English

لاریجانی در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه:

یارانه بدهیم تا سرمایه‌گذاری تسهیل شود/ باید کاری کنیم که مردم انگیزه سرمایه‌گذاری داشته باشند

رئیس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد: واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند در راستای صیانت از محصولات داخلی ممنوع شوند.

یارانه بدهیم تا سرمایه‌گذاری تسهیل شود/ باید کاری کنیم که مردم انگیزه سرمایه‌گذاری داشته باشند

به گزارش خبرگزاری موج، علی لاریجانی در نشست بعدازظهر امروز (دوشنبه) کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷ با تاکید بر ضرورت پیش‌بینی یارانه برای اعطای تسهیلات بانکی، خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم که مردم انگیزه سرمایه‌گذاری داشته باشند، در واقع باید یارانه بدهیم تا سرمایه‌گذاری تسهیل شود.

وی درباره نرخ ارز در بودجه ۹۷، گفت: قطعا تنش در این زمینه به مصلحت نیست. باید تعیین نرخ ارز به شکل دو نرخی یا به گونه‌ای باشد که به طبقات پایین فشار وارد نشود.

رئیس مجلس با تاکید بر ضرورت پیش‌بینی معافیت برای صادرات کالاها، گفت: ما باید تخفیف و معافیت برای صادرات کالاهای داخل قائل شویم. در مورد واردات هم وقتی محصولی در داخل تولید می‌شود چرا اجازه واردات آن را می‌دهیم؟ در خارج از کشور آنها محصولات‌شان را با نرخ بانکی دو تا سه درصد تولید می‌کنند و طبیعتا با محصولات داخلی ما قابل مقایسه نیست. ما باید از محصولات داخل صیانت کنیم.

لاریجانی تصریح کرد: سیاست‌های کشور در حوزه واردات فقط با تعرفه موفق نبوده است. پیشنهاد من این است که واردات محصولاتی که در داخل به اندازه تولید می‌شود، ممنوع کنیم تا تولید غنی شود.

در حوزه ریلی می‌توانیم ۸۵ درصد از فاینانس استفاده کنیم

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از فاینانس در پیشبرد طرح‌های داخلی، یادآور شد: مثلا در حوزه ریلی می‌توانیم ۸۵ درصد از فاینانس استفاده کنیم و باید تنها ۱۵ درصد در داخل سرمایه‌گذاری شود که این ۱۵ درصد را می‌توانیم از صندوق توسعه ملی تامین کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه