فعل و جرمی را تحت عنوان مجرمانه دیگری به حساب بیاریم.  با این حال ما در حال پیگیری هستیم و تا اینکه چقدر می تواند این پیگیری ها موثر باشد مهم است. لذا باید ببینیم موثر واقع می شود یا خیر. 

وی در واکنش به این پرسش که شما به عنوان قوه مجریه چرا توان حل مساله را ندارید تاکید کرد:ما یک طرف قضیه هستیم و موضوعات تنها به مساله حجاب ختم نمی شود و تمام موضوعاتی که اتفاق افتاده را دربر می گیرد و سایر دستگاه ها هم نقش دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه