English

محسن هاشمی،بعد از استماع گزارش معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران

برای انتقال زندان اوین عجله نکنید؛ جای خوش آب و هوایی است!

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: باید هماهنگی و پیگیری کنیم که اوین به فضای شهری تبدیل شود و زندان به خارج از شهر منتقل شود.

برای انتقال زندان اوین عجله نکنید؛ جای خوش آب و هوایی است!

به گزارش خبرگزاری موج، پیروز حناچی در سی و سومین جلسه شورای شهر تهران گزارشی از پروژه های عمرانی پایتخت  ارائه کرد.

وی با بیان اینکه  باید صنایع آلاینده همچون شرکت برق الستوم و سیمان ری خارج شوند، افزود: پروژه های عمرانی در شهر تهران اولویت بندی شده اند.

رئیس شورای شهر تهران  بعد از استماع گزارش معاون شهردار تهران گفت:  برای انتقال زندان اوین عجله نکنید، جای خوش آب و هوایی است وقتی ملاقات می رویم.

در ادامه رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز بیان کرد:  متاسفانه بودجه سال ٩٧، معاونت فنی و عمرانی کم و اندک در نظر گرفته شده است.

افشین حبیب زاده ادامه داد:  ٢٠٠ گود رها شده در تهران داریم که باید تعیین تکلیف شود.

به گفته وی،در حال حاضر هر سازمان و شرکتی فعالیت عمرانی دارند در حالی که باید تجمیع شود و در معاونت فنی و عمرانی متمرکز شود.

احمد مسجد جامعی نیز با انتقاد به گسترش بزرگراه ها در تهران گفت: تهران را برای مردم طراحی کنید نه ماشین ها.

وی با اشاره به قرار گرفتن پل کریم خان در میان بافت فرهنگی شهر تهران بیان کرد: باید فکری برای زیرگذر شدن آن شود.

به گفته عضوشورای شهر تهران در پروژه های عمرانی به بافت، طبیعت و تاریخ شهر و محلات توجه شود.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران یادآور شد: برخی از پروژه های عمرانی شهر مانند بزرگراه نواب، تند گویان و... با محیط زیست سازگار نیست.

زهرا صدراعظم نوری با بیان اینکه پروژه صدر و ارتش و... بسیار زشت است و فکری به حال این موضوع کنید، تاکید کرد:  باید از مشارکت مردم برای اجرای پروژه ها استفاده کرد.

مجید فراهانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با تاکید بر اینکه در پروژه های عمرانی به مطالعات مالی هم توجه کنید، گفت: پل صدر حتی چهار برگ مطالعه ندارد. ساخت پل صدر و تونل نیایش چندین هزار میلیارد تومان هزینه داشت که با این پول می توانستیم دو خط مترو بسازیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز تاکید کرد: روژه ها بسیار گرانتر از برآورد اولیه تمام میشود که عمده ترین عامل آن نیز عدم تعیین اولویت ها است.

مرتضی الویری با بیان اینکه در سال ٩٧ باید غربالگری  پروژه های عمرانی صورت بگیرد، گفت:  سنگینی پروژه های شهرداری در زمان حادثه، حادثه آفرین است.

رئیس کمیته ایمنی حمل و نقل شورای شهر تهران نیز بیان کرد: پروژه ها پیوست مطالعاتی ندارد و پروژه ها غیر متوازن ساخته شده است.

شهربانو امانی با اشاره به اینکه ٧٠ درصد پروژه های عمرانی در اختیار نهاد خاص است و قرارگاه خاتم باید سیمان و ایمان را با هم مخلوط کند نه اینکه بخش خصوصی را ضعیف و نحیف کنند، افزود:  ساختمان های بلدیه را در میدان امام خمینی بازنگری کنند.

به گفته وی، ٢٦٠ زن در معاونت شما هستند که لازم است در مدیریت زشت و زمخت شهر به کار گرفته شوند.

سخنگوی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه در دنیا مرسوم است که پروژه ها در مرحله تعریف پروژه از مردم نظرخواهی می شود گفت: موازی کاری گسترده در شهرداری تهران شاهد هستیم، بخصوص در پروژه های عمرانی که پرت منابع است.  در اصلاح ساختار شهرداری این موضوع را هم مدنظر بگیرند.

به گفته علی اعطا، در ساختمان بلدیه دو معاونت شهرداری دعوا داشتند و هر دو، دو طرح مجزا تهیه کرده بودند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه