English

کلانتری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران؛

ورود خودروهای سنگین و قدیمی به داخل شهرهای بزرگ را ممنوع می کنیم

رئیس سازمان محیط زیست گفت: با تصمیماتی که در دولت اتخاذ شد، مقرر گردید از هفته آینده ورود خودروهای سنگین و قدیمی به داخل شهرهای بزرگ را ممنوع کنیم که البته این مسئله نیز کار بزرگی است چرا که همین امر بحث ساخت و ساز و حمل و نقل مصالح توسط خودروهای سنگین را با محدودیت مواجه می کند..

ورود خودروهای سنگین و قدیمی به داخل شهرهای بزرگ را ممنوع می کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین اخبار از اقدامات صورت گرفته برای کاهش میزان آلودگی هوا گفت: متاسفانه بیشترین عامل آلودگی هوا ذرات زیر ۲.۵ میکرون موجود در هوا هستند. تنها این ذرات هستند که در اثر سوخت ناقص انرژی توسط خودروها تولید می شود.

 در کشور هیچگونه ریزگردی نداریم 

وی افزود: در حال حاضر در کشور هیچگونه ریزگردی نداریم و علت آلودگی هوا خودروهای سنگین، کامیون های فرسوده و اتوبوس هایی هستند که مصرف گازوئیل دارند. در حقیقت بیشتر از بنزین، گازوئیل ایجاد آلودگی می کند.

کلانتری گفت: خود سوخت هم مشکلی ندارد. سوخت مصرفی در کشور تاثیر چندانی در آلودگی ندارد بلکه نحوه سوخت است که مشکل ساز شده است.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: با تصمیماتی که در دولت اتخاذ شد، مقرر گردید از هفته آینده ورود خودروهای سنگین و قدیمی به داخل شهرهای بزرگ را ممنوع کنیم که البته این مسئله نیز کار بزرگی است چرا که همین امر بحث ساخت و ساز و حمل و نقل مصالح توسط خودروهای سنگین را با محدودیت مواجه می کند.

با تکنولوژی ۲۰ سال پیش نمی توان کار را جلو برد

وی با اشاره به اینکه باید صنعت خودرو خود را متحول کند، یادآور شد: با تکنولوژی ۲۰ سال پیش نمی توان کار را جلو برد اما برای شرایط فعلی انشاء الله در هفته های آینده تصمیمات جدی خواهیم گرفت که البته این تصمیمات، تصمیمات سختی خواهد بود.

کلانتری درباره اینکه آیا دستگاه های مختلف گزارشی از عملکرد خود در مسئله کاهش آلودگی هوا ارائه می دهند یا نه؟ پاسخ داد: دستگاه ها گزارش عملکرد خود را ارائه می دهند اما این گزارشات مشکل را حل نمی کند.

می توانیم حمل و نقل را تعطیل کنیم تا مشکل آلودگی هوا برطرف شود

رئیس سازمان محیط زیست یادآور شد: ما می توانیم حمل و نقل را تعطیل کنیم تا مشکل آلودگی هوا برطرف شود، اما مشکلات دیگری به وجود خواهد آمد، اصلاح ساختار خودروسازان یک شبه انجام نمی شود و خودروهای داخلی ما پاسخگوی استانداردهای روز نیستند اما در شرایط فعلی با ایجاد محدودیت می توان مشکل را حل کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی