English

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:

تقویت نماز جمعه تقویت نظام است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه در ۹۰۰ شهر کشور نماز جمعه برپا می‌شود، گفت: نماز جمعه زمینه رشد، بالندگی و تقویت وحدت بین مردم را فراهم می‌کند.

تقویت نماز جمعه تقویت نظام است

به گزارش خبرگزاری موج، سید رضا تقوی ظهر امروز در خطبه‌های پیش از نماز جمعه کرمان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس برگزار شد، نماز جمعه را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: در ۵ مردادماه ۱۳۵۸ اولین نماز جمعه در دانشگاه تهران به امامت آیت‌الله طالقانی اقامه شد و از آن روز به بعد نماز جمعه های برپایی در کشور توسعه پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در ۹۰۰ شهر کشور نماز جمعه برپا می‌شود، اظهار کرد: نماز جمعه زمینه رشد، بالندگی و تقویت وحدت بین مردم را فراهم می کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه وحدت و یکپارچگی را از شعارهای نمازهای جمعه برشمرد و بیان کرد: تقویت نماز جمعه تقویت نظام است و این نماز، نماز حاکمیت است و همچون استاندار که نماینده رییس جمهور است و تلاش‌ها و اقدامات استاندار در کشور تاثیرگذار خواهد بود، ائمه جمعه نیز منصوب مقام معظم رهبری بوده و تلاش های آنها در راستای تقویت نظام موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه نمازهای جمعه در نقاط مختلف کشور بخشی از مردم را از اشتباهات دور و ذهن مردم را با معارف لازم آشنا می‌سازد افزود: امامان جمعه باید خطبه های خود را، بصیرت بخش و آگاهانه بخوانند  تا بتوانند بر ایمان مردم بیفزایند.

تقوی ادامه داد: نماز جمعه، نماز آگاه‌سازی مردم است و نظام اسلامی یک نظام مبتنی بر آگاهی مردم است لذا رسالت امامان جمعه سنگین است.

وی با یادآوری آنکه در زمان جنگ نمازگزاران به رزمندگان روحیه می‌دادند تصریح کرد: نمازگزاران می دادند، حضور مردم در صحنه بسیاری از مشکلات را حل می‌کند و در امنیت وحدت اجتماعی ما نقش دارند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه عنوان کرد: این جلسه به منظور تقدیر و تشکر از امام جمعه‌ای است که بیش از سه دهه به وظایف خود در مسند خطابت جمعه و خدمت به مردم پرداخته است برگزار شده است. آیت الله جعفری سلامتی و عمرش را در خدمت مردم گذاشت و این افتخار است و بنده به این روحانیت افتخار می‌کنم، ایشان حدود ۵۰ سال در عرصه سیاسی فعالیت داشته‌است.

وی مردم کرمان را مردم قدرشناسی دانست و بیان کرد: حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه جدید کرمان نیز از فرزندان کرمان است و اکنون سکاندار هدایت و موعظه مردم کرمان شده‌اند و همچنین ایشان از چهره‌های علمی می‌باشند به‌گونه‌ای که ایشان عضو هیات علمی دانشگاه هستند و سابقه روشنی دارند و ایشان برای خدمت آمده است.

تقوی خطاب به مردم کرمان گفت: امیدوارم که همانگونه آیت‌الله جعفری را حمایت می‌کردید ایشان را نیز حمایت کنید، قابل ذکر است که سردار سلیمانی نیز یکی از فرزندان این استان است لذا این استان استعدادهای زیادی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه