English

اخطار قانون اساسی؛

میزان منفی صادرات در کشور امکان عملیاتی شدن بودجه ۹۷ را نمی دهد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در شرایطی که صادرات در 7 ماه امسال منفی بوده است چگونه می توان بودجه سال آینده را که بر درآمد صادرات متکی است عملیاتی کرد.

میزان منفی صادرات در کشور امکان عملیاتی شدن بودجه 97 را نمی دهد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، هادی قوامی در پایان سخنان رئیس جمهوری در خصوص کلیات بودجه در اخطار قانون اساسی گفت: در اصل 43 قانون اساسی کشور شرایطی برای اقتصاد پیش بینی شده است که لایحه بودجه باید متناسب با این اصل باشد.

وی افزود: برای مثال در بخش صادرات و واردات که شاخص مهم اقتصادی کشور است ما در 7 ماهه امسال با صادرات منفی روبرو بودیم. لذا چه طور می توان در بودجه آینده بر درآمد صادرات متکی بود؟ همچنین نقدینگی که 450 میلیارد تومان بود به یک میلیون و 450 میلیارد تومان رسید که اگر برمبنای این رقم تورم کاهش یافته باشد، یعنی باید این حجم از نقدینگی وارد حوزه تولید شده باشد. اما رکود حاکم بر کشور این مساله را نشان نمی دهد. براین اساس نقدینگی از تولید منحرف شده و این هشدار تورم 200 درصدی را به ما می دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: امسال که رهبری واردات را حرام شرعی و قانونی اعلام کرد کارخانه های تعطیل شده ما، وارد حوزه واردات شده اند که این موضوع بر درآمد بودجه اثر می گذارد. سوال این است که وقتی کارخانه ها تعطیل باشد چگونه مالیاتی به دست می آید  تا بودجه به دست آید. 

نماینده مردم اسفراین افزود: 70 درصد بودجه به دستگاه های دولتی مربوط است و بحش عمرانی در آن درنظر گرفته نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه