English

معاون مدرسه علمیه امام القائم تهران در گفتگو با موج

همراهی مسئولین با مردم عامل بقای انقلاب اسلامی است/لزوم افزایش حضور طلاب در فضای مجازی

حجت الاسلام مولوی دوست گفت: همراهی و نزدیکی مسئولین با مردم شرط بقای انقلاب اسلامی است و هر زمان مسئولین به سمت اشرافی گری پیش بروند این انقلاب با چالش روبرو می شود.

همراهی مسئولین با مردم عامل بقای انقلاب اسلامی است/لزوم افزایش حضور طلاب در فضای مجازی

حجت السلام مولوی دوست درباره جایگاه روحانیون در تداوم انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: جریان انقلاب در حالی به سن 40 سالگی که عدد خاصی هم برای ما است، نزدیک می شود که شاهد رشد تکمیلی آن هستیم. در این راستا روحانیون از ابتدا پیشرو حرکت انقلابی و مبارزه با رژیم پهلوی بودند. این حضور پس از پیشروی انقلاب هم در تمامی حوزه ها ادامه یافت به گونه ای که در جنگ تحمیلی قشر روحانیون بیشترین تعداد شهید را به نسبت جمعیتشان در آن دوران تقدیم انقلاب کردند.

وی افزود: با این حال دشمن تلاش دارد که پس از گذشت نزدیک به چهار دهه از تاسیس جمهوری اسلامی، فاصله ای میان روحانیون و مردم به وجود آمده است اما واقعیت این است که مردم بر همان عهد پیشین خود با امام و رهبری هستند و درد آنها جای دیگری است.

معاون مدرسه علیمه امام القائم با توجه به تغییرات در فضای ارتباطی میان افراد در خصوص ورود طلاب به فضای مجازی اظهار داشت: همان طور که مطرح است در نتیجه پیشرفت، شاهد تحولی در حوزه شکل روابط میان افراد هستیم که روحانیون هم حسب دستور مقام معظم رهبری برای انجام کار فرهنگی وارد فضای مجازی شده اند هرچند که این فضا چندان مناسب نیست اما به عنوان عرصه جنگ نرم، این فعالیت در این حوزه نیازمند برنامه ریزی است.

حجت الاسلام مولوی دوست تاکید کرد: دشمن بیکار ننشسته است و هر لحظه برای ما نقشه می کشد لذا اگر غلفت کنیم دیگر قادر به ایستادگی در برابر آن نخواهیم بود. در این میان فضای مجازی عرصه تبلیغی است که می شود از آن به خوبی بهره برد. اگرچه هنوز متحجرینی وجود دارند که مانع ورود طلاب به فضای مجازی هستند. در این رابطه لازم است فعالیت روحانیون بیشتر شود.

وی در پاسخ به این سوال که بقای انقلاب اسلامی را در چه چیزی می دانید بیان داشت: ما نباید جریان انقلاب را در ایران خلاصه کنیم. باید ببینیم که تاثیرگذاری ما در دیگر کشورها به چه صورت بوده است. برای نمونه شاهد هستیم که جنبش بیداری اسلامی متاثر از انقلاب آغاز شد. در این راستا همراهی میان مردم و مسئولین عامل بقای انقلاب خواهد بود که باید از طرف مسئولین اجرایی شود.

وی تصریح کرد: اگر مسئولین انقلاب کار خود را با صداقت انجام دهند و مردم شاهد این خالصانه کار کردن آنها باشند، قطعا انقلاب پایدار می ماند. زیرا همان طور که مقام معظم رهبری هم فرمودند مردم کار خود را انجام دادند و رژیم طاغوت را کنار زدند و حال وظیفه مقامات است که به وظایف خود بپردازند. در صورتی که مسئولین در کار خیانت کنند و به سمت اشرافی گری بروند مردم زده خواهند شد و در ادامه انقلاب با چالش هایی مواجه می شود. 

حجت الاسلام مولوی دوست در ادامه با اشاره به نقش روحانیونی که در راس کار قرار دارند افزود: هر چقدر روحانیون بتوانند در میان عامه مردم، طبقه متوسط و مستضعف قرار بگیرند و درد آن را متوجه شوند و درصدد حل آن برآیند، بقای انقلاب بیشتر تضمین خواهد شد. اما باید توجه داشت این حضور نباید به شکل نقش بازی کردن باشد.

معاون مدرسه علمیه امام القائم در مورد اینکه چقدر مفهوم دولت اسلامی با دولتی که پس از انقلاب اسلامی قدرت را در دست گرفت همپوشانی داشته است گفت: قصد و نیت انقلاب، حرکت در مسیر اسلامی بود هرچند که در این مسیر افرادی می خواهند از موقیعت سوء استفاده کنند و در جاهایی قصد لکه دار کردن انقلاب را دارند. اما تا امروز موفق به این کار نشده اند. ضمن آنکه فتنه اخیر نشان داد مردم کماکان در میدان حضور دارند و هنوز ماهیت انقلاب را دوست دارند. تا زمانی که این اهمیت دادن به انقلاب در بین مردم وجود دارد، جریان اسلامی دچار شکست نخواهد شد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه