English

محسن هاشمی:

آیت الله هاشمی شناسنامه انقلاب اند/ پدرم دانشگاه آزاد را مطرح و پای آن ایستادند

فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: این‌که آیت الله هاشمی شناسنامه انقلاب اند، مورد وثوق همه بزرگان است. ایشان این‌گونه فکر می‌کردند که بهترین راه برای معرفی اسلام، ساختن ایرانی آباد، آزاد و معتدل است و معتقد بودند که همه چیز را در کشور برای این امر داریم.

 آیت الله هاشمی شناسنامه انقلاب اند/ پدرم دانشگاه آزاد را مطرح و پای آن ایستادند

به گزارش خبرگزاری موج، محسن هاشمی در آیین ملی بزرگداشت شخصیت علمی تربیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی در کرمان اظهار کرد: خانواده آقای هاشمی مدیون رهبری، علماء، اساتید دانشگاه، مردم ایران و دلسوزانی هستند که طی یک سال گذشته به هر صورت درباره ایشان نوشتند و گفتند و در مراسم حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به این‌که «آیت الله هاشمی تا 14 سالگی را در روستا گذرانده و سواد را از مکتب آموخته‌اند» افزود: این‌که آیت الله هاشمی شناسنامه انقلاب اند، مورد وثوق همه بزرگان است. ایشان این‌گونه فکر می‌کردند که بهترین راه برای معرفی اسلام، ساختن ایرانی آباد، آزاد و معتدل است و معتقد بودند که همه چیز را در کشور برای این امر داریم. مرحوم هاشمی فکر می‌کردند اگر این مسیر را دنبال کنیم باعث حل بسیاری از مشکلات جهان اسلام از جمله فلسطین می‌شود و معتقد بودند باید عدالت مورد نظر را بوجود آوریم و با فقر، جهل و عقب افتادگی، عدالت و عزت بدست نمی‌آید.

وی با اشاره به تالیف «تفسیر راهنما» اظهار کرد: مرحوم پدرم از نخستین روزهایی که به زندان افتادند کار تالیف تفسیر راهنما را آغاز کردند و زمانی که مادرم به زندان به ملاقات ایشان می رفتند، جزوات را به بیرون از زندان منتقل می‌کردند. 22 ماه طول کشید تا این دفترچه‌ها از زندان خارج شد و تبدیل به 54 جلد کتاب در قالب تفسیر راهنما و فرهنگ قرآن شده است.

فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: تفکر تربیتی آقای هاشمی بعد از انقلاب نیز ادامه داشت و تبلور آن را در سال 61 در اوج جنگ در خطبه های نماز جمعه می‌بینیم که دانشگاه آزاد را مطرح و پای آن ایستادند و به نتیجه می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه