English

معاون امنیتی وزیر کشور:

جغرافیای تروریست ها در حال تغییر است

معاون امنیتی وزیر کشور با اشاره به اینکه مشخص نیست داعش با چه عنوانی به کارش ادامه می دهد گفت: در شرایط امروز جغرافیای تروریست ها در منطقه در حال تغییر است.

جغرافیای تروریست ها در حال تغییر است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، حسین ذوالفقاری در گردهمایی سراسری فرماندهان پایگاه بسیج استانداری ها و سازمان های تابعه گفت: به ظاهر قیام امام حسین شکست خورد و همه افرادش به شهادت رسیدند. اما فرهنگ عاشورا پیروز شد. نزدیک به 1400 از آن زمان، قبر سرداران لشکر یزید جایشان مشخص نیست. حمله مغول هم به همت افرادی مانند علامه حلی فرهنگ اسلام تا شبه قاره هند پیش رفت.

وی افزود: ما در مقطعی از تاریخ انقلاب اسلامی رخ داد و در شرایطی ادامه حیات می دهیم که شاهد برخی مواضع تجزیه طلبانه منطقه هستیم. برخی اخبار در مورد این تلاش ها زمان انتشارش نرسیده است که چه پیشنهادهایی شد و چه اتفاقاتی رخ داد. در وضعیت فلسطین هم ممکن است ما شرایط جدیدی روبرو شویم. تغییر چهره تهدید را ما درک می کنیم. آیا داعشی ها تمام شدند؟ آیا با همین عنوان ادامه می دهند؟ جغرافیای تروریستها در حال تغییر است. چرخش مواضع کشورها یک موضوع جدی است. آینده برخی کشورهای منطقه مهم است. روند سیاسی در عراق و سوریه هم از موضوعات قابل توجه محسوب می شود.

معاون امنیتی وزیر کشور خاطرنشان کرد: این موارد اشاره کوتاهی از منطقه است. اگر به وضعیت خود نگاهی بیندازیم قاعده کلی این است که باید به سمت خوداتکایی برویم. این به معنای محصور کردن خود نیست. خوداتکا به معنای این است که مولفه های قدرت خود را بشناسیم و ارتقا دهیم و این باعث می شود خود به خود در بیرون موثر باشیم. در این شرایط می توانیم در سوریه و عراق اثرگذار باشیم و دیگران را هم با خود همراه کنیم.

وی با اشاره به مولفه های درونی قدرت بیان کرد: ایده اسلامی و باور دینی مردم و کشور یکی از این مولفه ها است. استحکام و انسجام در ساختارهای کشور ما کم نظیر است. اکثر کشورهایی که دچار مشکل شدند به دلیل رخنه در ساختارهای نظامشان بود. مولفه دوم بحث ولایت فقیه است. ولایت فقیه همان ستون اصلی حفظ ثبات به ویژه در شرایط حساس است که امروز کشورهای غربی به دنبال رکن چهارمی علاوه بر تفکیک قوا برای انسجامشان هستند. در سال 88 اگر ما ولایت فقیه نداشتیم وقایع دیگری در کشور رخ می داد. حمایت مردم و بومی کردن حکومت، توان اقتصادی، کارآمدی ساختارها، توان نظامی و اتحاد و انسجام از دیگر مولفه های قدرت هستند که در یک جمله به بسیج و بسیحی بودن مرتبط است.

وی تاکید کرد: بسیج در مفهوم کلان شامل همه مردم و مسئولین می شود. در کشور ما محاسبات امروز جهان را در حوزه امنیت داخلی و مرزی را بسیج تغییر داده است. قدرت نظامی و پلیس های جهان قابل محاسبه است. بسیج در کشور ما در چهار دهه گذشته همه محاسبات را بهم زد. قابل محاسبه نیست. چون از نظر عملکرد و انگیزه وعده کاملا متفاوت است.

ذوالفقاری ادامه داد: مهمترین مولفه قدرت ما این است که به فرهنگ دینی کشور آشنا باشیم و به آن عامل هم باشیم. مهمترین مشکل امروز ما این است که یا ما آموزه های دینی را نشناختیم و یا به همان ها عمل نکردیم. بیرون کشور در مورد رفتارهای فردی ما ارزیابی می شود. مهمترین کار امروز این است که فرهنگ بسیج در جامعه ترویج کند.

وی تصریح کرد: ما بلد نیستیم کار دینامیکی انجام دهیم. ما در خانه هم دیگر نمی توانیم به فرزندانمان بگویم این کار را بکن یا نکن. باید اخلاص ها وسط بیاید. ما سقوط کردیم اما حواسمان نیست. تا دیروز فلان بسیجی نه پست میخواست نه مقام و جانش کف دستش بود. امروز کار ما به جایی رسیده که کار دیگری را به نام خودمان می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی