English

بهشتی پور در پاسخ به موج:

هشدار عدم امضای دوباره تعلیق تحریم های ایران توسط ترامپ تلاشی برای جلب همسویی اروپا است

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: هشدار ترامپ در مورد عدم امضا دوباره تعلیق تحریم های ایران اقدامی برای جلب نظر سیاسی اروپا در 120 روز آینده است.

هشدار عدم امضای دوباره تعلیق تحریم های ایران توسط ترامپ تلاشی برای جلب همسویی اروپا است

حسن بهشتی پور درباره رویکرد آمریکا در خصوص برجام به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: آمریکایی ها اعلام نمی کنند می خواهند از برجام خارج شوند بلکه با روحیه زیاده خواهی خود می خواهند شرایطی ایجاد کنند که ایران را مجبور به شروطی سازند که در نهایت ایران مجبور به خروج از این توافق شود. زیرا واشنگتن می داند خروج از برجام برای آمریکا مسئولیت سنگینی دارد و باعث هزینه های مادی و معنوی زیادی برایش خواهد شد. 

وی افزود: ترامپ از ایران می خواهد مجدد سر میز مذاکره برگردد تا به ادعای وی، این توافق کامل شود. اما مقامات کشورمان بر اجرای برجام اصرار دارند. در همین رابطه اتحادیه اروپا هم به دلیل منافعی که بعد از برجام در رابطه با ایران پیدا کرده و هم به جهت آنکه آژانس بین المللی انرژی اتمی اجرای طبق قانون ایران در برجام را تایید کرده است، مایل نیست با آمریکا همسو شود. 

کارشناس مسائل سیاست خارجی با تاکید بر اینکه پیش کشیدن مسائل موشکی و اتهام ایران به برهم زدن ثبات خاورمیانه بهانه های جدید ایالات متحده است تصریح کرد: آمریکایی ها تلاش دارد فضای تازه ای برای آوردن ایران به میز مذاکره ایجاد کنند. اما واقعیت این است که مسئولین کشورمان در مورد موضوعات دفاعی با هیچ کشوری وارد گفتگو نمی شوند به ویژه آنکه مسائل دفاعی ما در حوزه تسلیحات متعارف است و ارتباطی با موضوعات هسته ای ندارد.

بهشتی پور امضا اخیر ترامپ بر تعلیق تحریم ها علیه ایران را فرصتی برای چانه زنی با اروپا دانست و خاطر نشان کرد: این بازی است که رئیس جمهور آمریکا شروع کرد به این شکل که مادام بر امکان عدم امضا تعلیق تحریم های علیه کشورمان تاکید کند بلکه راهی برای کنار گذاشتن برجام پیدا شود. ترامپ پس از آنکه دوبار تعلیق تحریم ها را امضا کرد آن را به کنگره حواله داد. اما مشاوران رئیس جمهور و همچنین کنگره اصرار دارند که اجرای برجام به نفع همه طرفین توافق است و بهتر از برجام اجرایی باقی بماند. اما ترامپ مایل است این لفاظی ها فرصتی برای گفتگو بیشتر با اروپایی ها پیدا کند که البته به نظر من بعید است بتواند نظر اروپا را جلب کند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی