English

وزیر کشور:

حداکثر ۴۲ هزار نفر در اعتراضات شرکت داشتند

وزیر کشور، گفت: مجموعه نظام تلاش کرده که در وقایع اخیر بالاترین سطح مدارا و هدایت‌گری را داشته باشد.

حداکثر ۴۲ هزار نفر در اعتراضات شرکت داشتند

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا رحمانی‌فضلی افزود: حداکثر ۴۲ هزار نفر در اعتراضات شرکت داشتند، وی در آیین تودیع و معارفه استانداران پیشین و جدید سمنان با اشاره به اعتراضات در برخی شهرهای کشور، اظهار کرد: براساس آمار دقیقی که دستگاه‌های مسئول ارائه دادند حداکثر ۴۲ هزار نفر در این اعتراضات شرکت داشتند که جمعیت بالایی نیست.

وی با بیان اینکه این اعتراضات طبیعی و در همه کشورها وجود دارد افزود: علت تداوم این اعتراضات در برخی استان‌ها و شهرهای کوچک نیز سطح تعامل و مدارای بالای نظام و نیروهای مسئول با مردم است چرا که در نظام جمهوری اسلامی مردم جایگاه بسیار بالایی دارند.

وی با بیان اینکه عده‌ای قدرت ما را به عنوان کشوری مقتدر در منطقه برنمی‌تابند ادامه داد: برخی کشورها ایرانی مستقل و آزاد که توانسته بندهای وابستگی را بگسلد و دارای بیشترین نفوذ در معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای است را تاب بیاورند و از همین‌رو می‌کوشند که برای آن مشکل ایجاد کنند.

رحمانی‌فضلی با اذعان به اینکه جمهوری اسلامی امروز کشور تعیین‌کننده‌ای در عرصه بین‌المللی است اضافه کرد: دشمنان ما ۳۹ سال است که با تحریم و جنگ و انواع فشارها می‌کوشند که از این اثرگذاری و نفوذ در منطقه و جهان بکاهند.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی و تحریم‌های طولانی و دشمنی قدرت‌ها سبب شده که امروز ایران کشوری ورزیده و توانمند در معادلات بین‌المللی باشد گفت: دولت تدبیر و امید در حوزه سیاست داخلی کوشیده با وحدت و هم‌گرایی، امنیت داخلی را در سطح بسیار مطلوبی ایجاد کند.

وزیر کشور با بیان اینکه دشمنان ما در این چند دهه همیشه به ایجاد ناامنی در ایران چشم داشتند تصریح کرد: ایران کشوری با تنوع قومی است و مردم با ادیان و قومیت‌های مختلف همه برای اعتلای کشور تلاش می‌کنند اما دشمنان به دنبال این هستند که موفقیت‌ها و پیشرفت این کشور رو به توسعه را متوقف کنند.

وی با بیان اینکه مدیران باید در همین شرایط فوق‌العاده که از ابتدای انقلاب وجود داشته کار کنند افزود: متاسفانه عقب‌افتادگی‌های تاریخی ما بسیار است و از طرفی تهدیدات دشمنان نیز وجود دارد لذا باید در همین شرایط با همه وجود برای جبران این عقب‌افتادگی تاریخی کار کنیم.

رحمانی‌فضلی با اشاره به واکنش ترامپ به اعتراضات اخیر در ایران گفت: رئیس‌جمهور امریکا مدعی شده که مردم ایران گرسنه و تشنه آزادی‌اند اما ترامپ باید بداند که مردم ایران از چشمه آزادی در انقلاب ۵۷ سیراب شدند و امروز از آن آزادی صیانت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امریکا به دنبال به یغما بردن سرمایه‌ها و منابع دیگر کشورها است گفت: امریکا مجسمه دروغین آزادی را تنها به عنوان یک نماد بر سر منارها می‌خواهد و میانه‌ای با آزادی حقیقی ندارد و از این رو در امریکا به کرات شاهد اعتراضات گسترده مردمی به مسئولان امریکایی بودیم.

وی خطاب به ترامپ ادامه داد: ما با انقلاب اسلامی بت پوشالی شما را شکستیم و آزادی را برای همیشه به آغوش کشیدیم و لذا شما گرسنه‌تر و تشنه‌ترید به آزادی.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه اعتراض‌ها در همه کشورها وجود دارند گفت: امریکا یک سال درگیر کشتار وآتش‌سوزی خیابانی معترضان بود و در کشورهای اروپایی و کشورهای منطقه نیز تنش‌های اجتماعی وجود داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد معترضین در ایران بسیار کم بودند گفت: براساس آمار دقیق تعداد معترضین در همه شهرها کمی بیش از هزار نفر بوده ضمن اینکه تداوم اعتراض‌ها به‌دلیل تعامل نظام با مردم و مدارای نیروها است.

وزیر کشور با بیان اینکه دست دشمن و کینه آن‌ها از طریق رسانه‌ها و اظهارات آن‌ها در این وقایع پیدا است افزود: این کشورها که به دروغ مدعی عدم دخالت در دیگر کشورها و احترام به استقلال و قوانین سازمان ملل هستند چرا در مسائل مربوط به مردم و مسائل داخلی ما دخالت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اعتراضات مردمی امری بدیهی در همه کشورها است خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی بواسطه جایگاه والای مردم در این اعتراضات بیشترین مدارا را با معترضین داشته است.

رحمانی فضلی به حمایت مردم از دولت و نظام در روزهای اخیر اشاره و اضافه کرد: این حمایت‌ها مردمی است و دستور اکید به استان‌ها داده شده که حضور مردم در راهپیمایی‌ها نباید با دعوت دستگاه‌ها و نهادها باشد.

وی با اشاره به درخواست‌های مردمی برای راهپیمایی حمایتی از نظام گفت: به دلیل هیجانات موجود علاقه نداشتیم که مردم وارد راهپیمایی‌ها شوند.

وزیر کشور با بیان اینکه ماجرای اعتراضات اصلا در شورای امنیت ملی هم مطرح نشده است، افزود: این موضوع در همان شورای تامین شهرستان‌ها و در یکی دو مورد در سطح شورای تامین استان‌ها مطرح شده و اصلا به شورای امنیت ملی نرسیده است.

وی به انتقاد از بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند از اعتراضات پرداخت و گفت: در برخی از این رسانه‌ها تصاویری از حضور تانک‌ها در خیابان‌ها به دروغ منتشر شد و یا عکس‌هایی از اعتراضات سال ۸۸ به عنوان اعتراضات اخیر بازتولید و منتشر شد و یا اعداد و رقمی از کشتارها به دست دادند که انطباقی با واقعیت‌ها نداشت.

وی با بیان اینکه برخورد جمهوری اسلامی با کانون اعتراض‌ها طبیبانه و از سر تشخیص و درمان است افزود: مردم ایران دین و کشورشان را دوست دارند و اجازه نمی‌دهند آسیبی به آن وارد شود.

ادامه دارد

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی