English

معاون سیاسی وزارت کشور در نشست خبری:

هیچ اصلی در قانون اساسی اجازه برگزاری تجمعات به افراد در هر زمانی را نمی دهد/احتمال قطع تلگرام و اینستاگرام

معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به اصل 27 قانون اساسی درباره برگزاری راهپیمایی های مسالمت آمیز گفت: هیچ اصلی اجازه برگزاری تجمعات به افراد را در هر زمانی که بخواهند را نمی دهد و مرکز صادر کننده مجوز تشخیص می دهد راهپیمایی مخل امنیت است یا خیر.

هیچ اصلی در قانون اساسی اجازه برگزاری تجمعات به افراد در هر زمانی را نمی دهد/احتمال قطع تلگرام و اینستاگرام

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، اسماعیل جبارزاده با اشاره به اتفاقات چند روز گذشته کشور گفت: فارغ از اینکه افراد از چه جریانی هستند در اینکه ایران و نظام از آن ماست اشتراک نظر داریم. 

وی افزود: در اردیبهشت امسال شوق زیادی در مردم ایجاد شد و علی رغم تبلیغاتی که چه در داخل و خارج برای شرکت نکردن مردم در انتخابات مطرح شد، در 29 اردیبهشت حماسه ای آفریده شد و بیش از 40 میلیون نفر پای صندوق رای رفتند. نتیجه انتخابات هم به بهترین نحو بدون ابطال حتی یک صندوق رای اعلام شد. 

معاون سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: مردم ما نسبت به تحولات حساس هستند و صاحب قدرت تحلیل اند. در حالی که در دیگر کشورها اسم نخست وزیر خود را هم نمی دانند و این مساله جای خوشبختی دارد و عامل موفقیت کشور است. الان هم نیاز است تک تک شهروندان مرور کنند علت اتفاقات اخیر چه بوده است. 

وی اظهار داشت: بعد از انتخاب کابینه از مهر ماه زمزمه هایی علیه دولت شروع شد. دولتی که به تازگی کابینه خود را معرفی کرده بود و لایحه بودجه را به مجلس تقدیم نکرده بود. در همین راستا دست روی همان نقاط مثبت دولت یازدهم گذاشتند که بزرگترینش امنیت بود. در شرایطی که منطقه درگیر تروریسم بود تمام شهرها و روستاهای ما از امنیت برخوردار بودند. لذا یک عده در داخل و خارج که با نظام مشکل دارند این دستاورد برایشان خوشایند نبود. 

در دولت قبل ایجاد شغل صفر شده بود

جبارزاده ادامه داد: دولت یازدهم تلاش کرد کشور را از شرایط خاص قبل عبور دهد. یکی از اقدامات موفق در بخش سلامت بود و اکنون هیچ شهروندی بدون پوشش بیمه نیست مگر خودش اقدام نکرده باشد. تورم چهل درصد و رشد اقتصادی منفی کشور در دولت یازدهم رو به بهبود رفت و امروز مراکز اقتصادی دنیا اذعان دارند رشد اقتصادی ایران مثبت شده است. در بحث اشتغال سالانه 600 هزار شغل ایجاد شد اما در دولت قبل این رقم صفر شده بود. 

معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به برجام تاکید کرد: رونق سرمایه گذاری هم از دستاوردهای دولت بود. برای زمینگر کردن کشوری باید دستاوردها را زیر سوال برد. در این رابطه هر حرکتی که امنیت را خدشه دار کند اثرش بر تمام بخش ها خواهد بود و هیچ سرمایه گذاری جرات سرمایه گذاری نخواهند کرد. لذا در بررسی ریشه این اتفاقات باید گفت برای جلوگیری از موفقیت دولت و نظام خدشه دار کردن امنیت است. 

وی عنوان داشت: ناامنی مانع ایجاد تحقق اهداف اقتصادی و ایجاد یک میلیون شغل می شود که دولت قول اجرای آن را داده است. وقتی اوضاع نامشخص است این موضوع می تواند تورم به وجود آورد. رئیس جمهور در تمامی جلسات سفارش مردم را به مسوولین کرده است. در تمامی وزارت خانه های هم تحقق حقوق شهروندی مانیتور می شود. همچنین دولت تاکید کرده باید 30 درصد پست ها باید به جوانان و زنان تعلق یابد. 

زمانیکه در تجمعات به جان و مال مردم تعرضی صورت گیرد دولت واکنش نشان می دهد

وی افزود: امروز عدم موفقیت دولت در گرو آن است که قشری که دولت را حمایت کرده اند باید ناامید کرد و این قشر جوانان هستند. دولت با تمام توان در حال اجرای ماموریت برای خدمت به مردم است. طبیعی است که شاهد اتفاقاتی هستیم که برمی گردد به همان اهداف اعلام شده دولت. یکی از شعارها نه به گرانی بود. آیا ما روزهایی نداشتیم که در یک روز سه بار قیمت ها تغییر می کرد. امروز به دلایل گرانی اعتراض می شود اما بعد یکساعت مسایل مشخص می شود.  ما در چهار سال گذشته بیشترین تجمعات را داشتیم و تعبیر دولت این بود که تجمع کنندگان مسوولین را پناه خود احساس کرده بودند. در دو ماه گذشته در تهران بیشترین تجمعات را داشتیم و دولت از این تجمعات ابراز ناراحتی نمی کرد. نتیجه این شد که 98 درصد مال باختگان در موسسات مالی به پول خود رسیدند. اما زمانی که در تجمعات تعرضی به جان و مال مردم شود دولت واکنش نشان می دهد. 

جبارزاده افزود: حتی در روز ارائه لایحه بودجه در مجلس با حضور رییس جمهور هم تجمعاتی در خارج مجلس برگزار شد. لذا تجمع بوده و خواهد بود. اما مخالفت با کسانی است که بخواهند آسایش و امنیت مردم را هدف قرار دهند. این اتفاقات هم جعبه سیاهی دارد و باید آن را تحلیل کردکه خیابان آمدن نتیجه اش مقابله با تورم ممکن می شود به خیابان آمدن ساماندهی شود. 

دولت خود را متصل به غیب نمی داند و دولت زمینی است

معاون سیاسی وزارت کشور همدلی و آرامش را نیاز کشور دانست و گفت: مردم حامی و پشتیبان دولت منتخب خود هستند. تحقق همه برنامه های دولت در تمامی ابعاد در گرو فضای آرام سیاسی است. دولت خود را متصل به غیب نمی داند. این دولت دولت زمینی است و حرف های کارشناسان شنیده می شود. متاسفم برای کسانی که از این اتفاقات اخیر ابراز خوشحالی می کنند.

معاون سیاسی وزارت کشور در پاسخ به سوال خبرنگار موج درباره شرایط دریافت مجوز برگزاری راهیپمایی گفت: احزاب و تشکل ها و واحدهای صنفی تقاضای برگزاری راهپیمایی را به اداره سیاسی وزارت کشور و در استانها به استانداری ها ارائه می کنند. این درخواست بررسی می شود و در صورت صلاحدید مجوز صادر می شود. اما اینکه عده ای اراده کنند تجمعی برگزار کنند و باعث سد معبر شود طبیعی است تجمع قانونی نخواهد بود. 

وی در ادامه در جواب اینکه آیا بسیج دانشجویی برای برگزاری راهپیمایی امروز مجوز دریافت کرده است بیان داشت: خبر ندارم و باید بپرسم. 

جبارزاده در مورد تعداد بازداشتی های اتفاقات اخیر اظهار داشت: جعبه سیاه در حال بررسی است و هنوز تمام نشده است هر شخصی در هر مقطعی که به اموال مردم تعرض کند بازداشت می شود. هنوز آمار قطعی را نداریم. 

وی درباره خبر کشته شدن دو تن در لرستان گفت: بررسی ها در حال انجام است و بعد از قطعی شدن اعلام خواهد شد. 

معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به اصل 27 قانون اساسی و امکان برگزاری راهپیمایی مسالمت آمیز اظهار داشت:  هیچ اصلی در قانون اساسی عنوان نمی کند که هر کسی هر وقت بخواهد راهپیمایی کند. مرکز صادر کننده مجوز این را تشخیص می دهد که مخل امنیت نباشد. 

جبارزاده افزود: در چند ماه گذشته مالباختگان موسسات مالی تقاضا برگزاری تجمعات داده اند و مجوز صادر شده است. 

وی درباره احتمال از دسترس خارج شدن شبکه های اجتماعی و تلگرام بیان داشت: دولت بنای تعطیلی شبکه های مجازی را ندارد اما جایی که ایجاد اختلالی شود یکی از ابزارها ممکن است تصمیم های مقطعی باشد. 

جبارزاده گفت: هر کسی از ناآرامی ها اظهار خوشحالی کند می تواند بانی آن باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه