English

وزیر کشور:

هیچ یک از موسسات مالی دارای مشکل در این دولت تشکیل نشده است/مردم ما ۸۰ میلیونی هستند که حامی نظام هستند

وزیر کشور گفت: مردم ما همین 80 میلیونی هستند که حامی نظام هستند و افرادی که از فصای مجازی سو استفاده کردند باید پاسخگوی بی حرمتی به مردم باشند.

هیچ یک از موسسات مالی دارای مشکل در این دولت تشکیل نشده است/مردم ما 80 میلیونی هستند که حامی نظام هستند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، رحمانی فضلی در نخستین اجلاس پنجمین دوره شورای عالی استان ها گفت: ملتی پس از صدها سال ها در عدم مشارکت در سرنوشت خود با توفیق الهی و رهبری امام نظامی مستقر شد که در آن مردم با رای خود افرادی انتخاب کنند و بر آن ها نظارت کنند. 

وی افزود: شوراهای شهر و روستا پرتعدادترین و موثرترین نهاد حاکمیتی است که سطح ارتباط با مسایل روزانه و جاری مردم ایفای نقش می کنند. این سطح از ارتباط بی شک بهترین تحلیل و مطالبات مردم را باید در شوراها جستجو کرد. موفقیت شوراها موفقیت مدنیت اجتماعی و مردم سالاری است. شورای عالی استان ها هم وظیفه سنگینی دارد. زیرا این شورا حلقه اتصال جامعه با حاکمیت و نهادهای ملی است. موفقیت این شورا می تواند تضمینی برای موفقیت شوراهای شهر و روستا باشد. 

وزیر کشور تصریح کرد: شرایط کشور به گونه ای استوار شده که بعد از 38 سال دشمنی ها، نظام مستحکم جمهوری اسلامی مفتخر به حمایت مردم است. موقعیت کشور در مسائل منطقه ای و بین المللی موثر و مطلوب است. ما توانسته ایم در سطح اقتصادی موفقیت های زیادی داشته باشیم و تورم 48 درصدی را به 9 درصد برسانیم. رکود منهای 5.8 را به مثبت 12 رساندیم. البته مشکلاتی همچنان وجود دارد اما می توان به مطالبات به حق مردم با تقویت این مسیر پاسخ داد.

رحمانی فضلی تاکید کرد: با ثباتی که در حوزه سیاست داخلی داریم و در حوزه اجتماعی و امنیتی، نشان می دهد جمهوری اسلامی موفق بوده است. اما این نظام دشمنان و تهدیداتی دارد و باید با آن پاسخ های درخور بدهیم. وقتی می گوییم امنیت و ثبات اقتصادی داریم به معنای این نیست که تهدید امنیتی نداریم. این 38 سال به ما آموخته که باید مادام مسائل رصد کنیم و باید معتقد باشیم محور این موفقیت ها مردم هستند. 

وی اظهار داشت: حوادث چند روز اخیر فرصتی بود که تمام کسانی که نسبت به نظام جمهوری اسلامی کینه دارند و ثبات مردم را نمی پسندند دستشان رو شود.  اینکه مردم مطالبه گری کنند جدید نیست ما همیشه تجمعاتی داشتیم و همیشه قوای سه گانه مترصد این بودند که این مطالبات را به گونه ای پاسخ دهند که به اعتراضات کشیده نشده بود.  ما مشکلاتی در موسسات مالی داشتیم که هیچ یک از آن موسسات در این دولت تشکیل نشده بود ولی به دلیل مدیریت غلط، مردم دچار مشکل شدند. بیش از 95 درصد مشکلات مردم در این موسسات را این دولت حل کرده و حدود 3 درصد که بالای 200 میلیون تومان است باقی مانده است. دولت در حوزه رونق در حال کار است. مردم حق مطالبه گری دارند اما افرادی که می خواهند این حق را مصادره کنند که نتیجه آن عدم امنیت، خشونت ورزی و آسیب رسانی به اموال عمومی باشد ما قطعا چنین مسایلی را تحمل نمی کنیم. 

رحمانی فضلی ادامه داد: مردم ما همین 80 میلیونی هستند که حامی نظام جمهوری اسلامی هستند. ما در فضای مجازی شاهد بودیم که تحریک به مقابله با پلیس، آتش زدن مغازه و استفاده از اسلحه می کردند جز مردم نیستند.  افرادی که از مدارای پلیس سو استفاده کردند باید پاسخ به این بی حرمتی به مردم را بدهند و مردم از آنها نخواهند گذشت. 

وی گفت: در این مدت اقشار مختلف با من در تماس می گرفتند که اگر شما بگویید هرجای لازم باشد حضور یابیم.  این تجمعات هزار نفر نرسیده است. ما تجربه خشونت ورزی را در منطقه می بینیم اگر می خواهیم مسایل معیشت و به حق مردم جامعه عمل پوشیده شود راه های قانونی وجود دارد. همه افرادی که در این روزها وارد شدند کسانی که از فضای مجازی سو استفاده کردند شناخته شده اند. حلقه واسط مردم برای احقاق حق شوراها و منتخبین آنها هستند.

وزیر کشور تصریح کرد: ما نمی گذاریم جامعه دچار تزلزل شود برای اینکه دیدیم دشمنان ما که ذره ای اعتماد به مردم خود ندارند و منتخب مردم خود در نظامشان نیستند ادعای حمایت از این آشوب ها را دارند و در راس آن رژیم صهیونیستی و رژیم های مرتجع منطقه بودند. 

وی خطاب به اعضای شورای عالی استان ها بیان کرد: شما به عنوان نماینده 80 میلیون نفر کشور مسئولید.  شما با هر ابزار قانونی و مشروع متعهد به اجرای مطالبات مردمی هستند. اما باید بین خواسته ها و امکانات محدود بهینه سازی کرد.  هیچ راهی جز مشارکت مردم ندازیم اگر نگاهی در حکومت باشد که بی نیاز مردم می توان اقتصاد مقاومتی راه مخقق ساخت قطعا دچار فقر تحلیل است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه