English

دبیر مجمع بیداری اسلامی:

همایش ۳ هزار نفری ابناءالخمینی با موضوع شهدای اسلام در مشهد برگزار می‌شود

دبیر مجمع بیداری اسلامی گفت: همایش ۳ هزار نفری ابناءالخمینی روز سه‌شنبه ۲۱ آذر ماه امسال با موضوع شهدای اسلام در مشهد برگزار می‌شود.

همایش ۳ هزار نفری ابناءالخمینی با موضوع شهدای اسلام در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد،مصطفی تقی‌پور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: رسانه‌ها در فضای مجازی ارتباطی مؤثر با کانون جهان اسلام دارند، اما‌ متأسفانه در رابطه با شکل‌گیری طرح خاورمیانه جدید تحلیل درست، علمی و منطقی‌ای ارائه نشده و هنوز این طرح به‌خوبی برای مردم تبیین نشده است.

وی با بیان اینکه طرح خاورمیانه جدید مجموعه تحولاتی است که مردم در آن نقش دارند و رسانه‌ها می‌توانند نقش مفیدتری در آن داشته باشند، افزود: یکی از بزرگترین نگرانی‌ها در بحث فرار مغزها بوده و در این رابطه فرهنگ‌سازی در جهت عدم خروم نخبه‌ها از کشور صورت نپذیرفته و رسانه‌ها هم نتوانسته‌اند وظیفه یک دانشجو را به‌خوبی تبیین و تعیین کنند.

دبیر مجمع بیداری اسلامی سطح علمی محیط‌های دانشگاهی کشور را بالا عنوان کرد و گفت: در دانشگاه‌های ایران تعداد بسیار زیادی دانشجوی غیرایرانی داریم و این دانشجویان با نگاهی مثبت وارد محیط‌های دانشگاهی کشور ما شده‌اند، اما به علت عدم بسترسازی مناسب و غفلت‌های ایجاد شده با نگاه منفی به کشور خود باز می‌گردند.

تقی‌پور با بیان اینکه در راستای حمایت از مظلومان، باید اقدامی جدی علیه سکوت فراگیر مجامع بین‌المللی اقدام شود، تصریح کرد: در سال‌های اخیر تحرکات ضداسلامی در کشورهای اسلامی انجام شده است که سکوت در این رابطه تاسف‌بار است و جدیدترین حرکت صورت گرفته اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس شریف به‌ عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بوده است.

وی تاکید کرد: در پاسخ به گستاخی اخیر ترامپ تجمع مردم مشهد در ساعت ۱۲ روز پنجشنبه ۲۳ آذر ماه ۹۶ و با هدف احقاق حق مردم یمن، اعتراض به سکوت جنایات آل سعود و تغییر پایتخت سرزمین‌های اشغالی به قدس شریف مقابل دفتر سازمان ملل متحد برگزار می‌شود.

دبیر مجمع بیداری اسلامی با اشاره برگزاری همایش ابناءالخمینی در مشهد، بیان کرد: همایش ۳ هزار نفری ابناءالخمینی روز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه با موضوع بزرگداشت شهدای اسلام برگزار می‌شود و در این مراسم حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی سخنرانی خواهد کرد و مهمانان خارجی و هنرمندان انقلابی هم در این همایش حاضر خواهند بود.

تقی‌پور با تاکید بر اینکه دانشجو با عدالت و مطالبه‌گری پیوند خورده است، گفت: رسانه‌ها باید موضوع فلسطین و چگونگی رسیدن به این نقطه را پوشش دهند، باید مردم را بیدار کنیم که دیپلماسی سازش و چراغ‌سبز نشان‌دادن جلوی ظلم هیچگاه جواب نخواهد داد و این مهم را در بحث مذاکرات هسته‌ای و عهدشکنی آمریکا و همپیمانانش به‌خوبی شاهد بودیم و دولت و ملت ایران بدانند که سرانجام مذاکره با مستکبران، چیزی جز این نیست.

وی با اشاره به اینکه‌ امروزه در فضایی زندگی می‌کنیم که همه در تلاش هستند تا آمریکا را بزک کتند، افزود: در همین رابطه ویژه برنامه‌ای تحت عنوان «آمریکا بدون روتوش» با حضور محمد قرقی خبرنگار سابق صداوسیمای جمهوری اسلامی در نیویورک در روز چهارشنبه ۲۲ آذر ماه در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود و معتقدیم که تهی‌بودن آمریکا از درون باید به‌خوبی برای مردم بیان شود و رسانه‌ها باید تهی‌بودن این کشور و مشکل‌زا بودنش برای کشورهای مسلمان را برای مردم بیان کنند.

دبیر مجمع بیداری اسلامی با اشاره به اهمیت انجام اقدامات فرهنگی برای اهداف اصیل انقلاب و دستاوردهای آن، خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد آن هستیم که موضوع اتمام داعش و شعارهای اصیل انقلاب مانند استقلال به تمسخر گرفته می‌شود که اگر وارد فضای فرهنگی و روشنگری این مضامین نشویم، مبنای جنگ با کفار زیر سوال می‌رود و در آینده اهداف ما در جنگ هم به تمسخر گرفته می‌شود.

تقی‌پور تصریح کرد: جنبش دانشجویی در فضای اقتصادی، بحث اقتصاد مقاومتی و اتکا به توان داخلی را مورد تاکید بسیار قرار داده است و این فرمایش مقام معظم رهبری در صدر موضوعات دارای اهمیت جنبش دانشجویی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه گفتمان انقلاب باید بر فضای دانشگاه غالب باشد، تاکید کرد: بحث ما همواره غلبه گفتمان دانشجویی و انقلاب اسلامی بر فضای فکری دانشگاه بوده به این معنا که موضوعات سیاسی را روشنگری و بصیرت‌افزایی کنیم که یکی از آن‌ها، پیگیری و مطرح‌شدن دیپلماسی مقاومت بوده است.

دبیر مجمع بیداری اسلامی جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمنان را از دیگر نکات حائز اهمیت در جنبش‌های دانشجویی برشمرد و گفت: در این رابطه جلسات روشنگری و فرهنگی بسیاری برگزار شده است و این مباحث در اولویت و چشم‌انداز فعالیت‌های ما قرار گرفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه