English

رئیس پارلمان عراق:

از شورای امنیت می خواهیم مانع گسترش خشونت آمریکا در منطقه شود

رئیس پارلمان عراق گفت: از شورای امنیت می خواهیم مانع اقدام آمریکا در گسترش خشونت و بر هم زدن آرامش منطقه شود.

از شورای امنیت می خواهیم مانع گسترش خشونت آمریکا در منطقه شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، سلیم الجبوری در نشست تروئیکای روسای مجالس اتحادیه بین المحالس کشورهای اسلامی گفت: امیدوارم هدف های مورد نظر تحقق یابد. از جمهوری اسلامی، مردم و مجلس این کشور تشکر می کنم. تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت به قدس وظیفه شرعی و اسلامی باعث می شود که از اولین قبله دفاع کنیم.

وی افزود: قدس به عنوان شهری تاریخی همواره مورد سکونت یهود و مسلمانان بوده است. ما باید بدانیم آثار منفی این تصمیم چه تاثیری بر صلح و آرامش منطقه دارد. این تصمیم آمریکا تحت فشار صهیونیستها گرفته شده است و طرح بسیار بزرگی است. 

رئیس پارلمان عراق خاطرنشان کرد: آمریکا همواره در کنار صهیونیستها بوده و کمک کننده غصب مناطق فلسطینی بوده است آمریکا همواره از جعل و دروغ استفاده کرده است. فقط سخنرانی و محکومیت برای این تصمیم خطرناک کافی نیست. به عنوان مسلمانان باید بدانیم هر کسی علیه مقدسات ما اقدام می کند باید اقداماتی داشته باشیم که موجب حفظ قدس به عنوان پایتخت فلسطینیان شود، نباید راه برای آمریکا باز شود که تکروی کند. وی ادامه داد: باید اقدامات بین المللی داشته باشیم و قدس پایتخت همیشگی فلسطین باشد و آوارگان فلسطینی امکان بازگشت به سرزمین خود را داشته باشندوما پایتختی قدس برای اسرائیل را قبول نمی کنیم و از شورای امنیت می خواهیم تصمیمی بگیرد که آمریکا را وادار سازد بر اساس تصمیم های شورای امنیت عمل کند خشونت را گسترش ندهد و کاری علیه صلح نکند. 

الجبوری اظهار داشت: باید عضویت فلسطین در سازمان ملل انجام شود. شهر قدس امانت تاریخی اسلامی است و آن را حفظ کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه