English

ولایتی در دیدار با شیوخ اهل سنت عراق:

رهبری در حفظ وحدت و یکپارچگی عراق بسیار جدی هستند

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: رهبری در حفظ وحدت و یکپارچگی عراق بسیار جدی هستند و باید با تحکیم و توسعه روابط در جهت ایجاد صلح و امنیت در منطقه گام برداشت.

رهبری در حفظ وحدت و یکپارچگی عراق بسیار جدی هستند

به گزارش خبرگزاری موج، مشاور مقام معظم رهبری در دیدار با شیوخ عراقی در سخنانی بر نقش مهم و جدی رهبری در حفظ وحدت و یکپارچگی عراق پرداختند.

علی‌اکبر ولایتی در دیدار با شیوخ اهل سنت عراق با اشاره به روابط دو ملت ایران و عراق گفت: وحدت در ملت و اشتراکات سرمایه‌ای است که نمی‌توان با پول خریداری کرد و این در حالی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند تا این سرمایه را از دو ملت بگیرند و اگر همکاری دو کشور نبود عراق تاکنون توسط طرح‌های شوم دشمنان تجزیه شده بود و یا در اختیار تروریست ها قرار می‌گرفت.

وی افزود: رهبری در حفظ وحدت و یکپارچگی عراق بسیار جدی هستند و باید با تحکیم و توسعه روابط در جهت ایجاد صلح و امنیت در منطقه گام برداشت.

با حمایت برادران ایرانی توانستیم داعش را از کشورمان بیرون کنیم

براساس این گزارش، در این دیدار جاسم الکنانی مسئول دفتر عشایر عراق و رییس هیات شیوخ عراق با تمجید از نقش مرجعیت عراق و به ویژه آیت‌الله سیستانی که فتوای جهاد علیه داعش را صادر کرد، اظهار کرد:‌ عشایر همان موضعی را اتخاذ کرد که در قیام 1920 اتخاذ  کرده بوده و با حمایت برادران ایرانی توانستیم داعش را از کشورمان بیرون کنیم.

 حفظ وحدت و یکپارچگی عراق

وی همچنین مراتب سپاس و قدردانی خود از رهبری، ملت و  دولت ایران به خاطر همکاری و جانبداری از ملت عراق در مقابله با داعش ابراز کرد.

در این دیدار شیوخی از عشایر موصل، دیاله کلانه و دیگر نقاط عراق حضور داشتند   و به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه