English

رییس جمهور:

هرکسی به قانون اساسی معتقد باشد انقلابی است

رئیس جمهور با اشاره به لزوم سوار همه گروه ها اقوام و مذاهب بر قطار انقلاب گفت: هرکسی به قانون اساسی اعتقاد داشته باشد انقلابی است.

هرکسی به قانون اساسی معتقد باشد انقلابی است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، حجت الاسلام حسن روحانی در سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و در جمع راهپیمایان تهران سخنرانی خود را آغاز کرد. 

رئیس جمهور گفت: بسیار خرسندم که در سی و نهمین سالگرد انقلاب عظیم اسلامی ایران به عنوان نماینده ملت ایران به همه شما مردم فداکار و انقلابی تبریک عرض کنم و از خداوند بزرگ عظمت و درود فراوان برای روح امام راحل و ارواح طیبه همه شهیدانی که با نثار جان خود انقلاب بزرگ این سرزمین را به پیروزی رساندند.

سال آینده سال بلوغ کامل انقلاب است

روحانی ادامه داد: امسال ویژگی دیگری هم دارد و آن اینکه وارد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی می شویم. سال آینده باید به معنای واقعی کلمه سال بلوغ این انقلاب باشد. از لحاظ تاریخی بخواهیم یا نخواهیم سال آینده چهلمین سال انقلاب است اما باید وحدت و اتحاد ملی را بیش از گذشته شاهد باشیم.

وی خاطر نشان کرد:دولت، بخش خصوصی و نهاد های عمومی باید تلاش مضاعف انجام دهند. دهه فجر سال آینده دهه هزاران افتتاح و طرح مهم در سراسر کشور باشد. اینکه در همین روزها شاهد بودیم در یک روز در یک استان ده هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح شد که بخش بزرگ آن خصوصی بود به معنای آن است که ملت ما بیش از گذشته برای آبادانی کشور امید دارد. انقلاب ما وقتی پیروز شد که همه با هم بودیم. در قطار انقلاب مسافران فراوانی بودند. حالا به طور طبیعی بعصی خودشان خواستند از قطار انقلاب پیاده شدند برخی را هم از قطار انقلاب پیاده کردیم.

رییس جمهوری کشورمان گفت:ما همه یک آرمان داریم و در فکر عظمت ایران بزرگ و تفوق فرهنگ اسلام و هویت ایرانی اسلامی در دل جوانان عزیزمان هستیم.

روحانی ادامه داد:ما امروز در سرزمین مان نیاز به همه اصولگرایان به همه اصلاح طلبان به همه اعتدال گرایان و همه ملتی که به اعتقاد به قانون اساسی داریم. هرکسی به قانون اساسی اعتقاد دارد انقلابی است تمام مذاهب اسلامی و اقوام  و ادیان هر کسی که این قانون اساسی را قبول دارد معیار ما است و انقلابی است باید به او احترام بگذاریم. بزرگترین ثمره انقلاب و میراث امام قانون اساسی ما است. این معیار را همواره به عنوان معیار اساسی برای اتحاد باید بدانیم.

حضور مردم در انتخابات حماسه بزرگی بود

وی در ارتباط با وضعیت ایران در یک سال گذشته گفت:در یک سال گذشته در کنار کاستی موفقیت های بزرگی را ملت ما بدست آورد. اولینش برگزاری شکوهمند انتخابات 29 اردیبهشت بود. همه مردم پای صندوق آرا آمدند. به دنیا نشان دادند به نظام و آینده سرنوشتشان عشق می ورزند. 73 درصد مردم از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند و حماسه بسیار بزرگی را در این کشور به وجودآوردند. این انتخابات به عنوان پیروزی بزرگ برای ملت بزرگ ایران بود. در سالی که گذشت ما بر تروریسم پیروز شدیم و موفقیت های فراوانی را برای نابودی داعش در منطقه داشتیم.

کمک های ما به مردم عراق و سوریه به ثمر نشست

روحانی در ارتباط با سیاست منطقه ای ایران گفت:کمک ما به مردم عراق و سوریه به ثمر نشست و ملت های این منطقه از شر تروریست ها نجات یافتند. ما نگذاشتیم توطئه گران در منطقه ما دنبال تجزیه کشورهای دوستمان باشند. می خواستند عراق را دو شقه کنند. هوشیاری ملت عراق کمک کشورهای منطقه وحدت ملی کشورهای دوست ما را در این منطقه تضمین کنند می خواستند در لبنان ناآرامی طولانی به وجودآورند. هوشیاری ملت لبنان و حمایت کشورهای دوست توطئه آمریکا و صهیونیسم را خنثی کرد ما در مذاکرات چندجانبه برای صلح و ثبات منطقه موفقیت های فراوانی داشتیم.

 

روحانی درباره راه حل مشکلات منطقه گفت: ما می دانیم راه حل منطقه سیاسی است و با همکاری کشورهای دیگر ما این انقلاب و ثبات و امنیت در سراسر کشور مستقر کنیم. ما شاهد شکست آمریکا در یکسال گذشته بودیم. آمریکایی ها می خواستند در امور داخلی کشور ما مداخله کنند اما مردم ما به آنها جواب رد دادند و با وحدتشان طرح آمریکایی ها را خنثی کردند. 

رئیس جمهور در مورد برجام بیان کرد:  در مساله برجام آمریکا برای از بین بردن این توافق تلاش کرده تا امروز این کشور ناموفق بود و من اعلام می کنم ملت ما تا روزی به عهدش پای بند است که طرف مقابل پای بند باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه